HD_berta Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Noen som har vært i Praha på senhøst/vinter? Jeg vurderer en storbyhelg i slutten av november - Praha står øverst på ønskelisten. Ser de fleste anbefaler å reise dit på våren eller høsten - men er det noen som har vært der f.eks i november? Fordeler/ulemper med dette? Er det noe julemarked etc der? I tillegg luerer jeg på om noen har hotellanbefalinger eller tips til hvilken bydel det er best å bo i? Jeg er mest interessert i kultur og severdigheter, men også noe shopping selvsagt :-) Men gjerne heller markeder enn kjøpesentre.
Melodi Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Praha er en fantastisk by!!! Jeg har vært der både sommer og vinter. Rundt jul er det julemarkeder i gamlebyen. Helt nydelig. Sist jeg var der bodde jeg på Mamaison Riverside Hotel. Det ligger en liten spasertur fra gamlebyen, langs elven. Kjempeflott hotell! (husk å be om river-view) Hvis du vil ha noe billigere, kan også Park Inn anbefales. Veldig fint hotell. Men ikke like fin utsikt... Ca 20 minutters gåtur fra sentrum, men man kan også ta trikken. Trikkesystemet i Praha er veldig enkelt. Lett å finne fram, og trikkene går hele tiden... God tur, si fra hvis du lurer på noe mer
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Mamma var i Praha i forrige uke, og bodde på http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g274707-d324877-Reviews-Roma_Hotel_Prague-Prague_Bohemia.html De var kjempefornøyde! Kjøpte en pakketur med fly t/r fra Oslo og 4 netter på dette hotellet, og det kostet 5000 totalt for både mamma og pappa Hun skrøt veldig av hotellet.
Sarafina Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 (endret) http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g274707-d277207-Reviews-Hotel_Elysee_Prague-Prague_Bohemia.html Jeg var veldig fornøyd med dette hotellet. Meget sentralt, midt i hovedgata (nye området av byen), og også med gangavstand til gamlebyen. Eneste minuset, husker jeg, var at de ikke har air condition på rommene (men det gjør jo ikke noe for deg, som skal dit i november.) Endret 8. august 2010 av Sarafina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå