Gå til innhold

Kongelige tvillinger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kronprinsesse Mary av Danmark er visst gravid med tvillinger. Så da kom jeg til å tenke på hvordan dette "løses" om det hadde vært førstefødte. Er det den som faktisk først kommer ut som blir den nye kongen/dronningen? Oder was..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro at det blir den førstefødte.

Skrevet

Jepp, den som kommer ut først.

Skrevet

Haha burn å bli slått med 5 minutter da. :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Om det ender med keisersnitt da (som tvillingfødsler ofte gjør), så blir den neste kongen/dronningen den babyen som legen først får tak i hånden/foten til. :P

AnonymBruker
Skrevet

Han virkelig ikke peiling, men jeg synes da man burde la dem vokse opp og så ta et valg når man ser hvem som egner seg best. Rett og slett vente med å gi ut kronprins/prinsesse tittelen.

Hvis de er forskjellige kjønn burde selvfølgelig tronen gå til den mannlige tvillingen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er forskjellige kjønn burde selvfølgelig tronen gå til den mannlige tvillingen.

Hvorfor selvfølgelig?

Skrevet

Han virkelig ikke peiling, men jeg synes da man burde la dem vokse opp og så ta et valg når man ser hvem som egner seg best. Rett og slett vente med å gi ut kronprins/prinsesse tittelen.

Jeg vil da virkelig tro at det er verre om de er 30 år gamle før de får vite hvem av de som skal arve tronen. Da er det vel mye mer naturlig å velge den som kommer først, enten ved naturlig fødsel eller keisersnitt.

Og hvorfor i allverden skal det være en selvfølge at hvis det kommer en gutt skal han arve tronen enten han kommer som nummer en eller nummer to?

AnonymBruker
Skrevet

I Norge har vi jo samme problem med alle tvillinger som fødes på odelsgård. Den som fødes først "vinner".

AnonymBruker
Skrevet

Min far har odel på barndomshjemmet siden han er født 11 minutter før sin bror. Vil tro at det samme gjelder de kongelige (men har ikke disse tvillingene to eldre søsken da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...