Gjest Venelite Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Har jeg "rett" til å stusse litt ved dette? Eller skal jeg bare fortsette å ikke si noe på det? Har opplevd flere ganger i telefonen, eller når vi er blant folk at han ikke tør å si det tilbake til meg, eller så blir det et svar alla "mumle..degå" (så fort at man omtrent ikke skjønner hva han sier). Jeg kommenterte det sist gang i telefonen, på en ganske snill måte da og han sa han syntes det var flaut å si det når det var folk tilstede, jeg sa bare at sånt burde jo ikke være flaut å si men da byttet han samtaleemne og jeg tenkte bare jaja... Men innrømmer at det sårer meg bittelitt :/ Men kanksje det kommer med tiden, jeg føler ikke for å lage noe oppstyr rundt det, bare fikk meg til å tenke litt. Han har ikke noe problem med å si det når vi er alene. Hva synes dere?
FatallyYours Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 det hadde virkelig jeg også blitt såret over skjønner deg godt!
Gjest Constanze Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Jeg forstår ham godt - sier heller aldri slike ord til mannen min når andre hører på.
Most Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Jeg skjønner han egentlig veldig godt. Kyssing og kjærlighetserklæringer syns jeg er en privat ting som jeg ikke har behov for å dele med offentligheten. Men det har ingen ting å gjøre med hva jeg føler for kjæresten min. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det har nok ingen ting med deg å gjøre. Noen er bare litt mer private av seg.
Gjest Venelite Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 ok, jeg ble ikke sint eller noe siden jeg var litt usikker på hva jeg skulle tenke om det, jeg har bare opplevd så mye skuffelser i kjærlighetslivet at jeg er mer eller mindre litt avhengig av bekreftelser på at jeg er bra nok og bla bla ukebla, så jeg kan lett bli litt lei meg, men jeg prøver alltid å tenke litt rasjonelt samtidig, da er det greit å få andres synspunkt på det, jeg vet det er et lite problem jeg har at jeg er litt følsom og vil ikke legge noe skyld på ham, jeg innrømmer at jeg kunne ønske at han ikke syntes det var flaut men jeg skal ikke dermed si at mine "behov" er noe viktigere, jeg trengte bare litt klarhet i det. Han er jo verdens beste kjæreste og gjør masse for meg.
lillemia Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Jeg skjønner han egentlig veldig godt. Kyssing og kjærlighetserklæringer syns jeg er en privat ting som jeg ikke har behov for å dele med offentligheten. Men det har ingen ting å gjøre med hva jeg føler for kjæresten min. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det har nok ingen ting med deg å gjøre. Noen er bare litt mer private av seg. Helt enig. Verken jeg eller kjæresten min sier det høyt når vi er ute blant folk, men vi syns også det er pinlig/upassende å feks kline i offentlighet også. Noen er bare litt mer pripne av seg
Gjest brutal_mann Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Jeg er helt enig med han. Spesielt om min mor hadde hørt på. Da hadde du ikke fått annet enn "snakkes" fra meg.
Havbris Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg tror du må se etter kjærlighetserklæringer et annet sted TS. At han ikke øser disse ordene ut av seg i hytt og pine, og når du ønsker å høre de, har nok ikke med hans følelser for deg å gjøre. Det handler nok om at dere er to mennesker med ulike behov og ulike måter å uttrykke kjærlighet på. Jeg tror at vi ofte vektlegger disse "3 magiske ordene" for mye - de er jo egentlig kun bare ord. Forsøk å flytte blikket ditt fra å lete etter bekreftelser i ordene hans, til å se etter bekreftelser i måten han er på ovenfor deg. Hvis han føler seg presset til å si disse ordene, så blir de etterhvert uten innhold.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 Jeg har opplevd denne situasjonen fra andre siden. Samboeren min stusset over hvorfor jeg ikke sier slikt når andre kan se eller høre det. Jeg føler det som veldig privat, og føler meg på en måte "blottet" hvis jeg føler at noen får det med seg. Det er ikke det at det er flaut å elske han, men jeg føler at det er en intim ting mellom meg og samboeren min som ingen andre har noe med!
Most Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 ok, jeg ble ikke sint eller noe siden jeg var litt usikker på hva jeg skulle tenke om det, jeg har bare opplevd så mye skuffelser i kjærlighetslivet at jeg er mer eller mindre litt avhengig av bekreftelser på at jeg er bra nok og bla bla ukebla, så jeg kan lett bli litt lei meg, men jeg prøver alltid å tenke litt rasjonelt samtidig, da er det greit å få andres synspunkt på det, jeg vet det er et lite problem jeg har at jeg er litt følsom og vil ikke legge noe skyld på ham, jeg innrømmer at jeg kunne ønske at han ikke syntes det var flaut men jeg skal ikke dermed si at mine "behov" er noe viktigere, jeg trengte bare litt klarhet i det. Han er jo verdens beste kjæreste og gjør masse for meg. Er man litt usikker av natur så er det alltid godt å få bekreftelser. Men som du skrev i starten så har han ikke problemer med å si det når dere er alene, så de gangene han sier det får du merke deg det ekstra godt. Eller ta vare på de sms'ene hvor han skriver det. Så hver gang du har lyst til å høre det igjen kan du dra frem minner eller lese noen koselige sms'er
Paine Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Kjæresten min er likedan. Vi pleier ikke å si det på privaten heller, uten at det betyr at vi ikke elsker hverandre. "Glad i deg" holder lenge, dessuten blir det enda mer spesielt når vi en sjelden gang sier de magiske ordene.
fink Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Hvis han ikke holder tilbake når dere er alene, ser jeg ikke problemet. "jeg elsker deg" er noe jeg sier til kjæresten min, ikke til alle andre. Det er spesielt for meg, og jeg vil unngå at det bare blir en innlært refleks rett før "ha det bra".
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2010 #14 Skrevet 10. august 2010 Jeg forstår han godt, synes frasen "jeg elsker deg" føles unaturlig (og unødvendig), det er en setning som tilhører filmer og bøker (min subjektive mening). Fikk faktisk klage fra en tidligere kjæreste over at jeg aldri sa de tre magiske ordene, endte opp med at de ble presset frem, lavt og klosset.
Gjest pingo Skrevet 10. august 2010 #15 Skrevet 10. august 2010 Har jeg "rett" til å stusse litt ved dette? Eller skal jeg bare fortsette å ikke si noe på det? Har opplevd flere ganger i telefonen, eller når vi er blant folk at han ikke tør å si det tilbake til meg, eller så blir det et svar alla "mumle..degå" (så fort at man omtrent ikke skjønner hva han sier). Ganske enkel grunn til sånnt: Gutter blir oppdratt i større elle mindre grad med at det er pinglete å vise følelser. > Gjør man det så er man svak. Og det skal man ikke være visst man vil være en "ekte" mann. Og det lærer gutter i fra dem er små i stor eller liten grad- og det blir en ubevisst ting og en holdning man har fått "dytta i seg" Så da blir man flau over å si sånne "søte" ting til damen sine- pga det er en veldig sårbar ting. Så da vil man beskytte hav man føler og ikke SI sånnt foran andre. Altså ikke noe vondt ment - men betyr at du har en macho-dressert mann Hilsen en annen mann (som vet hvor pinelig det kan føles...)
Cannavaro Skrevet 10. august 2010 #16 Skrevet 10. august 2010 Aller først til gjest Pingo over her : er tildels uenig med deg. Uttryksformen "jeg elsker deg" i et plenum kan være ganske sterkt. Det avhenger av modenhet i større grad. En mann kan være aldri så macho, men fortsatt kan han dele ord med sterk uttrykksform. I tillegg avhenger det av paret seg imellom hvordan de kommuniserer. Til ts : jeg er mye enig i det Havbris forteller. Jeg undrer bare over at du trenger denne bekreftelsen når dere er i fellesskap med andre. Du trenger bekreftelsen som du sier. Holder det ikke at han forteller deg det når dere er alene ? Og har du fortalt ham at du VIRKELIG må ha denne typen bekreftelser ofte ?? Menn er normalt litt tilbakeholdne med å øse ut uttrykksformen "jeg elsker deg". Derfor ; som Havbris sier : se etter bekreftelser i hans oppførsel overfor deg. Kan det være kjærtegn, en liten overraskelse, han lager en romantisk middag, en deilig massasje, eller andre ting han gir deg som beskriver hans kjærlighet til deg ?? Husk å se også etter dette. Kjærlighet kan uttrykkes på mange forskjellige måter ser du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå