Sarafina Skrevet 9. august 2010 Forfatter #21 Skrevet 9. august 2010 (endret) Du listet jo opp noen alternativer til en lunsj (2 brødskiver/3 knekkebrød/baguette/rett i koppen) og syntes dette er store porsjoner, så da gikk jeg ut fra de andre måltidene dine heller ikke er så store. Er jeg på jordet? Hvor mye jeg spiser varierer om jeg jobber eller ikke (jobber kun i perioder), men en dag hvor jeg jobber ser ca. slik ut; - Frokost; 4 knekkebrød med pålegg som ost/kylling/leverpostei og grønnsaker, 3-4 dl melk, en halv boks cottage cheese/yoghurt med noen ss. linfrø/gresskarkjerner/solsikkefrø. - Lunsj; 1-2 grove brødskiver og 2 grove rundstykker med pålegg som ost/kylling/leverpostei/egg og grønnsaker, 3-4 dl melk, en skål salat av grønnsaker, feta, egg, oliven o.l. - Middag; wok med grønnsaker, kylling og litt ris, svinefilet med grønnsaker, grillet kjøtt og grønnsaker, wraps med kjøttdeig, salat og salsa. Lager alltid ca. 4 porsjoner, det er passende for meg og samboeren min (vi spiser ca. like mye ). - Kvelds; 2-3 knekkebrød med pålegg som ost/kylling/leverpostei og grønnsaker, 2-3 dl melk og noe annet småtteri jeg har lyst på, f.eks en halv boks cottage cheese/yoghurt med noen ss. linfrø/gresskarkjerner/solsikkefrø. - Mellommåltider er ofte grønnsaker, frukt, skyr, nøtter o.l. Spises mellom lunsj/middag og middag/kvelds og ellers hvis jeg har lyst på noe i løpet av dagen. Jeg (og samboeren) går tur med hunden, trener styrke 3 ganger i uka, kardio 2 ganger i uka og svømmer 1 gang i uka. Takk for svar :-) Ser at du spiser mer enn meg til frokost og lunsj, samt til kvelds - men du trener jo også mye mer. Med den treningstimeplanen trener du jo mye mer enn gjennomsnittet (og det er bra, skulle ønske jeg var like flink!) Da trener du jo 6 ganger i uka, pluss turer. Og da trenger du vel mer mat, vil jeg tro. PS. når jeg spiser Rett i koppen til lunsj, tar jeg alltid litt brød / knekkebrød ved siden av, det glemte jeg å nevne. Men ja, for meg er 2 brødskiver absolutt nok. Jeg går kun tur med hunden for tiden (i gjenomsnitt tilsammen 1 time per dag, siden jeg og samboeren bytter på å lufte henne.) Pleide å trene styrke / aerobic 1 gang i uka, og dette er noe jeg absolutt burde ta opp igjen. Egentlig burde jeg vel trent 2-3 dager i uka i tillegg til turene, men tror nok ikke jeg vil få til mer enn 1. Endret 9. august 2010 av Sarafina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå