Euphoria Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Hei! Jeg flytter til England for å studere i løpet av september, og sitter og regner på hvor mye penger jeg vil få å rutte med. Mat er jo billigere i England enn i Norge, så jeg tenkte på å ta utgangspunkt i et norsk eremittbudsjett og trekke fra ca 20%, så vil jeg sitte igjen med et budsjett som burde holde i England. Antar jeg. Men hvor stort er et rimelig nøkternt dagligvarebudsjett for en eneboer? Jeg har aldri bodd alene, og har alltid hatt god råd så jeg har i grunnen bare dratt kortet uten å tenke over hvor mye som brukes. Så du som bor eller har bodd alene: Hvor mye bruker/brukte du i måneden på mat og husholdningsartikler? Altså det nødvendigste, for jeg spiser ikke mye ute, og drikker maks en flaske vin i måneden, så pub- og utelivsbudsjettet bli nesten lik null. Eller kanskje noen her har bodd i England og kan fortelle meg hvor stort budsjett jeg bør regne med?
Topplue Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Det finnes mange slike tråder på KG fra før så bare søk litt såfinner du svar. Men tenk på at det er mulig at vanene endrer seg litt med tanke på alkoholforbruk. Det er ikke uvanlig at man begynner å drikke mer og være mer sosial når man begynner å studere.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Enig! Tror ikke du kan studere i England på et utelivsbudsjett lik null! Det blir i så fall en kjedelig og ensom tilværelse.
Koh-i-Noor Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg tror det er ca. normalen å regne 2500 for èn person til mat/husholdningsartikler. Endret 6. august 2010 av Koh-i-Noor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå