AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Da jeg ikke har sovet særlig godt siste uka, har jeg sittet en del oppe (som nå). Denne uka har jeg observert de samme to guttene ute på sykkel på denne tida og senere, i går var kl. 02.30. Vet ikke hvem guttene er eller hvor de bor, jeg ser dem fra stuevinduet mitt. Men jeg tenker stakkars gutter som ikke har foreldre som følger med. Har selv en sønn som er på nogenlunde samme alder, og han får aldri være ute etter 22. Han er 10. Og ute til 22 er kun om jeg vet hvor han er. Ikke kan jeg gjøre noe all den tid jeg ikke vet hvem de er heller. Men det er vel ikke vanlig å la unger være ute så sent? Anser meg ikke som spesielt hønemor, og lar mine unger få ganske stor frihet under ansvar. Men synes dette tar kaka.
Djungelvrål Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Synes også det høres rart ut, mitt barn på rundt samme alder er i seng i 10-11 tiden på kvelden nå på sommeren. Har kun fått være lengre oppe hvis det har vært noe spesielt. Kanskje de er innvandrerbarn, hørt at noen av de ikke er så nøye på leggetidene til barna sine.
Beauté Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 (endret) Min eldste på 14 år snart, får være ute til 21.00. Om sommeren kan det hende hun får være ute nesten en time lenger. Men da vet jeg at hun er rett utenfor her og er ikke alene så klart. Jeg har også en datter på snart 11 år, som får være ute til 20.00. Noen få ganger en time lenger, om det er noe spes som foregår RETT utenfor her. Så sent som du beskriver her, er rett og slett forferdelig. Så en kveld/natt noen barn nedi veien her som løp rundt. Minste var vel 2 år. Og da lå tilogmed 14 åringen min og sov. Dette var i 23.00 tiden. Endret 5. august 2010 av Beauté
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Synes også det høres rart ut, mitt barn på rundt samme alder er i seng i 10-11 tiden på kvelden nå på sommeren. Har kun fått være lengre oppe hvis det har vært noe spesielt. Kanskje de er innvandrerbarn, hørt at noen av de ikke er så nøye på leggetidene til barna sine. De ser ikke sånn ut, så jeg tror ikke det er saken her. Akkurat nå kom de faktisk tilbake fra området der jeg trodde de bodde Må nevne at min sønn er ute til 22 kun når det er skolefri dagen etter. Ellers er han faktisk i seng kl 21 og sovner med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg husker da jeg var på den alderen, og det var alltid like kjekt å snike seg ut og ta seg en liten natttur ute med venner etter at foreldrene mine var sovnet.
Beauté Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Jeg husker da jeg var på den alderen, og det var alltid like kjekt å snike seg ut og ta seg en liten natttur ute med venner etter at foreldrene mine var sovnet. Jeg ler meg ihjel. Det hadde aldri gått her. Heldigvis.
Gjest Nille Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Her er det av stor betydning HVOR dette skjer. Jeg bor midt i sentrum i en middels stor norsk by. Her får ikke 16-åringen være ute etter klokka 23, dersom hun ikke er hos venner og jeg kan hente henne. Det er rett og slett for utrygt å gå rundt i gatene her sent på kvelden. Søsteren min bor landlig nordpå. Hennes 14-åring får lov til å være ute og sykle eller besøke venner til i ett-to-tida på natta når det er sommer. Der er det lyst døgnet rundt og de bor i et rolig og trygt område. Man er selvsagt ikke gardert mot farer likevel, men det er noe helt annet hos dem enn hos oss. At tiåringer er ute så sent alene synes jeg likevel er drøyt, men det kan finnes en forklaring vi ikke vet om her.
Gjest annemor30 Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jobber natt og det er mye unge utpå da... borti 3-4 tiden.. *glad hun har ungene sine hjemme*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå