nadiine Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hvordan er Stavanger som by? Skal flytte dit, og vet ikke så mye om byen
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Sinnsyk dyr. Boligprisene er høyest på kjøp og leie i hele landet.
estrella Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Jeg er jo her ifra, så jeg vil jo si det er greit sted å bo. Riktignok er været litt ustabilt. Ehm, bussjåførene prater sjeldent norsk, så det er vanskelig å spørre om ting hvis du er usikker Stavanger sentrum er fint på solskinnsdager, regner det så er det kjipt å løpe ute i gågatene. Men ikke tvil, vi har flere kjøpesentre, blant annet Kvadrat, Madla Amfi, Kilden, Vågen 33 og har du lyst på en kjøretur til bondelandet finner du Jærhagen og M44 Kinoen i Sandnes er forresten bedre enn kinoen i Stavanger. I Sandnes får du stoler som du kan lene bakover Det er også veldig dyrt å bo her... Vi leide en leilighet på 50 kvadrat og betalte 8000 kr. Nå når noen andre tar over den så stiger prisen til 10000kr. (Nå flytter vi til Trøndelag og må ut med 6500 kr for en leilighet som er på 70-75 kvadrat...litt forskjell. Denne er også nyere, finere og bedre planløsning.) Jobber er vel greit å få, jeg har alltid fått meg en jobb. Riktignok deltid og innenfor helsesektoren (men det er der hvor jeg trives).
Koh-i-Noor Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Veldig trivelig. Nydelig sted, vennlige, hjelpsomme og blide mennesker. En god atmosfære synes jeg.
Kokkelimonke Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Som flere har påpekt, ekstremt dyrt å leie. Dessuten er kulturlivet svært "dårlig", med tanke på at det er en såpass "stor" by. Men live musikk kan de Koselige utesteder, trivelige mennesker. Men Bergen er best
Pauline Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Jeg er også herfra (så jeg er vel ikke helt nøytral) og trives kjempegodt. Ja, det er dyrt å bo her. Men vi som bor her er jo vant med at det er slik prisene er. Tror forresten at inntektene også er relativt høye her, og at den generelle levestandarden er høy på tross av boligprisene. Er jo billigere både å kjøpe og leie utenfor byen. (Men dyrt nok der og)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå