Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hvor kan man gå for å få makulert papirer man ikke vil skal komme på avveie? Kan jeg gå på servicekontoret eller et annet offentlig kontor for å gjøre det?
Gjest Pucifer Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 ja eller hjemme ved kjøkkenbenken. Alt man trenger er en saks.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Går også an å brenne dem. (Brett sammen, legg i askebeger, tenn på og se på at papirene forsvinner.)
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg leier ut hunden min for 50 øre pr ark.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Hehe vel, gode forslag dette. Men jeg har to store journaler (fra sykehuset) som skal makuleres. Tror ikke jeg verken orker å stå å klippe de i stykker eller bruke lighter og askebeger (!) :gjeiper: Men seriøst hvor kan jeg gå?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Hehe vel, gode forslag dette. Men jeg har to store journaler (fra sykehuset) som skal makuleres. Tror ikke jeg verken orker å stå å klippe de i stykker eller bruke lighter og askebeger (!) :gjeiper: Men seriøst hvor kan jeg gå? Aner ikke om det går an å få det gjort på f.eks. post eller bank eller lignende, du kan jo spørre. Men du kan vel høre med noen du kjenner om de har en maskin på jobben du kan komme innom og låne? Eller ta en tur i fjæra/fjellet og "grille".
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Er det ikke bare å hive dem i peisen, eller lage et stort bål og brenne dem på?
HedvigR Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Hehe vel, gode forslag dette. Men jeg har to store journaler (fra sykehuset) som skal makuleres. Tror ikke jeg verken orker å stå å klippe de i stykker eller bruke lighter og askebeger (!) :gjeiper: Men seriøst hvor kan jeg gå? trenger ikke å brenne ett og ett papir da...
Gjest padawan Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 hav med å sjekke på legekontoret der fastlegen din er, nærmeste politistasjon eller lignende?
Beauté Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Jeg har en makuleringsmaskin fra clas Ohlson her under datapulten min. Veldig greit å ha.
Zzyzx Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Det har vi også, den kostet ikke akkurat mye. Veldig kjekt å ha.
Mann 42 Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Hvor kan man gå for å få makulert papirer man ikke vil skal komme på avveie? Kan jeg gå på servicekontoret eller et annet offentlig kontor for å gjøre det? Kjøp deg en makuleringsmaskin. Veldig kjekt å ha, ettersom det hoper seg opp med papirer som inneholder både personnummer, kontonumre, og annen informasjon som strengt tatt er sensitiv. Det er en investering på noen få hundrelapper, og vel verdt det. Jeg anbefaler en av maskinene som skjærer papiret i korte rektangulære remser, som er praktisk talt umulige å føye sammen. Dessuten blir dt makulerte papiret temmelig kompakt og som en ekstra bonus kan du bruke det som konfetti ved festlige anledninger.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 Takk for svar! Har sett litt på noen men synes de er for dyre. Skal jeg først kjøpe meg en så må det være av skikkelig kvalitet. Og det tar jeg meg ikke råd til nå. Men kanskje noen jeg kjenner har en på jobben, det tenkte jeg ikke på. Er det forskjell på hvordan de skjærer altså? Sånn at det kan settes sammen til å bli leselig igjen? Og ta med papirene ut å sette fyr på dem er ingen god ide. Har gjort det før og det flyr avgårde og ikke alt blir brent heller. Kjedelig å finne igjen fullt leselig papirer strødd omkring med navnet mitt på.
Kenneth199 Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Legg alle papirene i en stor gryte og kok de!
Mann 42 Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Legg alle papirene i en stor gryte og kok de! Ja!! Og lag morsomme figurer av pappmachèen. Min første sparegris var laget av en ballong som var pakket inn i pappmaschè, med eggekartongbein og tryne. Da klinet hadde tørket, skar frøken den opp i ryggen med en kniv, så man hadde et sted å putte inn penger. Den var rød husker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå