Gjest Sophia Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Som lyn fra klar himmel har jeg forvikla meg inn i en følelsesmessig kinkig situasjon. Jeg har nylig begynt i ny jobb, og er blitt betatt og tiltrukket av en mann på jobben. Vi er begge voksne etablerte med forhold og barn, jeg derimot i et åpent forhold der jeg har "lov" til å være utro dersom muligheten byr seg. Har enda ikke benyttet muligheten. Jeg aner ikke hva mr_x på jobben tenker om meg, men jeg innbiller meg at vi har en god tone, og her om dagen vil jeg påstå at vi hadde en liten flørt med ord og blikk... Jeg må innrømme at jeg liker det! det er både deilig og spennende, og jeg gleder meg enda mer til å gå på jobb i håp om å se han og aller helst noe mer.. Jeg forventer ikke at noe skal skje mellom oss, selv om jeg faktisk håper på det. Akkurat nå tenker jeg bare på meg selv og mine følelser og lengter etter lidenskapen. Samtidig så orker jeg ikke å involvere meg i noe nytt følelsesmessig, og vil ikke bli såret eller såre andre på noe vis. Kunne jeg velge mellom følelser og fornuft, hadde jeg nok valgt det første akkurat nå... Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette på kg, men trang vell bare å lufte tankene mine tror jeg...
Kamikatze Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Men med folk på jobben kan det fort bli kleint den dagen dere ikke lenger jukker i takt. Kan bli litt kjipt om en må forholde seg til hverandre, etter at en har eh... forholdt seg til hverandre?
Gjest et råd Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Jeg tror jeg vil minne deg på at han, som du sier, har kone og barn. Jeg syns du skal prøve å bruke friheten som er i ditt forhold på noen som ikke får ringvirkninger på samme måte som en som allerede er opptatt. Finn deg noen andre å leke med, og ha respekt for at han har andre i livet sitt! Og ja, selvfølgelig er det opp til han om han er med på leken, men du kan ikke fraskrive deg alt ansvar dersom han er villig, da det er du som i tilfelle gir han tilbudet..
Gjest Sophia Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Jeg er klar over at det er mange ting å ta hensyn til i en slik situasjon. Hvis dette hadde ført til noe mer, vet jeg at det vil være kunne være vanskelig og rart på jobb. Så det er ikke akkurat noe jeg ønsker meg. Heller ikke involvere meg med en gift mann med de ringvirkningene det medfører. Det måtte jo i såfal blitt mellom oss... Men så var det disse lystene da ... Syns det er vanskelig!
Katana Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg er sikkert ufattelig gammeldags, men jeg forstår meg ikke på folk som er "åpent" utro. Hva slags følelser har dere da egentlig overfor hverandre? Hadde dere enda vært to voksne som ikke hadde andre enn dere selv å forholde dere til, men det er skikkelig kjipt når det er barn med i bildet. Tror ikke det er spesielt heldig med forhold mellom kolleger heller, spesielt med tanke på at dere begge er etablerte på hver deres kant.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Don't dip your pen in the company ink. Irrelevant hva du har "lov til" hjemmefra, det kan lett bli uholdbart å jobbe med folk du har rota med og kolleger som tisker og hvisker og mener og synser og sladrer.
Capt. Awesome Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Det sies at det ikke er lurt å gjøre fra seg på samme sted man spiser.
Optimist40 Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Ikke noen ønskesituasjon du har havnet i. Man bestemmer ikke selv hvem man blir tiltrukket og betatt av. Det man til en viss grad kan bestemme over er hvilken næring man gir det, men også det er vanskelig fordi følelsene tuller med de rasjonelle tankene. Det er lett for de som ikke har opplevd dette å reise en moralsk pekefinger og si at "du skal ikke" eller "du må ikke" osv. Men problemer av denne typen er mer innfløkte enn som så. Selv om du er i et åpent forhold, strekker vel egentlig det seg bare til den fysiske delen. Har dere snakket skikkelig gjennom hva dere skal gjøre om det oppstår følelser i kjølevannet av et sidesprang? Har dere tydelig kjøreregler for dette åpne forholdet? For siden du nå er betatt før du har tatt skrittet ut, vil jeg anta at du vil få problemer om du gjør virkelighet ut av dette. En annen sak er jo at det er jo ikke sikkert noen av dere takler det den dagen dere gjør virkelighet ut av det. Det er de som tror at man enkelt kan være utro, men når man står der naken med et annet menneske enn det man har et forhold til er det utrolig hvor mange tanker og følelser som settes i sving, så det hele kan ende med tårer og mange vonde følelser og anger. Ta deg uansett god tid og snakk med mannen din, siden du er i et åpent forhold må jo dette være en slik situasjon du kan snakke om med han. Lykke til
Havbris Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 Ikke noen ønskesituasjon du har havnet i. Man bestemmer ikke selv hvem man blir tiltrukket og betatt av. Det man til en viss grad kan bestemme over er hvilken næring man gir det, men også det er vanskelig fordi følelsene tuller med de rasjonelle tankene. Det er lett for de som ikke har opplevd dette å reise en moralsk pekefinger og si at "du skal ikke" eller "du må ikke" osv. Men problemer av denne typen er mer innfløkte enn som så. Selv om du er i et åpent forhold, strekker vel egentlig det seg bare til den fysiske delen. Har dere snakket skikkelig gjennom hva dere skal gjøre om det oppstår følelser i kjølevannet av et sidesprang? Har dere tydelig kjøreregler for dette åpne forholdet? For siden du nå er betatt før du har tatt skrittet ut, vil jeg anta at du vil få problemer om du gjør virkelighet ut av dette. En annen sak er jo at det er jo ikke sikkert noen av dere takler det den dagen dere gjør virkelighet ut av det. Det er de som tror at man enkelt kan være utro, men når man står der naken med et annet menneske enn det man har et forhold til er det utrolig hvor mange tanker og følelser som settes i sving, så det hele kan ende med tårer og mange vonde følelser og anger. Ta deg uansett god tid og snakk med mannen din, siden du er i et åpent forhold må jo dette være en slik situasjon du kan snakke om med han. Lykke til Jeg støtter tankene til Otimist40. Tenk nøye igjennom hva denne tiltrekningen innebærer - og ikke minst hva konsekvensene av å gjøre virkelighet av tankene, kan innebære. Veien mellom tanker, drømmer og virkelighet kan være kort - men den kan også bringe med seg ubehagelige konsekvenser. Snakk med kjæresten din om dette. Vær klar over at det å involvere seg med en mann som allerede er opptatt, kan sette igang et "sirkus" som svinger mer enn du aner og tåler.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Trodde åpne forhold kun dreide seg om å få ha sex med andre? Du er jo i ferd med å bli forelska. Tror egentlig åpne forhold passer bedre for den tradisjonelle mannen enn den typiske kvinnen, siden det virker som menn er flinkere til å skille mellom pur seksuell lyst og følelser. Hvis du ligger med denne mannen kan jeg vedde mye på at du utvikler dypere følelser og at du stadig vil ha mer. Du slukker ingen brann ved å ligge med ham, som det er lett å tro, tvert i mot. Du kommer til å like ham enda bedre og du kommer til å ønske ham enda mer etterpå. Vet ikke hva du bør gjøre, men vet at du er på farlige veier og tror du skal være forsiktig med å bagatelisere følelsene dine og gjemme deg bak at du er i et åpent forhold.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 Jeg tviler på at dette egentlig er et "lyn fra klar himmel". Siden du er i et åpent forhold vil det naturligvis påvirke mentaliteten din og holdningene dine mot potensielle romanser. Det åpne forholdet vil med andre ord gjøre at du oftere er på leting etter andre utenom forholdet, og dette har også åpenbart ført til at du har mindre kvaler rundt det å ha seg med en etablert mann. Jeg kommer sikkert ikke til å forandre din mening om åpne forhold, men følte for å peke ut en stor bakside av medaljen, nemlig at det å ligge med andre blor for naturlig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du gjør dette når du er etablert med barn. Jeg hadde ikke vært sårlig fornøyd om jeg fant ut at mammaen min hadde seg med fremmede menn.
Gjest Sophia Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Det at jeg er i et åpent forhold har ingen betydning følelsesmessig. Jeg hadde uansett blitt tiltrukket av denne mr_x, vært like betatt og hadde hatt de samme lystene. Det eneste positive med at jeg har "lov" er at jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for mannen min uansett hva jeg gjør. Heller ikke dårlig samvittighet for den lysten jeg føler nå. Mannen min og jeg er begge klar over at sex kan føre til nye følelser som kan føre til forelselse, spesielt fra min side fordi jeg er jente og blir lettere følelsesmessig involvert. Jeg tror også at mannen er i bedre stand til å skille mellom en seksuell handling og følelser. Så for meg er det en viss risiko for at jeg kan bli forelsket i mr_x hvis dette får lov til å utvikle seg. Dette er ikke noe jeg ønsker fordi jeg er ikke ute etter et nytt forhold. Samtidig liker jeg denne spenningen, flørten og anerkjennelsen fra mr_x.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Det at jeg er i et åpent forhold har ingen betydning følelsesmessig. Jeg hadde uansett blitt tiltrukket av denne mr_x, vært like betatt og hadde hatt de samme lystene. Det eneste positive med at jeg har "lov" er at jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for mannen min uansett hva jeg gjør. Heller ikke dårlig samvittighet for den lysten jeg føler nå. Mannen min og jeg er begge klar over at sex kan føre til nye følelser som kan føre til forelselse, spesielt fra min side fordi jeg er jente og blir lettere følelsesmessig involvert. Jeg tror også at mannen er i bedre stand til å skille mellom en seksuell handling og følelser. Så for meg er det en viss risiko for at jeg kan bli forelsket i mr_x hvis dette får lov til å utvikle seg. Dette er ikke noe jeg ønsker fordi jeg er ikke ute etter et nytt forhold. Samtidig liker jeg denne spenningen, flørten og anerkjennelsen fra mr_x. Du trenger kanskje ikke ha dårlig samvittighet overfor mannen din, men hva med barna dine? De er uskyldige i dette. Tror du de får en fin barndom og ungdomstid med rykter og hetsing om en mor (og far) som roter rundt med andre, og kanskje til og med ødelegger andres ekteskap og familier?
Gjest Sophia Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 Hvorfor skal barna mine vite dette? Holder jo selvsagt en lav profil, og det som skjer blir mellom de voksne involverte!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 jeg tror du og din mann må ha en ny samtale om hva denne åpenheten innebærer. jeg vil tro, at dersom dere virkelig har diskutert dette grundig - at det går en grense ved følelser? som eksempelvis at det er greit å ha sex med en du treffer på konferanse andre siden av landet, men ikke kollega du vil treffe hver dag? det du føler er jo helt normalt, uansett åpent eller helt monogamt forhold. alle som møter mennesker jevnlig av det samme kjønn vil en dag(eller flere) få de gode, og de vonde følelsene det medfører å bli betatt og/eller forelsket. dessuten er sjangsen liten for at denne andre mannen er i et åpent forhold. for min egen del, dersom jeg skulle levd i et åpent forhold hadde kravet vært følgende: - aller nødigst ha sex med samme person mer enn et par ganger - helst single, da de færreste lever i åpne forhold. - aldri sex med noen man er betatt eller forelsket i - aldri kommunikasjon på mail/sms - kun rene fysiske møter. - være fullstendig åpent til den andre personen om at man er i et åpent forhold og ike er interessert i å gå utenom spillereglene men jeg kan nok ikke leve i et åpent forhold da jeg blir slik som deg: betatt i selve personen, ikke kun ute etter sex. hadde du bare vært ute etter sex hadde du ikke følt behovet for å snakke om det her...... men som de andre her sier: en kollega blir meget fort veldig kleint......spenningen vil garantert gå over, og da må du fortsette å treffe ham....
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Hvorfor skal barna mine vite dette? Holder jo selvsagt en lav profil, og det som skjer blir mellom de voksne involverte! Du må være usedvanlig naiv. Dere skal fysisk møte hverandre, ikke sant? Det vil alltid være øyne som ser. Dere har naboer, bekjente osv. Mennesker følger med, enten det er på bygda eller i byen. Hva om den mannen du har et forhold til, ikke klarer å holde tett, men forteller det til en kamerat eller lignende? Det flere vet, det vet med ett mange. Selv om en har en avtale om å holde tett, kan mye bli sagt for eksempel i beruset tilstand, eller i sinne den dagen du vil ut av forholdet, mens han ønsker å fortsette. Plutselig viser en av disse mennene du kommer i kontakt med en helt annen side enn du har trodd. At du tror disse tingene ikke sakte men sikkert vil komme ut blant folk, sier en del om manglende tankevirksomhet. De som til slutt får lide mest for denne oppførselen, er barna. Det er de som vil måtte høre "spøkefulle" bemerkninger og hånlighet etter foreldrenes livsførsel.
I.am.me Skrevet 6. august 2010 #17 Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg har vært i samme situasjon som deg, bare uten ektefelle og barn. Hadde kjæreste though. Saken er å bare glemme disse ubetydelige følelsene som kommer opp å fortrenge de så godt som mulig. Det er ikke verdt det å ofre en hel familie og et samliv pga den lette kriblingen i magen på jobben. Dette hadde vært noe annet om du ikke elsket mannen din, men det går jeg utfra at du gjør siden du går rundt med en skyldfølelse og uggen feeling. Å som flere over her har sagt: you don't shitt where you eat! Det fungerer aldri. Endret 6. august 2010 av I.am.me
Optimist40 Skrevet 7. august 2010 #18 Skrevet 7. august 2010 (endret) Er du klar til å møte dette scenaiet på en moden og voksn måte? For dette kan skje, det må du ha i bakholde. ""Dere avtaler et hemmelig møte, han er "klar" , har tenkt nøye gjennom hva han er i ferd med å gjøre, han tror han lett kan takle en utroskapshistorie med deg for driftene er så sterke og han har full kontroll. Tror han.. Dere møtes, driftene tar overhånd, men så plutselig forandrer han seg, han blir stille, trekker seg unna, begynner kansje å gråte, han går i oppløsning. Det går opp for ham hva han er i ferd med å gjøre, han får det rett i tryne om du vil, han er en mann med integritet, e mann med følelser for sin kone, en mann med samvittighet og ansvarsfølelse. Han takler IKKE det dere driver med. Du skjønner ingenting, blir kansje litt skuffa. Det er nå det vil vise seg hvor voksen du er, hvordan du takler hans sorg og smerte opp mot dine skuffede følelser er avgjørende for utfallet. Er du ego og blir sinna pga egen skuffelse eller er du i stand til å se hans smerte og gi trøst?"" For du skjønner det, at de er menneskener også disse som du skal ha sex med, de lever kansje ikke i åpne forhold eller kjenner dine preferaser. Hvor ærlig er du ovenfor dem? Dømmer deg på ingen måte, å leve i et åpent forhold krever mye av begge parter og kan være til glede for forholdet om det fungerer. Men iom at du blir betatt og i det hele tatt vurderer sex med følelser innvolvert viser at dere egentlig ikke er klare, dere vil ende opp med sorg og smerte. Ta en ny prat med mannen din om hvordan dere skal løse dette. Stor klem og lykke til Endret 7. august 2010 av Optimist40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå