AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hei:) Jeg og kjæresten må tegne eget strømabonnement i sokkelleiligheten vi skal bo i fra høsten av. Det bor noen over oss, og hele stua/kjøkkenet er flislagt (varmekabler). Det er en liten vedovn der. Skal bo i Trondheim, og vet av erfaring at vinterene kan bli kalde og lange. Jeg er litt forvirret med tanke på hva vi skal velge: Markedskraft/spotpris, fastpris eller standard variabel pris. Har jo lest litt om de forskjellige alternativene, så jeg skjønner hva det går ut på. Jeg lurer på folks erfaringer med de ulike alternativene. Noen tips?
Tulling Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Dette er noe som det er vanselig å svare på. Mange variabler. Størrelse på leilighet, antall personer som bor der, ny eller gammel leilighet, kjellerleilighet ? dusjer dere ofte ? Lekker boligen varme ? Det er så mange varianter på strøm og hva som er billigst kommer helt an på forbruket. eneste tipset jeg kan gi deg er å teste denne saken, den kan muligens gi deg ett hint om hva som er en god løsning for deg. http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/
Illuminati Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Det har vel vist seg at på lang sikt kan det lønne seg med spot, du følger da markedsprisen. Det er samme tankegang som med renter, kraftleverandøren kjøper kraft hos Norpool og selger den vidre til deg som ren markedspris med påslag, fastpris eller gj.snitt pr periode, slik som banken gjør med penger.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Ja, jeg skjønner at det egentlig er ganske håpløst å svare på. Leiligheten er STOR. Nesten 80 m2, fliser på stue, kjøkken, bad, og det er en sokkelleilighet. Det blir nok gulvkaldt om vinteren, selv med tepper. Kjæresten min er ekstrem når det kommer til dusjing. Han MÅ dusje om morgenen, han MÅ dusje etter han har driti, og han MÅ dusje så fort han føler seg en litt "skitten". Det kan fort bli 2-3 ganger per dag, men det går bare ikke. Boligen er relativt ny, så regner med den er godt isolert. Har lest flere steder at spot-pris lønner seg, men tenk om strømmen blir kjempedyr i vinter? Ææææææ. Skal leie et år foreløpig. Tusen tak for svar så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå