AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #1 Del Skrevet 5. august 2010 Hvordan ville dere skrevet det? Og hva syns dere om navnet generelt? Jeg liker det godt, men trodde det var et sånt poppis navn. Men så det ligger temmelig langt nede over brukte guttenavn i fjor, så det er ikke av de mest populære iallefall (litt viktig for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 5. august 2010 #2 Del Skrevet 5. august 2010 Fint navn, men må skrives Casper. Kasper er så "røver navn" litt som Ronny. Så synes C er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #3 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg er ikke spesielt begeistret for noen av skrivemåtene, men jeg ville foretrukket Kasper framfor Casper. Sistnevnte får meg bare til å tenke på et visst animert Hollywood-spøkelse... Da ville jeg heller foretrukket Kasper. Kasper, Jesper og Jonatan liker jeg godt, de er litt søte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 5. august 2010 #4 Del Skrevet 5. august 2010 Casper er jo ikke norsk skrivemåte, så jeg syns Kasper med K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 5. august 2010 #5 Del Skrevet 5. august 2010 Med K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia Skrevet 5. august 2010 #6 Del Skrevet 5. august 2010 Med C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. august 2010 #7 Del Skrevet 5. august 2010 Med C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 5. august 2010 #8 Del Skrevet 5. august 2010 Casper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #9 Del Skrevet 5. august 2010 Spøkelset Casper eller Kasper som i Kasper, Jesper og Jonatan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 5. august 2010 #10 Del Skrevet 5. august 2010 Ville valgt Kasper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enny Skrevet 5. august 2010 #11 Del Skrevet 5. august 2010 Kasper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. august 2010 #12 Del Skrevet 5. august 2010 Uten tvil Kasper. Vi bor i Norge, så på samme måte som jeg ville valgt Kasper, så ville jeg ha valgt Lukas (framfor Lucas), Karl framfor Carl osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #13 Del Skrevet 5. august 2010 Ville gått for Casper, men det er nok fordi jeg er vant til å se det skrevet sånn - Kasper ser rart ut for meg, og tenker med en gang på kapers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #14 Del Skrevet 5. august 2010 Kasper - UTEN tvil. Å bruke C framfor K er etter min mening jålete og i guttenavn femi. Jada, politisk ukorrekt å kalle noe som helst femi, men sånn er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Awsome Skrevet 5. august 2010 #15 Del Skrevet 5. august 2010 Casper er jo ikke norsk skrivemåte, så jeg syns Kasper med K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #16 Del Skrevet 5. august 2010 Uten tvil Kasper. Vi bor i Norge, så på samme måte som jeg ville valgt Kasper, så ville jeg ha valgt Lukas (framfor Lucas), Karl framfor Carl osv. Og Kamilla fremfor Camilla? Heter selv Kamilla og fikk det feilstavet konstant i barndommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 5. august 2010 #17 Del Skrevet 5. august 2010 Med K. Eg syns det er litt vikti at det skal være enkelt for ungen og forstå, og skrive, ifra tidligt av ! Nydeligt navn! Vurderer det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady84 Skrevet 6. august 2010 #18 Del Skrevet 6. august 2010 Casper er kjempe fint Ikke så stor betydning om det skrives med c eller k, men personlig foretrekker jeg nesten alltid navn skrevet med c (Eks. Camilla, Casper, Lucas osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. august 2010 #19 Del Skrevet 6. august 2010 Kasper. Jeg liker at navn staves på norsk måte og uten unødvendige h- er. Eksempel: hvorfor skrive Kristoffer som Christopher? Det virker så pretensiøst for meg. Så uten tvil med K. Synes Kasper er et helt greit navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #20 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg synes begge skrivemåtene er fine. Men personlig ville jeg ha valgt Kasper, på samme måte som jeg ville ha valgt Kristian framfor Christian. Med et slikt navn må man uansett presisere skrivemåten for mange, noen vil anta at det er med K og noen med C. "Kasper med K" eller "Casper med C" er uansett lett å si og lett å oppfatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå