Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har (som nevnt i tittelen) problemer med å tilgi/ta kontakt med ei vennine av meg, og trenger litt hjelp med avsgjørelsen. er litt usikker på om dette er rette plass i forumet, men prøver allikevel.

historien, kort sagt:

vi var det man kan kalle bestevenninner et par år etter vgs.det passet bra da hele min omgangskrets involverte henne. etter hvert slo det meg at hun aldri tok initiativet til å treffes, og den siste tiden ble jeg direkte unngått.

et eksempel: når jeg og min samboer inviterte den lille vennegjengen til fest leverte hun og den andre venninna vår mennene på fest hos oss, og dro uten å engang hilse på meg. hun og den andre venninna tilbrakte stadig mer tid sammen uten at jeg visste om det. det rare var at hver uke når vi hadde jentekveld møtte de begge opp glad som om ingenting hadde skjedd.

etterhvert syntes jeg saken ble mer og mer ubehagelig, og til slutt konfronterte jeg henne per mld, der jeg fikk til svar at jeg måtte tåle at hun ikke alltid sa ja når jeg spurte om vi skulle finne på noe. dette førte til at jeg tenkte: greit, da skal jeg heller ikke ta kontakt med henne.

det er nå 2 år siden, og vi har ikke snakket et ord om saken i ettertid. vi har måttet omgå hverandre da hele min (nå tidligere) omgangskrets innholder venninnen og hennes samboer, og deres venner.

jeg bor på en liten plass, har nå ingen omgangskrets, og trives dårlig. men har et jobbengasjement på noen måneder som må fullføres før jeg evt kan flytte.

mitt spørsmål er da, om jeg skal ta mot til meg, ringe henne og få blitt ferdig med denne saken, og få tilbake mitt gamle sosiale liv? vi kom veldig godt overens da vi fremdeles var venner, og jeg savner denne kontakten.

jeg skal innrømme at jeg er ikke perfekt selv, og gjorde feil i venninneforholdet vårt jeg og. men det verste jeg vet er å bli oversett og unngått uten å få vite hvorfor.

det føles som et svik.

ethvert svar som kan hjelpe meg, blir tatt imot med stor takk, da jeg har brukt 2 år av livet mitt på å gruble over denne saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg glemte å si at jeg har snakket med samboeren om saken for et års tid siden, og han ba meg om å være så snill å ta kontakt fordi hun klarer det ikke og er blitt innesluttet etter hendelsen.

hun er visst veldig lei seg for situasjonen...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vel, du har jo gravd din egen grav egentlig..

Men hun vil sikkert bli venner igjen, med mindre hun er ekstremt langsint.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Forresten, tilgi for hva da?

Det er alltid noen som må ta mer initiativ enn andre. Jeg har en del venner som glemmer å ringe meg, fordi de er vant til at jeg ringer dem - og de tror jeg er opptatt om jeg ikke ringer. Det betyr ikke at de er mindre glad i meg, bare at vi har ulike roller i vennskapet :)

Skrevet

Det er mulig jeg ikke forstår dette helt. Hva er det du skal tilgi henne for? At hun ikke synes du var så moro å være med?

AnonymBruker
Skrevet

mitt spørsmål er da, om jeg skal ta mot til meg, ringe henne og få blitt ferdig med denne saken, og få tilbake mitt gamle sosiale liv?

ethvert svar som kan hjelpe meg, blir tatt imot med stor takk, da jeg har brukt 2 år av livet mitt på å gruble over denne saken.

Herregud. KVINNFOLK. Vi er noen rare dyr.

Har du noe som helst å tape på å ta kontakt og bli ferdig med saken?

Nei. Så se å få ut finger'n.

Skrevet

Ok nå har jeg sittet her å vente på at folk skal svare. For jeg sjønner virkelig ikke hva ts skal tilgi for?

Skrevet

Ok nå har jeg sittet her å vente på at folk skal svare. For jeg sjønner virkelig ikke hva ts skal tilgi for?

Vi er flere som lurer på det. :klø:

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg skjønner til en viss grad situasjonen din, ts... Det er kjipt å føle seg oversett og nedprioritert. Men det er faktisk ikke din venninnes feil, det er du som er ansvarlig for følelsene dine. Ut fra det du skriver er det ingenting hun har gjort, annet enn å ha andre venninner enn deg.

Sånn som jeg ser det må du heller innse at det ikke er noe hun skal tilgis for.

Men ta nå opp igjen kontakten! Det skader da ikke!

Skrevet

Kan ikke du forsøke å skaffe deg nye venner, ts?

Skrevet

takk for tilbakemelding.jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke går an å snakke med meg istede for å unngå meg, og jeg tar meg kanskje lett nær av slikt. men jeg kan ikke forandre meg uten å vite hva jeg har gjort feil.

men bra å nyttig å få sett ting fra en annen side. men blir lett nedgravd i egne tanker..

Skrevet

takk for tilbakemelding.jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke går an å snakke med meg istede for å unngå meg, og jeg tar meg kanskje lett nær av slikt. men jeg kan ikke forandre meg uten å vite hva jeg har gjort feil.

men bra å nyttig å få sett ting fra en annen side. men blir lett nedgravd i egne tanker..

Kanskje hun bare ikke liker deg.

Skrevet

Kanskje hun bare ikke liker deg.

kanskje det. det gjør ikke saken lettere.

Skrevet

kanskje det. det gjør ikke saken lettere.

På en måte gjør det kanskje det. Det innebærer at du ikke trenger å bruke tid og energi på henne.

Skrevet

Det er vel ikke noe å tilgi ?

Du kan ta hintet om at hun fant andre venner hun følte hun hadde mer til felles med, eller du kan konfrontere henne og få vite hvorfor ansikt til ansikt. Det kan også veldig godt tenkes at hun faktisk likte deg, men at du krevde for mye oppmerksomhet og at hun gikk lei, du fikk jo ganske tydelig beskjed da du spurte.

Skrevet (endret)

Folk i tråden: Tilgi hva, kanskje hun bare ikke liker deg, osv.

Ts, slike svar er det her inne. Som jeg har nevnt før er de fleste her noen bitre single alenemødre, med ekstra kjøtt på kroppen, som de igjen bringer med seg ut (så langt som de kommer, og det er ikke langt) i et forum.

Jeg forstår i deg i allefall litt, selvom det hele kan virke en smule overdramatisert. Hvis hun plutselig begynner i unngå deg, og aldri tar initiativ, så som noen sier kan det hende hun ikke vil noe mer når det angår deres vennskap, men du har full rett til å lure, og i det minste spørre om en forklaring uten at hun skal vri hele greia over på deg.

Du har og full rett til å spørre om slikt på et forum uten at folk skal svare deg så nedlatende fordi folk her åpenbart sliter i eget privatliv, og da tydeligvis har større problemer enn deg (det er sikkert noe av det som gnager dem, ditt problem virker vel så smått og lite).

Men ønsker du kontakt med henne da?

Du sier du ikke har venner lenger, men skal flytte. Jeg hadde i grunn ikke ønsket å ha med en slik "venninne" å gjøre.

Endret av Frk Snasen
Skrevet (endret)

Folk i tråden: Tilgi hva, kanskje hun bare ikke liker deg, osv.

Ts, slike svar er det her inne. Som jeg har nevnt før er de fleste her noen bitre alene mødre med ekstra kjøtt på kroppen, som de igjen bringer med seg ut (så langt som de kommer, og det er ikke langt) i et forum.

Jeg forstår i deg i allefall litt, selvom det hele kan virke en smule overdramatiser. Hvis hun plutselig begynner i unngå deg, og aldri tar initiativ, så som noen sier kan det hende hun ikke vil noe mer når det angår deres vennskap, men du har full rett til å lure!!

Du har og full rett til å spørre om slikt på et forum uten at folk skal svare deg så nedlatende fordi folk her åpenbart sliter i privatlivet, og da tydeligvis har større problemer enn deg (det er sikkert noe av det som gnager dem).

Men ønsker du kontakt med henne da?

Du sier du ikke har venner lenger, men skal flytte. Jeg hadde i grunn ikke ønslet å ha med en slik "venninne" å gjøre.

Altså. Må denne eks vennina spørre ts om hun kan få seg en ny vennine? Det er ikke noe å tilgi for den eks vennina har ikke gjort noe galt!!

Endret av Iah
Skrevet (endret)

Altså. Må denne eks vennina spørre ts om hun kan få seg en ny vennine? Det er ikke noe å tilgi for den eks vennina har ikke gjort noe galt!!

Nei, hun må da virkelig ikke spørre. Har jeg sagt det og nå?

Men hun kunne vel inkludert ts litt mer vel?

Jeg har opplevd slik når jeg var yngre selv, hvorav de flere år etterpå har kommet og beklaget oppførselen sin.

Husker at jeg på den tiden (var selvklart yngre da, og tok meg nær av helt andre ting) tok det inn på meg (lik oppførsel som TS opplever).

Dette er åpenbart ikke et big issue, men det ser ut til at folk har problemer med å leve seg inn i en trolig yngre jentes problemer her. Her glemmer man at man har vært kalv, virker det som...

Som sagt, problemet TS snakker om er i grunn ikke et stort problem, i hvertfall ikke hvis man er litt eldre, men for henne (som jeg tror er ganske ung), vil dette oppleves sterkere og ganske så annerledes enn for en voksen.

Jeg syns det virker som om at venninnen skviser ut ts fra vennegjengen, jeg.

TS skriver også, "skal jeg tilgi/ta kontakt". Så jeg antar og at hun formulerer seg litt "feil", eller at det er noen mangler. Jeg trodde folk klarte å lese mellom linjene, men tydeligvis ikke. Det er ikke så vanskelig, og alle henger seg opp i en ting, som igjen ødelegger for ts.

Endret av Iah
Skrevet (endret)

jeg syntes fortsatt ikke det er noe tema om å tilgi noe...

Endret av mirandaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...