cappocino Skrevet 30. september 2003 #1 Skrevet 30. september 2003 Hei O store Tex () Lurer på hvordan moren din syr kanten på sløret. skal sette igang snart jeg også, men vet at det blir veldig vanskelig og tidskrevende med symaskin, og heller ikke så veldig fint. Lurer på om hun sy stingene "rett frem" eller om hun syr de "rundt "kanten, hvis du skjønner hva jeg mener... Hadde vært kjempetakknemlig hvis du hadde mulighet til å spørre henne
cappocino Skrevet 30. september 2003 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2003 må bare få opp denne littt......
Vimsevips Skrevet 30. september 2003 #3 Skrevet 30. september 2003 Kommer ikke det litt an på type stoff du skal ha ? Tror jeg ville tatt rundt kanten på noe i chiffon, men rett om det var mer tyll stoff.
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #4 Skrevet 30. september 2003 Står det noe her da: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=50487
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #5 Skrevet 30. september 2003 Hei alle sammen! Jeg sitter og syr sløret til Tex. Jeg har klippet en rund bue i den ene enden og tråklet på et 3 mm smalt sølvbånd langs kanten. Nå er jeg i gang med å sy for hånd med små attersting, jeg syr med sølvfarget "knapphulls-silke", den er vond å sy med, kanskje det hadde vært like greit med grå vanlig sytråd. Jeg har prøvd ut flere typer sting, og fant ut at attersting var best. Det ser litt bulkete ut med det samme, men det blir bra når jeg får dampet ut med strykejernet (svak varme). Det går med noen timer til dette, men etter en liten prøve med maskin, ble det totalt forkastet. Nå sitter vi og skravler og ser på TV, mens barna sover søtt i sengene. Hilsen mamma'n til Tex
cappocino Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2003 Takk alle sammen! Skal prøve meg frem, tenker jeg... men tror det blir finest med "runde" sting..
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2003 #7 Skrevet 1. oktober 2003 Nå er a mor halvveis, og sløret blir alldeles dølekkert!!! Gleder meg til det er ferdig, og enda mer til jeg skal bruke det....
Lilly16 Skrevet 1. oktober 2003 #8 Skrevet 1. oktober 2003 Kanten på mitt slør ble sydd først med "bølgete" "mønster"-søm på maskinen, så ble det klipt langs den sydde kanten etterpå. Veldig fint synes nå i hvertfall jeg.
ringblomst Skrevet 1. oktober 2003 #9 Skrevet 1. oktober 2003 Tex: hadde du hatt mulighet til å ta noen bilder av sløret og legge det ut i dagboken din eller i forumet? Vil så gjerne se det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå