Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tikketikke
Skrevet

Lurer litt på hvordan dere fortelle kjæresten/mannen at dere ønsker å få barn. Spør dere, hinter, diskutere.. Og hvordan er responsen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh... Hadde begynt med ein del baby/barnesnakk og det merka han :gjeiper: Men eg har også sagt det rett ut.

Han sier han vil ha også, men ikkje ennå. Men det er vi egentlig enige om. :sjenert:

Gjest Tikketikke
Skrevet

Min er har to fra før, men sier at nå så er han ikke klar for noen flere. Selv jeg merker jeg godt kunne tenke meg barn. Om ikke med en gang, så hvertfall prate om det. Og det er vist ikke så enkelt for han jeg er sammen med.. Men blir vel enklere å prate om slikt etterhvert som en blir klar for det igjen? :)

Gjest wild bird
Skrevet

Min er har to fra før, men sier at nå så er han ikke klar for noen flere. Selv jeg merker jeg godt kunne tenke meg barn. Om ikke med en gang, så hvertfall prate om det. Og det er vist ikke så enkelt for han jeg er sammen med.. Men blir vel enklere å prate om slikt etterhvert som en blir klar for det igjen? :)

Hvis han sier han ikke vil ha flere, så er det noe du må ta til deg. Er han fast bestemt på det, nytter det ikke å mase seg til å få barn med han. Hvem vil vel mase seg til et barn?

Om han mener at han kan bli klar for flere etter hvert, bør du være tålmodig og la det være opp til han å ta opp temaet når han føler det er riktig. Mas kan virke mot sin hensikt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg litt på også...!

Skrevet

For min del er problemet motsatt, jeg har barn og han ikke og jeg har måttet fortelle det pent at jeg ikke ønsker flere.. Tror det er viktig at det er klart hva som er ønsket for fremtiden - ikke at man MÅ ha barn uansett men at man ønsker barn, slik at det ikke kommer som noen overraskelse. Si det heller rett ut, jeg ønsker meg barn en gang i fremtiden. Ikke prøv å pakke det inn eller presse det på. Ting kan også forandre seg, man kan få lyst på flere eller ikke lenger ønske seg barn. Hvis det står som et absolutt faktum at man SKAL ha barn kan det selvsagt være en brems. For en som har barn fra før og ikke egentlig ønsker seg flere KAN det komme til å forandre seg, men hvis det fra begynnelsen av er en sak som MÅ komme vil det legge press på den andre parten og kanskje føre til lange vonde diskusjoner. Å få barn er ikke det samme som å kjøpe seg en stor bil som man har ønsket seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...