Gjest gjest Skrevet 5. august 2010 #1 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fikk det syredempende medikamentet zantac hos legen min som mente jeg hadde for mye magesyre. Men etter hva jeg har lest så ser jeg at symtomene er nesten helt lik det motsatte, nemlig for lite magesyre. Spørsmålet er om jeg da f.eks har for lite magesyre og samtidlig tar syredempende, vil jeg da få større smerter i magen? Eller vil jeg ikke merke noe bedring av tablettene og at smertene i magen er som vanlig? (Vet forresten ikke om det er det som er problemet mht. magesmertene.) Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Belikova Skrevet 5. august 2010 #2 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fikk også Zantac av legen min, etter lengre tid med sterke magesmerter. Og jeg hadde for mye magesyre. Etter en ukes tid var smertene borte, så de hjalp meg utrolig mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 5. august 2010 #3 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fikk også Zantac av legen min, etter lengre tid med sterke magesmerter. Og jeg hadde for mye magesyre. Etter en ukes tid var smertene borte, så de hjalp meg utrolig mye! Så bra da! Jeg håper jo selvfølgelig at legen har truffet rett og at disse tablettene vil kunne ta bort smertene og at det ikke er noe mer alvorlig. Men hvilke symptomer hadde du da du gikk til legen? Visste du før du gikk dit at årsaken var for mye magesyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Belikova Skrevet 6. august 2010 #4 Del Skrevet 6. august 2010 Smertene satt rett under brystet, og det var som om det brant inni magen. Ingenting hjalp. Jeg kunne ikke ligge, for da ble smertene sterkere. Så jeg måtte sitte og sove. Ganske slitsomt i lengden. Nei, jeg visste ikke at det var magesyre som var problemet. Men legen min var ikke i i tvil om hva det var når jeg forklarte hvordan jeg hadde det.. Så det er et ganske vanlig problem hos folk tror jeg.. Men det hjelper kanskje ikke stort.. Er det lignende plager du har hatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 6. august 2010 #5 Del Skrevet 6. august 2010 Smertene satt rett under brystet, og det var som om det brant inni magen. Ingenting hjalp. Jeg kunne ikke ligge, for da ble smertene sterkere. Så jeg måtte sitte og sove. Ganske slitsomt i lengden. Nei, jeg visste ikke at det var magesyre som var problemet. Men legen min var ikke i i tvil om hva det var når jeg forklarte hvordan jeg hadde det.. Så det er et ganske vanlig problem hos folk tror jeg.. Men det hjelper kanskje ikke stort.. Er det lignende plager du har hatt? Ja høres veldig likt ut som meg. Smertene sitter rett under brystet litt mot venstre siden. Og verst er det på kvelden/natten og om morgenen. Legen ga meg resept mot for mye magesyre, men jeg skal innrømme at jeg har vært redd for alt fra magesår til kreft . Men jeg har hatt dette ganske lenge da før jeg bestillte time. Så langt så ser det ut til å virke, men vil vente minst en ukes tid før jeg slår meg til ro med at det er det som er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Belikova Skrevet 9. august 2010 #6 Del Skrevet 9. august 2010 Så bra at du kjenner at det virker! Legen sa til meg at det er viktig å ta medisinkuren helt ut, selv om symptomene er borte. Du skal se du blir helt fin igjen. Jeg var også redd for kreft og magesår. Men jeg fikk beskjed om at jeg var altfor ung for å få magekreft.( jeg er 30). Og magesår ble enkelt avkreftet ved en liten blodprøve. Spør legen din om dette hvis du er veldig engstelig. Greit å få det avkreftet, så slipper du å være urolig! Fortsatt god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå