jordber Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Ja som sagt så har jeg utrolig fet hud, glinser heele tiden. Bruker rensen til MD formulations for fet hud og declor matifying lotion. Det ser ikke ut til å virke, har brukt det i nesten et år nå. Har noen råd? Produker til hudpleie, sminke osv?
Lykkelitenen Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 (endret) Viktig at huden din også får mye fukt, hvis ikke kan den overprodusere fett. Bruk f.eks en fuktighetsrik krem om natten og en mattende krem på dagtid (decleor aroma purete f.eks). For å finne ut akkurat hva din hud trenger kan en tur innom hudpleier være greit, då får vedkommende sett og kjent på huden din og kan lettere komme med konkrete forslag Å bare bruke rens og toner er rett og slett ikke nok, da vil huden overprodusere fett -> blankhet Endret 5. august 2010 av Lykkelitenen
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 hvordan er huden din etter at du har renset den? har du tatt hudanalyse og vet med sikkerhet at du har fet hud?
jordber Skrevet 5. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2010 Har ikke tatt hudanalyse nei.. Den blir blank på en time etter rens.. Skal kjøpe meg den kremen du anbefaler, lykkelitenen
Lykkelitenen Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Men ikkje kjøp den uten å få noen til å se på huden din. For det kan være den er penger ut vinduet om den ikke passer, og det er vanskelig å si via nett... Kan hende det er mye emr som må til, som å bytte ut rensen osv osv.... Så konsulter en hudpleier. Då trenger ikke ta noen behandling, men ta turen innom og spør om de kan anbefale en rutine..
jordber Skrevet 5. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2010 Ok takk for svar Har du noen anbefalinger om sminke til fet hud?
jordber Skrevet 5. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2010 Ok takk for svar Har du noen anbefalinger om sminke til fet hud?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Men ikkje kjøp den uten å få noen til å se på huden din. For det kan være den er penger ut vinduet om den ikke passer, og det er vanskelig å si via nett... Kan hende det er mye emr som må til, som å bytte ut rensen osv osv.... Så konsulter en hudpleier. Då trenger ikke ta noen behandling, men ta turen innom og spør om de kan anbefale en rutine.. ja, enig her, kanskje rensen er for sterk for huden din, at derfor du blir blank etter en stund. Sminke for fet hud, kanskje en oljefri primer og mineralsminke. Tikei.se eller Jane Iredale, everydayminerals. Sjekk at mineralsminken er uten bismuth som mange kan reagere på og kan gjøre huden blank.
jordber Skrevet 5. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2010 Jeg har brukt everyday minerals og tikei før, men ble blank av de også
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Jeg har brukt everyday minerals og tikei før, men ble blank av de også Jane iredale har et presset mineralpudder.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Hvor gammel er du? Jeg slet mye med blank og oljete hud i tennårene. Nå har jeg ganske normal hud. For å komme meg gjennom tennårene brukte jeg mye mattende pudder.
jordber Skrevet 5. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2010 Jeg er 20, slet mye med kviser før men ikke så mye nå. (om det har noe å si)
Gjest Nanne70 Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Jeg har blandingshud med fete partier som pleide å bli blanke ca 1 times tid etter rens etc., men jeg har nå funnet en kombinasjon av produkter som funker utmerket for meg - huden er faktisk blitt så fin og småporet at jeg knapt trenger foundation! Rens: Declèor Cleansing Milk All Skin Types Toner:Declèor Aroma Cleanse Tonifying Lotion Dagkrem: Declèor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid Øyekrem: Declèor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Gel Cream for Eyes Serum: Exuviance Vespera Bionic Serum Nattkrem: Exuviance Evening Restorative Complex Primer (under foundation eller alene) e.l.f. Mineral Infused Face Primer.
Fotojente Skrevet 8. august 2010 #14 Skrevet 8. august 2010 Clinique clinique acne solutions funkjer kjempebra på meg, jeg har ikke så mye kviser i utgangspunktet, men plages med fet hud. Problemet løst Clinique 3-step er litt mildere, men fungerer også veldig bra!
jordber Skrevet 8. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2010 Clinique 3step fikk jeg prøver på , hos estetique.. Den svei ! Og faktisk, så ødelagg den neglelakken min.. så den tar jeg ikke på huden igjen Men bra hvis det virker for deg da
jordber Skrevet 8. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2010 Jane iredale har et presset mineralpudder. hvor får jeg kjøpt det? :D
¤S¤ Skrevet 8. august 2010 #17 Skrevet 8. august 2010 Når det gjelder sminke, så tenker ihvertfall jeg at huden din fortsatt vil se blank ut uansett hvor god foundationen din er, dersom hudpleierutinen din ikke gjør jobben sin med å holde huden din matt gjennom hele dagen. Mulig jeg tar feil, men det er nå min erfaring. Decleor aroma purete matt finish skin fluid, phew for et kort navn, har vært min redning og huden min holder seg matt og fin hele dagen. Bruker Everyday Minerals sin mineralfoundation og er veldig fornøyd med den.
jordber Skrevet 8. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 8. august 2010 Ja skal bestille den kremen nå, pluss rense melk og tonifying lotion ^^
Gjest Nanne70 Skrevet 9. august 2010 #19 Skrevet 9. august 2010 hvor får jeg kjøpt det? :D Se forhandlerliste for Norge her.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #20 Skrevet 9. august 2010 Se forhandlerliste for Norge her. Prettyskin4less, mye billigere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå