AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hei! Til dere som har katter som får være ute: Hvor lenge (ca hvor mange timer) er den ute tilsammen i døgnet nå om sommeren? Og går den mye ut og inn, eller er den ute lenge sammenhengende?
Berentsens Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Det bestemmer den selv. Noen ganger er den ute hele døgnet, det gjelder når det er fint vær. Ellers er den ute fire-fem timer i døgnet. Ved regn og vind går ikke katten ut, og holder seg inne.
Gjest Huffsa Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 (endret) Den på: 10mnd: ca 20 timer i døgnet. Er som regel ute sammenhengende i 4-5 timer. 3år: Ca 12 timer i døgnet. Flyr ut og inn MYE, 2-3 ganger i timen. 3år: Ca 6 timer i døgnet, sover mye inne. 4år: 8-10 timer i døgnet. 5år: 14 timer i døgnet. Det gjelder ved fint vær. Ved regn er de ute innimellom, kanskje 1-2 timer i døgnet. Endret 5. august 2010 av Huffsa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Han bestemmer selv. Noen ganger kan han være ute 3-4 døgn i strekk, andre ganger ligger han inn hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Den på: 10mnd: ca 20 timer i døgnet. Er som regel ute sammenhengende i 4-5 timer. 3år: Ca 12 timer i døgnet. Flyr ut og inn MYE, 2-3 ganger i timen. 3år: Ca 6 timer i døgnet, sover mye inne. 4år: 8-10 timer i døgnet. 5år: 14 timer i døgnet. Det gjelder ved fint vær. Ved regn er de ute innimellom, kanskje 1-2 timer i døgnet. Du er iallfall flink å holde oversikten!
Aurora M. Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Hun er ute ca 12 timer i døgnet nå om sommeren. Jeg slipper henne ut om morgenen, så er hun innom og spiser og får litt klapp en 3-4 ganger i løpet av dagen. Roper henne inn så hun er inne på sen kveld/natt.
Gjest Huffsa Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Du er iallfall flink å holde oversikten! Ja, jeg liker å holde oversikt. Og er jo ca, er ikke det samme hver dag.
Alladin Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Hadde to katter tidligere (brødre) Den ene var bare innom av og til for å si "hei", mens den andre var inne 23,5 timer i døgnet. Mine styrte dette selv. Jeg hadde luke i døra så de kunne gå inn og ut som de ville.
Plutseliten Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Det varierer fra dag til dag, og kommer selvsagt an på været. Hun er inne om natten, men om dagen er hun ute i 4-5 timer, kommer inn for å få mat og sove litt før hun går ut igjen og er borte 4-5 nye timer.
Gjest Raindrops Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Nå om sommeren er mine to ute hele natten. De kommer på døra rundt kl 9-10 om morgenen og da er de inne store deler av dagen. De ligger egentlig bare å sløver Går ut og inn en del, men for det meste holder de seg inne og sover om dagen
Modic Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Hadde to katter tidligere (brødre) Den ene var bare innom av og til for å si "hei", mens den andre var inne 23,5 timer i døgnet. Mine styrte dette selv. Jeg hadde luke i døra så de kunne gå inn og ut som de ville. Sånn er det her også.
Gjest Cupcakes Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 hun er styrer ganske mye selv egentlig, vi pleier å slippe henne ut på morningen også kommer hun inn for mat og litt kos en del ganger i løpet av dagen, også går hun ut igjen hvis hun føler for det. er vi på jobb er hun ute fra vi drar til vi kommer hjem mellom 3-18. (er det skikkelig dårlig vær er hun inne hele dagen) som regel er hun inne på natta, hun pleier å komme inn av seg selv rundt 9 for å bli inne resten av kvelden.
Heart7086 Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Har en pus på ca 5 år, vinterstid går hun omtrent ikke ut mellomdøra engang! Nå på sommeren er hun som oftest ute hele dagen(kommer inn for å få litt mat og sier hei), men er stort sett inne på natta(når det ikke er tropenatt sover hun i senga sammen med meg). Når hun er ute er hun uansett ikke langt unna, hun hører bilen når vi kommer hjem å er som oftest å hilser på oss da, ellers holder hun seg innenfor en radius på ca 150m. For ca to år siden var hun borte i 2-3 dager i strekk, DA var jeg bekymra for lille pusen min! Med andre ord, IKKE vanlig at hun er borte flere dager!
rosaprosa Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 To steriliserte hukatter på 4 år: ute i gjennomsnitt 22 timer i døgnet. Sterilisert hukatt på 1 år: ute i gjennomsnitt 12 timer i døgnet. På sommeren altså. På vinteren er de ute kanskje 1 time i døgnet, kommer ann på kulda. -25 grader i lang tid i år, da ville de ikke ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå