Gå til innhold

Hvor mye er katten din ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Til dere som har katter som får være ute: Hvor lenge (ca hvor mange timer) er den ute tilsammen i døgnet nå om sommeren? Og går den mye ut og inn, eller er den ute lenge sammenhengende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer den selv. Noen ganger er den ute hele døgnet, det gjelder når det er fint vær. Ellers er den ute fire-fem timer i døgnet. Ved regn og vind går ikke katten ut, og holder seg inne.

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Den på:

10mnd: ca 20 timer i døgnet. Er som regel ute sammenhengende i 4-5 timer.

3år: Ca 12 timer i døgnet. Flyr ut og inn MYE, 2-3 ganger i timen.

3år: Ca 6 timer i døgnet, sover mye inne.

4år: 8-10 timer i døgnet.

5år: 14 timer i døgnet.

Det gjelder ved fint vær.

Ved regn er de ute innimellom, kanskje 1-2 timer i døgnet.

Endret av Huffsa
AnonymBruker
Skrevet

Han bestemmer selv. Noen ganger kan han være ute 3-4 døgn i strekk, andre ganger ligger han inn hele dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Den på:

10mnd: ca 20 timer i døgnet. Er som regel ute sammenhengende i 4-5 timer.

3år: Ca 12 timer i døgnet. Flyr ut og inn MYE, 2-3 ganger i timen.

3år: Ca 6 timer i døgnet, sover mye inne.

4år: 8-10 timer i døgnet.

5år: 14 timer i døgnet.

Det gjelder ved fint vær.

Ved regn er de ute innimellom, kanskje 1-2 timer i døgnet.

Du er iallfall flink å holde oversikten!

Skrevet

Hun er ute ca 12 timer i døgnet nå om sommeren. Jeg slipper henne ut om morgenen, så er hun innom og spiser og får litt klapp en 3-4 ganger i løpet av dagen. Roper henne inn så hun er inne på sen kveld/natt.

Gjest Huffsa
Skrevet

Du er iallfall flink å holde oversikten!

Ja, jeg liker å holde oversikt. Og er jo ca, er ikke det samme hver dag. :)

Skrevet

Hadde to katter tidligere (brødre)

Den ene var bare innom av og til for å si "hei", mens den andre var inne 23,5 timer i døgnet. Mine styrte dette selv. Jeg hadde luke i døra så de kunne gå inn og ut som de ville.

Skrevet

Det varierer fra dag til dag, og kommer selvsagt an på været. Hun er inne om natten, men om dagen er hun ute i 4-5 timer, kommer inn for å få mat og sove litt før hun går ut igjen og er borte 4-5 nye timer. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Nå om sommeren er mine to ute hele natten. De kommer på døra rundt kl 9-10 om morgenen og da er de inne store deler av dagen. De ligger egentlig bare å sløver :fnise: Går ut og inn en del, men for det meste holder de seg inne og sover om dagen :)

Skrevet

Hadde to katter tidligere (brødre)

Den ene var bare innom av og til for å si "hei", mens den andre var inne 23,5 timer i døgnet. Mine styrte dette selv. Jeg hadde luke i døra så de kunne gå inn og ut som de ville.

Sånn er det her også.

Gjest Cupcakes
Skrevet

hun er styrer ganske mye selv egentlig, vi pleier å slippe henne ut på morningen også kommer hun inn for mat og litt kos en del ganger i løpet av dagen, også går hun ut igjen hvis hun føler for det. er vi på jobb er hun ute fra vi drar til vi kommer hjem mellom 3-18. (er det skikkelig dårlig vær er hun inne hele dagen) :) som regel er hun inne på natta, hun pleier å komme inn av seg selv rundt 9 for å bli inne resten av kvelden.

Skrevet

Har en pus på ca 5 år, vinterstid går hun omtrent ikke ut mellomdøra engang!

Nå på sommeren er hun som oftest ute hele dagen(kommer inn for å få litt mat og sier hei), men er stort sett inne på natta(når det ikke er tropenatt sover hun i senga sammen med meg).

Når hun er ute er hun uansett ikke langt unna, hun hører bilen når vi kommer hjem å er som oftest å hilser på oss da, ellers holder hun seg innenfor en radius på ca 150m.

For ca to år siden var hun borte i 2-3 dager i strekk, DA var jeg bekymra for lille pusen min! Med andre ord, IKKE vanlig at hun er borte flere dager!

Skrevet

To steriliserte hukatter på 4 år: ute i gjennomsnitt 22 timer i døgnet.

Sterilisert hukatt på 1 år: ute i gjennomsnitt 12 timer i døgnet.

På sommeren altså. På vinteren er de ute kanskje 1 time i døgnet, kommer ann på kulda. -25 grader i lang tid i år, da ville de ikke ut....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...