AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Eksen min dro for over 2 mnd siden fordi han hadde funnet seg ei ny dame. Vi hadde da levd sammen i over 20 år.. I starten vinglet han litt og viste ikke riktig hva han ville.. Men, etterhvert så valgte han å satse på hun nye. Alikevel driver han å ringer meg støtt og stadig og jeg undres hvorfor? Har han enda ikke bestemt seg helt over hva han vil eller er det bare et forsøk på å "være grei"? Jeg syns dette gjør det hele vanskeligere samtidig som jeg jo gjerne vil ha kontakt med han..
FatallyYours Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 mest sannsynlig fordi han savner deg og tenker på deg.
Dubbedingsen Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Spør ham direkte hvorfor han driver og ringer, og vil du ikke at han skal gjøre det så gi han beskjed. Vil du høre fra han som du sier så er det jo ikke noe problem? Men etter 20 år kan det jo være at han har omsorg for deg og bare vil vite at du har det bra, men dette får du ikke hvite hvis du ikke spør. Klem
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Spør ham direkte hvorfor han driver og ringer, og vil du ikke at han skal gjøre det så gi han beskjed. Vil du høre fra han som du sier så er det jo ikke noe problem? Men etter 20 år kan det jo være at han har omsorg for deg og bare vil vite at du har det bra, men dette får du ikke hvite hvis du ikke spør. Klem Blir litt forvirret av dette jeg.. Har spurt og han sier han ringer fordi han lurer på hvordan det går, noe mer får jeg ikke ut av han..
Sign Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Enten har han omsorg for deg og ringer for å høre hvordan du har det. ELLER så ringer han for å holde deg "varm" i tilfelle gresset viste seg å ikke være grønnere på andre siden av gjerdet.... Vil du han skal holde kontakten? Vil du ha han tilbake? Det har vel også litt å si for hvordan du skal forholde deg. Dersom du ønsker å gå videre i livet uten han, er det svært tungt å måtte forholde seg til at han ikke lar deg være i fred.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Enten har han omsorg for deg og ringer for å høre hvordan du har det. ELLER så ringer han for å holde deg "varm" i tilfelle gresset viste seg å ikke være grønnere på andre siden av gjerdet.... Vil du han skal holde kontakten? Vil du ha han tilbake? Det har vel også litt å si for hvordan du skal forholde deg. Dersom du ønsker å gå videre i livet uten han, er det svært tungt å måtte forholde seg til at han ikke lar deg være i fred. Egentlig så burde jeg nok ikke ønske han tilbake, etter å ha opplevd det jeg har opplevd. Samtidig som at jeg fremdeles har følelser for han og savner han masse.. Egentlig så kunne det kanskje vært like greit å gi klar beskjed om at så lenge han holder seg med den ugla så får han la meg ifred. men, det er ikke enkelt det heller..
Piper Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Egentlig så burde jeg nok ikke ønske han tilbake, etter å ha opplevd det jeg har opplevd. Samtidig som at jeg fremdeles har følelser for han og savner han masse.. Egentlig så kunne det kanskje vært like greit å gi klar beskjed om at så lenge han holder seg med den ugla så får han la meg ifred. men, det er ikke enkelt det heller.. Han har såret deg, men han vil du ah tilbake. Hun som ikek ahr lovet deg noe som helst, hun kaller du ugla? Hva er det som gjør at man bare ser det positive med mennene som har gjort oss vondt, emn den nye damen hun blir kalt både det ene og det andre? han valgte å gå, og det er fortsatt han du må forholde deg til. Kan godt være han vil holde deg varm, kan godt være det er vanskelig å slippe taket etter så mange år, for dere har tross alt 20 år sammen. Men kanskje du skal stille litt krav også, der han ikke får lov til å kontakte deg i tide og utide, at du behøver tid, men at du håper dere kan være venner når du har kommet litt på plass. At du tar kontakt når du er klar, om du ønsker kontakt med han. Kan godt være du ikke ønsker det, den dagen du har gått videre.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Han har såret deg, men han vil du ah tilbake. Hun som ikek ahr lovet deg noe som helst, hun kaller du ugla? Hva er det som gjør at man bare ser det positive med mennene som har gjort oss vondt, emn den nye damen hun blir kalt både det ene og det andre? han valgte å gå, og det er fortsatt han du må forholde deg til. Kan godt være han vil holde deg varm, kan godt være det er vanskelig å slippe taket etter så mange år, for dere har tross alt 20 år sammen. Men kanskje du skal stille litt krav også, der han ikke får lov til å kontakte deg i tide og utide, at du behøver tid, men at du håper dere kan være venner når du har kommet litt på plass. At du tar kontakt når du er klar, om du ønsker kontakt med han. Kan godt være du ikke ønsker det, den dagen du har gått videre. Ja han har såret meg, men alikevel så er jeg tross alt glad i han. Ja, jeg kaller ho ugla fordi jeg anser henne som nettopp det. For å inngå et forhold må man som kjent være to som ønsker det. At hun drev å kontaktet han i tide og utide fordi hun ville ha fatt i han. Og dermed fikk han til å forlate familen sin fordi hun ventet på han. Det syns jeg kvalifiserer til å bli kalt ugle jeg. Hadde det ikke vært for henne så hadde han ikke dratt, det sier han selv. Men noe nytt er ofte spennende etter så mange år i ett forhold.. Ja, stille krav kunne nok vært noe, kanskje han da begynner å tenke klarere..
Piper Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Ja han har såret meg, men alikevel så er jeg tross alt glad i han. Ja, jeg kaller ho ugla fordi jeg anser henne som nettopp det. For å inngå et forhold må man som kjent være to som ønsker det. At hun drev å kontaktet han i tide og utide fordi hun ville ha fatt i han. Og dermed fikk han til å forlate familen sin fordi hun ventet på han. Det syns jeg kvalifiserer til å bli kalt ugle jeg. Hadde det ikke vært for henne så hadde han ikke dratt, det sier han selv. Men noe nytt er ofte spennende etter så mange år i ett forhold.. Ja, stille krav kunne nok vært noe, kanskje han da begynner å tenke klarere.. Snakk om ansvarsfraskrivelse både av han og deg, for tydeligvis legger dere det meste på henne. Hjelpe og bære, er det virkelig mulig å være så blind? HAN var i forhold, IKKE henne, HAN hadde et ansvar ovenfor deg, IKKE henne. HAN hadde lovet deg å være trofast, IKKE henne, og INGEN mennesker går til elskerinnen uten at de selv ønsker det. HAN gikk, ikek fordi hun ventet på han, men fordi HAN ville ha henne og ikke deg lengre. Bekalger, men det er ikke greit å innlede et forhold til en gift person, men i mine øyner er det helt og holdent hans ansvar at DERE er i den situasjonen dere er i. Hadde ikke han vært utro, ville dere fortsatt vært sammen. Hadde han valgt å ikke ta telefonene fra henne, ville dere fortsatt vært sammen. Han han valgt familien sin fremfor henne, hadde dere fortsatt vært sammen. Han, han og han igjen,f or det er helt og holdent hans feil at du er i den situasjonend u er i i dag, for det er HAN som ahr satt deg i den situasjonen. Han valgte, og du ble lidende. Veldig enkelt for han å si at hun gjorde si og så, men han valgte deg vekk, og vil du virkelig ha en mann som så enkelt kan velge deg vekk fremfor noe nytt og spennende? Ditt og ahns forhold er jo tydeligvis ikka viktig for han,s iden ahn ikke hadde noe problemer med å velge deg vekk. For han valgte deg vekk, og hadde det ikek vært henne hadde det nok kommet en annen en annen gang. En svak mann, som ikke kalrer å styre seg selv, go som til og med prøver å få det til å høres ut som det er hennes feil at han er der han er i dag. Sorry, han får null sumpati, for han har tatt sitt valg. beklageligvis ble du den lidende part i dette, for du hadde ikke noe valg. Han valgte for deg også, og for hele familien. Gi deg selv tid, og prøv så godt du kan å få litt avstand, for han er ikke verdt deg
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Snakk om ansvarsfraskrivelse både av han og deg, for tydeligvis legger dere det meste på henne. Hjelpe og bære, er det virkelig mulig å være så blind? HAN var i forhold, IKKE henne, HAN hadde et ansvar ovenfor deg, IKKE henne. HAN hadde lovet deg å være trofast, IKKE henne, og INGEN mennesker går til elskerinnen uten at de selv ønsker det. HAN gikk, ikek fordi hun ventet på han, men fordi HAN ville ha henne og ikke deg lengre. Bekalger, men det er ikke greit å innlede et forhold til en gift person, men i mine øyner er det helt og holdent hans ansvar at DERE er i den situasjonen dere er i. Hadde ikke han vært utro, ville dere fortsatt vært sammen. Hadde han valgt å ikke ta telefonene fra henne, ville dere fortsatt vært sammen. Han han valgt familien sin fremfor henne, hadde dere fortsatt vært sammen. Han, han og han igjen,f or det er helt og holdent hans feil at du er i den situasjonend u er i i dag, for det er HAN som ahr satt deg i den situasjonen. Han valgte, og du ble lidende. Veldig enkelt for han å si at hun gjorde si og så, men han valgte deg vekk, og vil du virkelig ha en mann som så enkelt kan velge deg vekk fremfor noe nytt og spennende? Ditt og ahns forhold er jo tydeligvis ikka viktig for han,s iden ahn ikke hadde noe problemer med å velge deg vekk. For han valgte deg vekk, og hadde det ikek vært henne hadde det nok kommet en annen en annen gang. En svak mann, som ikke kalrer å styre seg selv, go som til og med prøver å få det til å høres ut som det er hennes feil at han er der han er i dag. Sorry, han får null sumpati, for han har tatt sitt valg. beklageligvis ble du den lidende part i dette, for du hadde ikke noe valg. Han valgte for deg også, og for hele familien. Gi deg selv tid, og prøv så godt du kan å få litt avstand, for han er ikke verdt deg Kan si meg tildels enig med deg, men at hun bevisst gikk etter han selv om han var i et forhold gjør at jeg syns jeg kan kalle henne en ugle, med god samvittighet. Man legger seg bare ikke etter menn som allerede har kone og barn, slike folk har ikke jeg respekt for! Jeg også vet at det var han som valgte henne fremfor meg. Og jeg vet at det kunne skjedd med noen andre om ikke hun hadde vært der. Og ja, jeg vet at han ikke er verdt meg, men å skru av følelser etter så mange år er ikke enkelt. Så det enkleste i mine øyne hadde vært å tatt han tilbake om han en dag angrer.. Og nei, jeg kommer nok ikke til å gjøre det selv om det pr idag er fristende.
Piper Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Kan si meg tildels enig med deg, men at hun bevisst gikk etter han selv om han var i et forhold gjør at jeg syns jeg kan kalle henne en ugle, med god samvittighet. Man legger seg bare ikke etter menn som allerede har kone og barn, slike folk har ikke jeg respekt for! Jeg også vet at det var han som valgte henne fremfor meg. Og jeg vet at det kunne skjedd med noen andre om ikke hun hadde vært der. Og ja, jeg vet at han ikke er verdt meg, men å skru av følelser etter så mange år er ikke enkelt. Så det enkleste i mine øyne hadde vært å tatt han tilbake om han en dag angrer.. Og nei, jeg kommer nok ikke til å gjøre det selv om det pr idag er fristende. Du har bare hans versjon av det hele, og for alt du vet kan det faktisk være han som har fortalt henne at han var i et veldig dårlig eksteskap og ville ut. Du vet ikke, for alt du vet er det han har fortalt deg. Jeg forstår at man ikke bare skrur av følelsene sine, men jeg håper at du en dag kan finne en som virkelig respekterer deg som sin partner. Og jeg forstår at det er fristende å ta han tilbake, for det ukjente for deg er fortsatt veldig usikkert. Jeg håper ikke du tar han tilbake, om han en vakker dag ønsker seg tilbake igjen. Ikke fordi jeg ikke unner deg den du virkelig vil han, men jeg unner ikke han å få tilbake det han faktisk har forlatt for å prøve ut det andre en stund. Han fortjener ikke det, slik han har behandlet deg.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Du har bare hans versjon av det hele, og for alt du vet kan det faktisk være han som har fortalt henne at han var i et veldig dårlig eksteskap og ville ut. Du vet ikke, for alt du vet er det han har fortalt deg. Jeg forstår at man ikke bare skrur av følelsene sine, men jeg håper at du en dag kan finne en som virkelig respekterer deg som sin partner. Og jeg forstår at det er fristende å ta han tilbake, for det ukjente for deg er fortsatt veldig usikkert. Jeg håper ikke du tar han tilbake, om han en vakker dag ønsker seg tilbake igjen. Ikke fordi jeg ikke unner deg den du virkelig vil han, men jeg unner ikke han å få tilbake det han faktisk har forlatt for å prøve ut det andre en stund. Han fortjener ikke det, slik han har behandlet deg. Dette trengte jeg å høre, tusen takk!
Dubbedingsen Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Ja han har såret meg, men alikevel så er jeg tross alt glad i han. Ja, jeg kaller ho ugla fordi jeg anser henne som nettopp det. For å inngå et forhold må man som kjent være to som ønsker det. At hun drev å kontaktet han i tide og utide fordi hun ville ha fatt i han. Og dermed fikk han til å forlate familen sin fordi hun ventet på han. Det syns jeg kvalifiserer til å bli kalt ugle jeg. Hadde det ikke vært for henne så hadde han ikke dratt, det sier han selv. Men noe nytt er ofte spennende etter så mange år i ett forhold.. Ja, stille krav kunne nok vært noe, kanskje han da begynner å tenke klarere.. Nå er slik at ingen går fra en samboer/ektefelle fordi en annen vil det og skjer det så er dette en veldig svak person som blir overtalt til å kaste 20 år på dør. Det er nok heller slik at han skylder på henne for å døyve sin egen dårlige samvittighet.
Gjest mynona Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 Eksen min dro for over 2 mnd siden fordi han hadde funnet seg ei ny dame. Vi hadde da levd sammen i over 20 år.. I starten vinglet han litt og viste ikke riktig hva han ville.. Men, etterhvert så valgte han å satse på hun nye. Alikevel driver han å ringer meg støtt og stadig og jeg undres hvorfor? Har han enda ikke bestemt seg helt over hva han vil eller er det bare et forsøk på å "være grei"? Jeg syns dette gjør det hele vanskeligere samtidig som jeg jo gjerne vil ha kontakt med han.. En jente sier han ringer pga han savner deg. En annen sier det er pga omsorg eller holde deg varm. Jeg er ikke jente og tenker: Han ringer pga behov for å ha en type kontroll på hva som skjer videre med deg. Han vil vite om du lett har glemt han og om du går lett og greit vidre til ett nytt forhold. Pga jeg tenker at han vil vite at du ikke ville ha dumpa han, og at du fortsatt vil ha kontakt med han. Da blir nemlig ikke han avvist av deg og han beholder en type kontroll- og får ikke knekt sjøltillit. Sånt kan nemli bygge opp ego til en mann. Og han får mindre dårlig samvittighet for deg. Det er min tolkning av å fortsette å ringe til deg.(Temlig kynisk, men jeg tror det kan være situasjonen..) Så får du velge om du syns det jeg sier høres rett ut og om du vil gi han gleden av å holdes informert om ditt liv og at han holdes trygg på at ja, du elsket han. Eller om kanskje du syns jeg er for kynisk og tror han egentlig vil tilbake til deg Hilsen en hankjønn (som syns det er kanskje ikke bare elskerinna som er "uggle" -men han og.)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 En jente sier han ringer pga han savner deg. En annen sier det er pga omsorg eller holde deg varm. Jeg er ikke jente og tenker: Han ringer pga behov for å ha en type kontroll på hva som skjer videre med deg. Han vil vite om du lett har glemt han og om du går lett og greit vidre til ett nytt forhold. Pga jeg tenker at han vil vite at du ikke ville ha dumpa han, og at du fortsatt vil ha kontakt med han. Da blir nemlig ikke han avvist av deg og han beholder en type kontroll- og får ikke knekt sjøltillit. Sånt kan nemli bygge opp ego til en mann. Og han får mindre dårlig samvittighet for deg. Det er min tolkning av å fortsette å ringe til deg.(Temlig kynisk, men jeg tror det kan være situasjonen..) Så får du velge om du syns det jeg sier høres rett ut og om du vil gi han gleden av å holdes informert om ditt liv og at han holdes trygg på at ja, du elsket han. Eller om kanskje du syns jeg er for kynisk og tror han egentlig vil tilbake til deg Hilsen en hankjønn (som syns det er kanskje ikke bare elskerinna som er "uggle" -men han og.) Tror nok muligens du er inne på noe der i din første teori.. Så sånn for å gi egoet hans en knekk så bør jeg avvise all kontakt da mener du? Det hadde jo frydet meg litt.. Tror nok ikke han ønsker seg tilbake, ikke enda i hvertfall. Selv om han har hatt div problem i sitt nye forhold.. Og da ringer han enda oftere.. Egentlig så har jeg det ganske så fint som singel, men skal glatt innrømme at jeg gjerne hadde sett han som singel en stund også.. Joda, ugler kommer vel i begge kjønn.
Gjest mynona Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Tror nok muligens du er inne på noe der i din første teori.. Så sånn for å gi egoet hans en knekk så bør jeg avvise all kontakt da mener du? Det hadde jo frydet meg litt.. Tror nok ikke han ønsker seg tilbake, ikke enda i hvertfall. Selv om han har hatt div problem i sitt nye forhold.. Og da ringer han enda oftere.. Egentlig så har jeg det ganske så fint som singel, men skal glatt innrømme at jeg gjerne hadde sett han som singel en stund også.. Joda, ugler kommer vel i begge kjønn. Nei, jeg syns vel ikke at det er noe point i å byne med å "straffe" han på noen måte... Mitt poeng er vel at: kanskje du skal byne å tenke mest på hva du sjøl vil- og at :om du ikke vil ha noen kontakt med han eller at du vil han skal slutte å ringe: Ja da lar du vær å snakke så mye i telefon. Avslutt samtalene og legg på. Visst han ringer når han har spesielle problemer- så er vel ikke det ditt problem? Han gikk jo fra deg og fant en ny. Så får han prate med hun om problemene og ikke med deg. På tide kanskje å gjøre seg mere "hard" og vise at det er slutt- visst ikke du VIL ha han i livet ditt da. Og være støtte-kontakt for han som dumpa deg... Ønsker deg lykke til da- med å gjøre det som DU vil
Gjest strykebrett Skrevet 7. august 2010 #17 Skrevet 7. august 2010 Øyh, ugle er jo et fin fugl! On topic: Jeg tror han ringer deg for å få mindre dårlig samvittighet og for å ha en form for kontroll, slik som Mynona sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå