Gå til innhold

Tale eller sang ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som skal holde tale til brudgommen istedenfor sang ?

Jeg skal nok holde tale, da jeg digger sånt :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal nok holde tale, antar jeg... Hvis ikke jeg dør av nervøsitet da...

Senere på bryllupsfesten skal jeg synge "I wanna be loved by you" av Marilyn Monroe for ham. Jeg er litt showete av meg... Tror det kan bli morsomt... Plassere ham ute på dansegulvet på en stol og svinse rundt ham mens jeg synger. Hihi!

Skrevet

Jeg har skrevet sang for lenge siden. Men siden vi skal ha et veldig lite bryllup, så er jeg ikke sikker på om det kommer til å bli sunget så mye. Har begynt å tenke på å skrive en tale i stedet....... :-?

Skrevet

Jeg liker absolutt bedre taler enn sanger (ev begge deler). Syns brud og brudgom skal holde tale for hverandre - den ene gangen i livet. Blir for lettvint med en sang, syns jeg!

Skrevet

Jeg hadde begge deler jeg, nettopp fordi jeg også ville si noen ord til noen andre enn bare mannen min og det ville blitt tull og gjort det i en sang.

Hadde først tale til moren min, min forlover, min svigerfamilie og så min mann. Deretter sang til min mann.

Skrevet

Hadde egentlig ikke tenkt å ha noe, men hvis jeg skal må det bli en sang da jeg er så vanvittig lett-rørt! Skulle jeg holdt tale hadde jeg bare begynt å grine og da er det ikke så lett å si noe! Står respekt av dere som ikke har noe problem med sånt!

Tror ikke jeg kan forvente en tale av min kjære heller fordi han liker ikke oppmerksomhet og jeg tror det bare ville vært pinlig for han...Regner med det blir en sang fra han til meg!

Skrevet

Skal holde tale jeg.... siden jeg er "tonedøv" og stemmen min egner seg lite til sang.....

Skrevet

Jeg fullført talen til min kjære i går kveld! :D

Den blir forholdsvis lang. Morsom, alvorlig og litt rørende!

Gleder meg til å holde den. Min mann holder også på å skrive tale til meg, vet jeg! Han er så flink å skrive taler, så jeg gleder meg til å hørre den!

Skrevet

Jeg er en ordentlig sippejente, så klarer nok desverre ikke ågjenomføre en tale, men skal lage sang + at jeg skriver et veldig personlig brev han skal få på bryllupsdagen (skal sende pappa bort med brystbukettene til min kjære og hans forlover + en lite survival eske jeg skal lage)

Skrevet

Jeg laget sang til min kjære, og angret som en hund i etterkant på at jeg ikke holdt tale også!

Han holdt den nydeligste talen for meg, og sanegn min ble liksom så lite i forhold... Var jo så mye jeg hadde lyst å få sagt til ham, og selv om jeg selvsagt har sagt alle disse tingene til ham både før bryllupet og i etterkant, så blir ikke det det samme som den talen han holdt til meg foran hele familien...

Skrevet
Jeg er en ordentlig sippejente' date=' så klarer nok desverre ikke ågjenomføre en tale, [/quote']

Hvis det er noen "trøst" så er jeg verdens største sippejente. Jeg gråter for alt, og har grått som en foss i andre sine bryllup. Men i vårt gikk det så bra. Det er noe helt annet å være midt oppi det selv, og jeg gråt mye mindre enn jeg hadde trodd... Så det er faktisk mulig for oss sippejenter å få det til oss. Bare man øver litt ekstra på forhånd også, så går det fint!

Skrevet

Jeg håper jeg skal klare å lage en fin tale til ham. Det ville nok blitt en skikkelig overraskelse for alle sammen, for ingen forventer det av meg. Jeg liker ikke å snakke i forsamlinger og liker ikke å ha alles oppmerksomhet rettet mot meg. Men det må jeg jo den dagen, så da kan man jo like godt trå til og holde tale med det samme :)

Men hadde jeg bare visst hvordan jeg skal begynne og hva jeg skal ha med i den, ja da hadde jeg vært godt på vei :roll:

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve da.. gråter bare jeg tenker på det jeg. Gråt nesten når jeg så hvor fin kirken var sist helg, og forloveren min forventer at jeg gråter litt under kjoleprøving i kveld så det kan jo hende jeg er mer ekstrem en alle andre...

Skrevet
Kanskje jeg skal prøve da.. gråter bare jeg tenker på det jeg. Gråt nesten når jeg så hvor fin kirken var sist helg' date=' og forloveren min forventer at jeg gråter litt under kjoleprøving i kveld så det kan jo hende jeg er mer ekstrem en alle andre...[/quote']

Akkurat sånn som meg. Jeg gråter i alle sine vielser, jeg gråter når jeg ser noe romantisk på TV, når noen er glade eller når jeg selv er glad. Og jeg virkelig stor-tuter. :ler: Men tale ville jeg holde, nettopp fordi jeg synes det er så flott. Øvde mye på forhånd, og selvom jeg hadde gråten i halsen når jeg holdt talen min gikk det veldig fint. Og jeg fikk mye skryt fordi jeg hoppet ut i det og tok sjansen. Mannen min var på forhånd skeptisk til hvordan det skulle gå, nettopp fordi jeg gråter så mye...men jeg overrasket alle (og meg selv) da gitt! :o

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal gjøre noen av delene jeg... Hvis jeg skal tale så må det bli litt på sparket. Har ikke lyst til å måtte grue meg intenst til bryllupsdagen - og det må jeg hvis jeg skal tale. Og sang..? Vet liksom ikke helt jeg. Tror Brudulf sa noe en gang om at han helst ikke ville at jeg skulle lage det, eller om det var at han ikke ville at jeg skulle synge.

Skrevet

Jeg må nok lage sang til min kjære,for jeg TØRR bare ikke holde tale foran så mange mennesker ..Så tenker nok han blir fornøyd med sang jeg..Og så har jeg en liten overaskelse på lur til han :sjarmor:

Skrevet

Sang faller mest naturlig for meg. Jeg liker å synge og syns det er finere enn å holde tale. Da får jeg sagt hva jeg vil også. Mindre nerver for min del :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte å lage en sang, men BØR jo prøve meg på en tale også... er lettrørt og sikkert utrolig nervøs hvis jeg skal holde tale...

Kommer nok til å lage en tale i tillegg til sang, så ser jeg om jeg får sagt det eller ikke..

Er det noen bruder som har lagt ut talen sin i bryllupsdagbøkene her på KG? noen som vet?

Hva sier man egentlig i talen til brudgommen? -utenom "jeg elsker deg"!

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...