Gå til innhold

Hvor mye betaler du i mnd for hybel i Oslo,

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp
Skrevet

Jeg fikk sjokk da jeg så på finn.no, det er så dyrt å leie!

Når man regner ut at man har ca 8000 kr i mnd igjen til mat og fornøyelser, så er det nok?

Jeg fant en bolig til 7200 kr + 450 kr for varmt vann og fyring, resten må jeg betale for internett, kabel tv og forsikringer og liknende ting.

Er det så virkelig dyrt nå på bolig markedet, hva er gjennomsnittig pris på leie i Oslo?

Det er for en person.

Jeg ønsker ikke å dele med noen.

AnonymBruker
Skrevet

En slektning av meg har nettopp vært på boligjakt, og endte opp med en hybel til 7000 kroner måneden. Etter å ha undersøkt prisnivået fant vi ut at det ikke var så verst til å ha eget bad, vaskemaskin og balkong (!). Tror det var inkludert varmtvann også.

Så den prisen du sier er nok helt gjennomsnittlig akkurat nå, dessverre - det er svindyrt å leie for tiden. 8000 i måneden til mat og fornøyelser for en person er veldig bra, du kommer ikke til å lide noen nød.

Skrevet

Jeg leier 30 kvm rett over ring 3, tilbygg på enebolig. Har hage rett utenfor som kan benyttes, plass til bil/scooter på gårdsplass. Var delvis møblert da jeg flyttet inn. Betaler 6 500 kr i mnd, det inkluderer internett, tv og varmtvann. Strøm kommer i tillegg. Synes egentlig ikke det er så galt til å være i Oslo :) Nå skal det sies at jeg startet mitt leieforhold for ett år siden, og mulig prisen ville vært høyere om den ble annonsert i år da jeg har inntrykk av at markedet er mer presset.

Skrevet

Høres absolutt ikke så ille ut det. Alt tatt i betraktning.

Er det så virkelig dyrt nå på bolig markedet, hva er gjennomsnittig pris på leie i Oslo?

Det er for en person.

For en to-roms (altså ett soverom) leilighet er gjennomsnittlig leiepris passert 10.000,- i måneden. Riktignok går nok hybler for noe mindre enn leiligheter..

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 3-roms i Oslo (70 kvm) til 9000 i mnd. Strøm, vann, og TV inkludert.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere egentlig med hybel?

Skrevet

Ett-roms med alkove(36kvm), inkludert strøm, vann, internett og tv-signal. 6150.

Skrevet

Du får trøste deg med at det er like dyrt i Stavanger! Helt råe priser egentlig, med tanke på hva studentene egentlig får i måneden...

Er veldig glad, sett fra et økonomisk ståsted, at vi valgte å flytte til Trondheim. Vi betaler nemlig 6500 kr for en leilighet med to soverom, stor gang, stort bad, bod, stor stue med åpen kjøkkenløsning, gårdsplass og hage. Det er rimelig det!

Gjest boblebrus
Skrevet

Når jeg flytter nå, betaler jeg og kjæresten 8500 kroner i måneden for en toroms i Oslo på 55 kvm. Internett, tv og strøm kommer utenom (blir vel ca. 800 kroner for en internett+tv-pakke, strøm vet jeg ikke helt enda). Denne leiligheten er en ny sokkel under en enebolig litt utenfor sentrum (ca. 10 min med bil, 15-20 min med kollektivtransport). Ja, prisene er helt rå! Med ekstrajobb går det greit (selv om den spiser litt lesetid innimellom), men jeg hadde aldri klart meg på kun lån/stipend.

Skrevet

Hva mener dere egentlig med hybel?

For meg betyr det en boligenhet som er del av en annen, f.eks. del av enebolig. Altså ikke selvstendig boligenhet som en leilighet.

Den består oftest av ett rom, og like gjerne delt som eget kjøkken/WC. Størrelse mest anpasset for en person.

Hva andre legger i ordet skal jeg ikke uttale meg om. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

For meg betyr det en boligenhet som er del av en annen, f.eks. del av enebolig. Altså ikke selvstendig boligenhet som en leilighet.

Den består oftest av ett rom, og like gjerne delt som eget kjøkken/WC. Størrelse mest anpasset for en person.

Hva andre legger i ordet skal jeg ikke uttale meg om. :gjeiper:

Det tenker jeg og. En hybel er et rom man leier i en privat bolig. Er det i det hele tatt noen som bor på hybel lengre?

AnonymBruker
Skrevet

Når man regner ut at man har ca 8000 kr i mnd igjen til mat og fornøyelser, så er det nok?

Jeg fant en bolig til 7200 kr + 450 kr for varmt vann og fyring, resten må jeg betale for internett, kabel tv og forsikringer og liknende ting.

Det er for en person.

Jeg har mindre enn dette igjen til meg og to store barn. Da skal det holde til mat, reise, bensin, fritidsaktiviteter, ferie, mm. Så en person bør faktisk leve bra på den summen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er for en person.

Norge er dyrt på alle områder...utlendinger bor og deler 4 stk på en 1-roms...

Vet at en bekjent leier 1-roms på Frogner i Oslo, med liten balkong, til kr 10.000.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra og mer enn nok!

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 5700 pluss strøm for ettroms 27 kvm i blokk med eget bad, kjøkkenkrok og balkong. Leier av firma. En jeg kjenner betaler 4800 i sentrum inkl. strøm og internet, har eget bad og kjøkkenkrok, 25 kvm. Leier privat. Så det er mulig å finne noe under 6000 kroner selv i dagens opphetede marked.

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet

om man leter og setter seg inn i det er det mulig å finne noe. Husk Utleiemegleren tar 1000 kr xtra av leien din i egen lomme. Aften Aften har de beste anonsene ennå elle er de på finn.no?

Og ikke bind deg i mer enn 3 mnd gjennsidig oppsigelse. Nå er trenden å lure folk oppi vanvittig overprisede leier og binde dem ett år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...