Gå til innhold

å henge dynen ut til lufting i blokk. okey eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

lurer bare på hva som er skikk og bruk i blokk hvis man vil henge dynen til lufting ut av vinduet når man bor i blokk? :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Det pleier å stå i vedtektene til borettslaget. Hos oss står det ikke konkret om lufting av dyner i vinduer, men det står at det ikke er lov å henge noe over kanten på verandaen.

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å stå i vedtektene til borettslaget. Hos oss står det ikke konkret om lufting av dyner i vinduer, men det står at det ikke er lov å henge noe over kanten på verandaen.

Ja, ok. Da får jeg spørre styret, eller lese litt nøyere på lappene i gangen her. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har du balkong så er jo saken grei, men kanskje ikke så pop med dyner hengende ut av vinduene.

Jeg pleier å henge min på balkongen og en dag det blåste litt vel mye, så fløy dyna avgårde :fnise: Heldigvis ble den fanget av noen i nabolaget så jeg fikk den igjen.

Skrevet

Det tror jeg du bare kan glemme. Bor i blokk selv og sitter i styret. Her er det forbudt og henge ting i vinduet samt riste tepper etc. ut av vindu og balkong. Ting og tang kan drysse ned på naboen samt det tar seg ikke ut når dyner henger ut av vinduene i tide og utide. Mange her synes vi er strenge men vi må sette en grense for flere hadde dynene hengenes ute t.om. på søndager eller hele dagen. Derfor ble det forbud. Du bør lese vedtektene for borettslaget og står det ikke noe om det bør du høre med styret eller en nabo hva som er tillatt.

Skrevet

JA, så lenge det ikke henger ned til den under deg og så lenge det ikke blir ristet masse støv og dritt av.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, er dette virkelig en sak? Vi bor i borettslag hvor jeg synes enkelte er ganske flinke til å lage saker utav småting, men at noen har klaget på lufting av dyner har jeg virkelig aldri hørt om før...

AnonymBruker
Skrevet

men vi må sette en grense for flere hadde dynene hengenes ute t.om. på søndager eller hele dagen. Derfor ble det forbud.

Får jeg spørre om hva som er så galt med det (om det er noen annen grunn enn at det kunne henge ned på naboen eller støve ned på naboen da det er forståelig)?

Skrevet

Det tror jeg du bare kan glemme. Bor i blokk selv og sitter i styret. Her er det forbudt og henge ting i vinduet samt riste tepper etc. ut av vindu og balkong. Ting og tang kan drysse ned på naboen samt det tar seg ikke ut når dyner henger ut av vinduene i tide og utide. Mange her synes vi er strenge men vi må sette en grense for flere hadde dynene hengenes ute t.om. på søndager eller hele dagen. Derfor ble det forbud. Du bør lese vedtektene for borettslaget og står det ikke noe om det bør du høre med styret eller en nabo hva som er tillatt.

Du kødder? Legger dere dere opp i om folk lufter sengetøyet sitt?

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Noen borettslag er utrulig fine på det.

Fasaden skal være perfekt, og skal helst ikke se ut som det bor folk der.

Derfor er noen veldig strenge på hva som kan vises utenifra.

De fleste tror jeg faktisk er litt løsere på det.

Skrevet

narvestad-borettslag

Skrevet

Om du har balkong, kan du vel sette ut et tørkestativ og henge dyna over den, fremfor over balkongkanten?

Skrevet

Å riste tepper er teit fordi støv og rusk havner hos naboen, men at å lufte dyner (også på søndager da, gisp) ikke skal være lov henger igjen fra en svunnen tid da fruen gikk hjemme med husarbeidet og hadde tid til å slepe dynene bort på tørkeplassen. Dessverre er borettslag lite pragmatiske på dynelufting og søndagsvask.

Mitt borettslag har forbud mot dynelufting og klestørk på balkong som kan sees fra vei. Min balkong er komplett usynlig fra veien, så jeg kan lufte i vei når det passer meg.

Skrevet

Jøss...jeg er glad jeg ikke bor i borettslag. Jeg skjønner argumentet med å ikke riste støv og rusk ned til naboen, men om folk lufter dyna si eller tørker klær på balkongen kunne ikke brydd meg mindre. Som Wonders sier, man tenker Narvestad med en gang.

Gjest lolita___
Skrevet

å jo det finnes folk som blir plaget av det.Da jeg bodde hos mamma typisk sosse strøk satt jeg dyna til lufting i vinduet.Da kom en gammel kjerring på døra fra en annen blokk for å klage:)

Skrevet

Jeg er utrolig glad jeg ikke bor i blokk. kommer heller aldri til å gjøre det,.

Skrevet

man må jo ikke henge all verdens ute heller da. Jeg har aldri gjort det, tar heller tørkestatviet ut på verandan...

Gjest Raindrops
Skrevet

For en ting å bry seg om da. Utrolig at fasaden på blokka skal være så viktig. :ler:

Skrevet

Som sagt avhenger det av borettslaget.

Her jeg bor står det klart i ordensreglementet at vinduer og balkonger ikke skal brukes til lufting eller risting av klær og sengetøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...