Gå til innhold

Har han brutt besøksforbudet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks, som har besøksforbud i mot meg kontaktet min venninne via facebook.

Der fortalte han henne løgnewr på løgner, og jeg er utrolig sliten av eksen min som på alle mulige vrier forsøker å komme inn på meg.

Vil dette kvalifisere seg som et besøksforbud, eller har kan klart å vri seg unna?

Jeg er det eneste som blir nevnt i mailen på facebook, og min venninne ble ganske skremt da hun har satt seg som "skjult" slik at hun i grunn er vanskelig å finne.

Vet noen?

PS: ringte poltiet, men de visste ikke... var bare en slags sekretær som svarte, som hadde lite kunnskap om slikt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har du advokat? eller mulighet til å snakke med en?

AnonymBruker
Skrevet

Når han ikkje har tatt kontakt med deg så tror eg neppe det kvalifiserer som brudd.

AnonymBruker
Skrevet

Når han ikkje har tatt kontakt med deg så tror eg neppe det kvalifiserer som brudd.

det tenker jeg og. men det står i selve loven om besøksforbud at mye av grunnen til et forbud er fordi ens fred og privatliv ikke skal bli krenket. og jeg føler jo virkelig at dette blir krenket.

jeg må vel anmelde han. igjen...

Skrevet

det tenker jeg og. men det står i selve loven om besøksforbud at mye av grunnen til et forbud er fordi ens fred og privatliv ikke skal bli krenket. og jeg føler jo virkelig at dette blir krenket.

jeg må vel anmelde han. igjen...

Besøksforbud er et forbud mot å kontakte DEG, og det er et forbud mot å oppsøke DEG. Det er ikke et forbud mot å snakke dritt om deg, eller å ha noe med vennene dine å gjøre. Hvis eksen din har fremsatt påstander om deg som er usanne og injurierende, så kan du jo anmelde ham for det. Men du kan ikke anmelde ham for brudd på besøksforbudet fordi han har hatt kontakt med en av dine venninner på facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...