Gå til innhold

Mail fra ukjent, "Reignald Schneider" om lottogevinst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mail fra en som kaller seg Reignhald Schneider for et par dager siden, og tenkte ikke så mye over det, tenkte det var nok en tullemail. Er ikke så god på engelsk =D Flere som har fått en slik mail så det bare er noe tull eller? Har så lite peiling på virus og tullemailer som florerer, så trenger litt hjelp til å finne ut om jeg faktisk kan ha vunnet noe eller om de prøver å lurer meg. Kopierer inn mailen i sin helhet så kan de som har litt peiling få prøve seg =)

LOTERIE

Rheinland-Pfalz

GmbH.Ferdinand-Sauerbruch-Strasse 2.

DE-56073 Koblenz,Rheinland-Pfalz,Germany.

Reference : LRP/17-DE/1503Batch:

LRP/10/17.

Congratulations,

We are pleased to inform you of the result of the just concluded annual finaldraws of the 2010 LOTERIE Rheinland-Pfalz GmbH draws conducted from an exclusive list of 70,000,000 e-mail addresses picked by anadvanced automated random computer ballot as part of our internationalpromotions we conduct every year.

You are hereby notified that your email identity has won EUR 2,500,000 (Twomillion five hundred thousand Euro) after our final email draws. Your email IDwas attached to serial number : 07-5693 and drew the winning numbers;30-32-24-12-31-17.

Please contact your assigned release manager, Mr. Walters Fehlman of thePaying insurance/finance company, through his email address below;

Mr. Walters Fehlman,

Zurich Management Services Limited,

Professional and Risk Services Manager,

Tel': 00447024038704.

Email: [email protected]

for more information and release details.

NB: endeavor to quote your

reference (LRP/17-DE/1503) in every correspondence with your agent.

Yours truly,

Reginald Schneider

Promotions Manager,

LOTERIE Rheinland-Pfalz GmbH,

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Har du kjøpt lodd? Nei, tenkte ikkje det. Dette er sjølvsagt lureri for å få tak i kontonr. og andre personalia, og for at du skal begynne å sende pengar for å få ut pengar. Slett slike mailar systematisk.

Skrevet

For å si det slik, høres det for godt ut til å være sant, så er det det. Spesielt om det kommer på mail :P

Man vinner ikke noen lottogevinst uten å vite at man har deltatt, ingen har trekninger som det der...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, var det jeg tenkte. Den er herved slettet ;)

Gjest VinglePetter
Skrevet

Takk for svar, var det jeg tenkte. Den er herved slettet ;)

Det er trist å tenke på at det er så mange som faktisk går på og blir lurt av disse mailene.

Det er grådigheten som tar overhånd. Folk mister det lille som er igjen av skepsis når de leser at de kan få millioner av dollar/euro bare ved å sende inn litt informasjon om seg selv, pluss noen småpenger.

“You can never underestimate the stupidity of the general public.”

- Scott Adams

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...