Gå til innhold

Norske menn tafser for lite

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forrige uke kom dette oppslaget i Dagbladet hvor en kvinnelig standup-komiker mente norske menn er for forsiktige og tafser for lite: http://www.dagbladet.no/2010/07/28/kjendis/sigrid_bonde_tusvik/mann/12743686/

Nå var jo dette et PR-stunt, så en for ta det for hva det er. Men om noen kvinner seriøst skulle mene dette vil jeg anta at de ikke helt vet sitt eget beste. De fleste kvinner er vel oppegående nok til å verdsette det å kunne gå i fred for tafsende mannfolk?? Selve begrepet gir meg for øvrig negative assosiasjoner, omtrent som klåing. Respektfull kroppsberøring på safe områder er noe helt annet såklart. Hva mener dere kvinner om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eldre_Kvinner_JA
Skrevet

Menn som tafser på damer blir sosialt fordømt, og i verste fall havner de i fengsel. kjønnstrakasering, kalles det.

Når man lever i en feministstat, så må man holde fingrene for seg selv (kanskje i dobbelt forstand).

AnonymBruker
Skrevet

I heisen i dag begynte en fyr å tafse på håret mitt. Jeg er fortsatt frika ut og måtte dusje..Det vaR IKKE sexy. IKKE!

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere kvinner om dette?

At norske menn er noen puddinger...de hører på riksfeministene som sier "nei til tafsing"...vær Menn og tenk selv da..klart menn skal ta mye mer på damene!

Gjest Blubberella
Skrevet

Kjæresten bør og skal tafse masse, og det gjør han heldigvis også. Fremmede menn derimot, er ikke velkommen til å tafse på kroppen min. Hvis "feministstat" betyr at man har intimgrenser, så foretrekker jeg det ja :gjeiper:

Gjest Pucifer
Skrevet

Når jeg tenker meg om så har alle mine tidligere kjærester tafset EKSTREMT lite, men min nåværende og utenlandske samboer tafser nesten ekstremt mye :fnise:

Skrevet

Respektfull oppmerksomhet :ler: , ok, tafsing, nei takk!

Det viktigste for meg, er imidlertid at vedkommende kan ta et nei for et nei, dersom oppmerksomheten er uønsket!

Skrevet

Tafsing, plystring, tilrop og gloing er utrolig usexy. Så jeg er glad de fleste norske menn ikke oppfører seg som den jevne italienske superhingsten.

Skrevet

At norske menn er noen puddinger...de hører på riksfeministene som sier "nei til tafsing"...vær Menn og tenk selv da..klart menn skal ta mye mer på damene!

Men de manipulerer jo politi, dommere, politikere etc...

Så, feministstaten må bli tatt på alvor da den er totalitær.

Skrevet

Kjæresten min er en skikkelig tafser, både når vi er hjemme alene og ute på byen. Burde vel egentlig være fornøyd med at han gjør det, for det viser jo bare at han er glad i meg og blir tiltrukket av meg.

Hadde en fremmed derimot begynt å tafse, så kunne han ventet seg en smekk. Vil ikke ha noe av slik menn fra andre land kan være. Skikkelig pågående og tror de kan ta på en kvinne som de selv vil.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

I forrige uke kom dette oppslaget i Dagbladet hvor en kvinnelig standup-komiker mente norske menn er for forsiktige og tafser for lite: http://www.dagbladet.no/2010/07/28/kjendis/sigrid_bonde_tusvik/mann/12743686/

Hva mener dere kvinner om dette?

Jeg er helt enig i alt Sigrid Bonde Tysvik sier i intervjuet :)

Her om dagen tok jeg bussen. Jeg reiste meg fra setet samtidig som en jevnaldrende mann på motsatt side av der jeg satt. Han insisterte på at jeg skulle gå først til døren. Jeg ble så overrasket. "Han være utlending, i og med at han var så naturlig høflig, som om det var helt naturlig for ham", tenkte jeg...og like etterpå hørte jeg ham riktig nok snakke amerikansk med en kollega. Det måtte bare være en utlending! Men hyggelig var det.

Ellers er jeg veldig enig med Sigrid Bonde Tysvik i at det er alfor lite tafsing!

Hørtes gøy ut at hun dater over 40 menn på TV!

Endret av gjestdeluxe
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i alt Sigrid Bonde Tysvik sier i intervjuet :)

Her om dagen tok jeg bussen. Jeg reiste meg fra setet samtidig som en jevnaldrende mann på motsatt side av der jeg satt. Han insisterte på at jeg skulle gå først til døren. Jeg ble så overrasket. "Han være utlending, i og med at han var så naturlig høflig, som om det var helt naturlig for ham", tenkte jeg...og like etterpå hørte jeg ham riktig nok snakke amerikansk med en kollega. Det måtte bare være en utlending! Men hyggelig var det.

Ellers er jeg veldig enig med Sigrid Bonde Tysvik i at det er alfor lite tafsing!

Hørtes gøy ut at hun dater over 40 menn på TV!

TS her.

Hva? Jeg pleier da som oftest å gjøre det samme som han amerikaneren, og det har jeg gjort siden tenåra (er nå i tredveåra). Selv om jeg føler meg en smule gammeldags så nekter jeg å tro at jeg er alene om slike gester her til lands. Men dette er da ikke tafsing, er det vel?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

TS her.

Hva? Jeg pleier da som oftest å gjøre det samme som han amerikaneren, og det har jeg gjort siden tenåra (er nå i tredveåra). Selv om jeg føler meg en smule gammeldags så nekter jeg å tro at jeg er alene om slike gester her til lands. Men dette er da ikke tafsing, er det vel?

Jeg sier ikke at det ikke finnes norske høflige menn...de jeg har vært i forhold med har vært ganske høflige, de finnes altså. Jeg ble bare så overrasket, da det er unntaket fremfor normen, føler jeg. Mulig det faktisk ikke er slik. Litt "gammeldags" er bare sjarmerende, (synes jeg).

Norske menn kan generelt "tafse" (ta på) mer når de er på date, eller bare ute sammen med en dame de liker. Galante berøringer er aldri feil. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke finnes norske høflige menn...de jeg har vært i forhold med har vært ganske høflige, de finnes altså. Jeg ble bare så overrasket, da det er unntaket fremfor normen, føler jeg. Mulig det faktisk ikke er slik. Litt "gammeldags" er bare sjarmerende, (synes jeg).

Norske menn kan generelt "tafse" (ta på) mer når de er på date, eller bare ute sammen med en dame de liker. Galante berøringer er aldri feil. :)

Da er vi vel ikke aldeles uenige. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også delvis enig med Sigrid, hvis jeg har forstått henne riktig er å bruke ordet "tafse" å overdrive litt, men poenget er at norske menn er for lite aktive, for lite flørtende? Og det er jeg enig i!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også delvis enig med Sigrid, hvis jeg har forstått henne riktig er å bruke ordet "tafse" å overdrive litt, men poenget er at norske menn er for lite aktive, for lite flørtende? Og det er jeg enig i!

TS her. Men har ikke dette med norsk kultur å gjøre? Dvs. at nordmenn flest er noe tilbakeholdne av seg sammenliknet med folk fra andre kulturkretser? I så fall gjelder det jo både kvinner og menn, og som mann kan jeg bekrefte at norske kvinner er temmelig forsiktige av seg når det gjelder flørting, med mindre de drikker seg til mot da og det er lite sjarmerende synes jeg. Dessuten er vi alle preget av flere tiår med feminisme og likestilling. Det er etter min mening naivt å tro at dette ikke vil virke inn på hvordan norske gutter og menn sjekker, og på hvordan menn og kvinner oppfører seg mot hverandre helt generelt. Husk at tafsing, plystring etc. (og for den saks skyld gammeldags galanteri) tradisjonelt er typisk macho oppførsel, noe som er uglesett i likestillingens navn.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

..typisk macho oppførsel, noe som er uglesett i likestillingens navn.

Menn kan prøve å bli flinkere til å se forbi "likestillingsprat" i media, taler, debatter og offentlige vedtak. Ikke la seg styre av det, se distansert på offentlig likestillings- og feminismeprat, og hør istedet på den indre mannsstemmen.

AnonymBruker
Skrevet

Menn kan prøve å bli flinkere til å se forbi "likestillingsprat" i media, taler, debatter og offentlige vedtak. Ikke la seg styre av det, se distansert på offentlig likestillings- og feminismeprat, og hør istedet på den indre mannsstemmen.

Jeg vil heller si at kvinner burde bli flinkere til å ta skjeen fra munnen og si som det er at de er lei av likestillingspratet selv. Etter så jeg forstår er det ganske få av dere som slutter opp om parolene i Ottar, eller samtykker i alt svadaet som måtte sive ut av A. Huitfeldts kontor: hva med å si klart og tydelig NEI?

Så mens hønene krangler kan vi for vår del rushe til Jernia og kjøpe et dertil egnet hørselvern.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg vil heller si at kvinner burde bli flinkere til å ta skjeen fra munnen og si som det er at de er lei av likestillingspratet selv. Etter så jeg forstår er det ganske få av dere som slutter opp om parolene i Ottar, eller samtykker i alt svadaet som måtte sive ut av A. Huitfeldts kontor: hva med å si klart og tydelig NEI?

Så mens hønene krangler kan vi for vår del rushe til Jernia og kjøpe et dertil egnet hørselvern.

Jo visst kan mange av oss si Nei! Så får vi se om mange sier Nei i blogger, Facebook, politiske møter, avisinnlegg osv.

Gjest Anjelika
Skrevet

Tafsing, plystring, tilrop og gloing er utrolig usexy. Så jeg er glad de fleste norske menn ikke oppfører seg som den jevne italienske superhingsten.

Hør hør.

Jeg er så lei av å høre om at den norske mann er så tilbaketrukken og kjip (og gjerne i samme åndedrag at deres sydlanske brødre er så mye mer sjarmerende). Jeg vet ikke hvem disse damene som liker å bli tafset og plystret og sleivet på er, men jeg liker i hvert fall å bli tilnærmet med respekt og som et normalt menneske. Å bli overfalt av en Don Juan som tror det funker med en lang rekke pick up lines, komplimenter og tafsing er det klammeste jeg vet, gi meg heller en fyr som er interessant og morsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...