AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jeg holder på å male kjøkkenet. Kjøkkenskapene er fra før malt i "hvite", dvs en anelse mer farge enn eks egghvit. Vegger og tak (begge deler panel) er fra før malt i egghvit, det samme gjelder lister og karmer. Når man kommer inn i rommet nå ser alt helt likt ut, og jeg syntes det gir et veldig lite spennende uttrykk. Skal nå male taket helt hvitt (glansgrad 40) og vurderer også å male panelveggene helt hvite, men da i glansgrad 15. Jeg tenker at det helt hvite kan bli en fin kontrast til skapene som ikke er helt hvite. Har også vurdert en lys farge som eks Jotuns Chi til veggene, men er redd det blir litt mye med en nyanse i tak, en på vegg og en på kjøkkenskap. Kjøkkenet er jo et rom med en del "dill" stående fremme på åpne hyller og på benken ellers. Er det noen som har noen innspill til meg? Lurer blant annet på om helt hvitt blir veldig skrikende? (vil jo helst ikke bli snøblind ) Kjøkkenet har to store vinduer og ganske lite vegg som vises. (lite rom)
Gjest luremegpå Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 (endret) Hey trodde aldri jeg skulle skrive et innlegg her, men hehe..her kommer det.. Vi har faktisk malt hele stuen med fargen CHI, og det er en nydelig farge.Det ser så fresht, rent og mye større ut:) Vi har malt vinduskarmene eggehvit, og det ble veldig fint sammen:) Hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg til ikke mer enn 3 farger, da det kan bli litt mye.. Synens egentlig det holder med to farger jeg da. Men dette var jo mer mi nmening da..men ja, hvitt er pent uansett, så lenge det ikke blir veldig gulaktig hvitfarge sammen med chi, det er ikke pent. VI har igjen å male gangen, og den er ganske gulig, men den blir Chi nå Endret 4. august 2010 av luremegpå
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 TS her. Takk for svar. Jeg liker også Chi, men så var det dette med mange nyanser på små flater i et lite rom... Har ikke hatt vegger i kritthvitt før, men har malte paneltak i helt hvitt og det er jeg virkelig fornøyd med! (Mye finere enn egghvitt...) Alternativene mine er derfor tak + vegger i kritthvitt (men ulik glansgrad) og kjøkkeninnredning i en hvitfarge som ikke er helt hvit, eller tak helt hvitt, vegger i Chi og så innredningen fremdeles i en hvitfarge som ikke er hvit...
Gjest Cupcakes Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 når vi pusset opp leiligheten vi bodde i før valgte vi en hvit farge som heter letthet på kjøkken, stue og gang, og hadde helt hvit tak, og hvite karmer og lister. kjøkkenskapene var fra sigdal i den standar hvit fargen som er der, altså ikke like hvit som veggene, men vi syntes det var veldig stilig sammen, og letthet er en hvit farge som ikke bli så hard og allikevel ikke har noe gult i seg så kanskje det er en hvit farge som kan vurderes for deg også, det er som sagt en så og si helt kritt hvit farge, men man blir ikke snøblind av den likevel der vi bor nå har vi brukt den fargen på bade gangen og det ene badet og vi er veldig fornøyde med den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå