Gå til innhold

Sykemeldt 50%, arb.kontrakt går ut 27.08

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå
Skrevet (endret)

Hei

Får ikke noe svar fra Nav, så spør litt her..

Jeg er altså sykemeldt 50%, har vært det i 5 uker nå.

Jeg har arbeidskontrakt som er gyldig til 27.08.2010, hva skjer når jeg er 50% sykemeldt foreløpig fram til 31.08.2010

Hva utbetaler Nav?

Utbetaler de fremdeles 62% ( valig dagpengegrunnlag), eller betaler de 50% av den lønnen jeg har nå, siden jeg ble sykemeldt mens jeg har arbeidskontrakt?

Hmmmm...

Endret av luremegpå
Videoannonse
Annonse
Gjest smoothie22
Skrevet

du går vel over på sykepenger som skal være det du har tjent 4 uker før du ble sykemeldt, eller noe i den duren. tror ikke det er nøyaktig slik jeg sier her, men har hørrt at det er noe i den duren.

Gjest luremegpå
Skrevet

Ja, jeg er like usikker.

Sykepenger, det e jo selvforskyldt å bli gravid på en måte, men kan man få sykepenger..?

Gjest smoothie22
Skrevet

du kan vel det hvis du fortsetter og være syk. såvidt jeg vet kan man få sykepenger dersom man har vært i jobb i 4 uker før den tid, og man kan få det i et år. det er vel ikke aktuelt for deg sånn da, men hvis du er syk etter kontrakten går ut tror jeg du kan få sykepenger. men jeg er ikke sikker..

Skrevet (endret)

Jeg har vært 100% sykemeldt mens jeg hadde arbeidskontrakt, og etter at den gikk ut. Mens jeg hadde arbeidskontrakt fikk jeg forskuttert sykepenger fra arbeidsgiver, og litt i tillegg fra NAV. Etter at kontrakten gikk ut fikk jeg alt av sykepenger fra NAV.

Du er like "rettmessig" sykemeldt om en arbeidskontrakt utløper, og skal da ha sykepenger ut fra det grunnlaget du har tjent opp.

Når det gjelder dagpenger/arbeidsledighetstrygd, og om det er noe du har rett på, er det et område jeg ikke har kjennskap til.

Endret av Ella*
Skrevet

Du får 50% sykepenger fra NAV, og siden du er 50% arbeidsfør får du 50% dagpenger fra NAV. Dagpenger regnes ut fra inntekt i 2009.

Gjest luremegpå
Skrevet

Du får 50% sykepenger fra NAV, og siden du er 50% arbeidsfør får du 50% dagpenger fra NAV. Dagpenger regnes ut fra inntekt i 2009.

Hvordan regnes sykepenger da? Fra inntekten jeg har pr d.d, eller 2009 der og?

Sikkert dumme spm, men litt fortvilet over at det endte slik som dette!

Skrevet

Skal ikke si det helt sikkert, men jeg mener du vil få samme utbetaling i sykepenger som nå. Regner med de tar utgangspunkt i det samme grunnlaget om kontrakten din går ut.

Dagpengene regnes sikkert også ut fra den inntekten du har nå.

Skrevet

Skal ikke si det helt sikkert, men jeg mener du vil få samme utbetaling i sykepenger som nå. Regner med de tar utgangspunkt i det samme grunnlaget om kontrakten din går ut.

Dagpengene regnes sikkert også ut fra den inntekten du har nå.

Sykepenger blir mest sannsynlig samme som du har nå, ja.

Dagpenger regnes ikke ut fra dagens inntekt, men fra forrige års skattbare inntekt.

Skrevet

Sykepenger blir mest sannsynlig samme som du har nå, ja.

Dagpenger regnes ikke ut fra dagens inntekt, men fra forrige års skattbare inntekt.

Ok, beklager feilinformasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...