AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Inspirert av en nyhetsartikkel jeg leste http://agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100804/LOKAL8/708049990/1001/ABONNEMENT Det jeg reagerte på sånn i all hovedsak: Traff hoften Onsdag i forrige uke opplevde Lauritzen (Dag Otto) det som kunne endt med et mareritt da han syklet sammen med banksjef i Sparebanken Sør, Erling Vik på den gamle E18 ved Kaldvellfjorden i Lillesand. – En bil passerte oss i høy fart. Jeg merket at bilen kom så nær at jeg kjente lufttrykket i det den passerte. Det er veldig farlig, sier Lauritzen. Forfjamset og redd syklet han videre. Etter noen få kilometer møtte de den samme sjåføren som hadde stoppet på en rasteplass for å lufte hunden sin. – Vi stanset for å fortelle ham hvor farlig det kan være å kjøre så raskt og så nærme syklister, men det ville han ikke høre på, sier Vik. – Han svarte at han hatet syklister og at han angret på at han ikke hadde kjørt oss ned, legger Lauritzen til. Truet med bank De to syklistene prøvde å roe ned den hissige mannen, og de foreslo en sykkeltur for å få trening og ut litt aggresjon. Da ble de truet med bank. – Han trakk opp knyttnevene og kom mot oss. Vi hoppet på syklene og kom oss av gårde før han gikk til fysisk angrep, forteller de to. Episoden er et eksempel på flere hendelser som de to har opplevd på veiene i Aust-Agder. Merker at jeg selv blir irritert. Jeg føler faktisk litt "rage" selv når jeg ser andre "road ragers". Får lyst til å gå bort til bilen deres, åpne døra, røske dem ut og gi dem bank. Allikevel er dette noe som forblir inne i hodet mitt. Jeg gjør ikke noe ut av det, slik som noen skakkjørte bilister finner på. Selv kjører jeg sjeldent siden jeg bor midt i en storby og ikke trenger bil, men jeg er på ingen måte anti-bil. Hvis dere kjenner noen idioter i trafikken, ikke vær redd for å konfrontere dem ang. dumskapen deres. Disse folka fortjener å få forbanne syklister og fotgjengere opp i trynet sitt. (Ikke at jeg oppfordrer til noe drastisk, men de skal da ikke slippe unna heller.)
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Og det samme gjelder forresten folk som misbruker tuta i bilen. Særlig i tettbebygd strøk. Tuta er faktisk ikke laget for at man skal mase på folk. Det er en meget ubehagelig lyd, og kan i verste fall skremme folk. Hvis man skremmer en gammel person, eller en person med dårlig hjerte er det lite gunstig. Tuta skal kun brukes i veldig få tilfeller, hvis man f. eks. holder på å kjøre på noen eller lignende. Det bør i hvert fall ikke brukes midt inne i Oslo Sentrum bare fordi man blir utålmodig. Sukk!
Inx Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 SYK-lister er noe herk de også og andre mennesker generelt
Inx Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Tuta skal kun brukes i veldig få tilfeller, hvis man f. eks. holder på å kjøre på noen eller lignende. Det bør i hvert fall ikke brukes midt inne i Oslo Sentrum bare fordi man blir utålmodig. Sukk! Mange gode grunner til å tute når man kjører i Oslo sentrum feks. på de som ikke enser at det skifter fra rødt til grønt - TUUUUUUT!!!!!!!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Mange gode grunner til å tute når man kjører i Oslo sentrum feks. på de som ikke enser at det skifter fra rødt til grønt - TUUUUUUT!!!!!!! Vet ikke om du bare kødder nå eller, men det er jo faktisk ikke det tuta er til for.
Inx Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 men det er jo faktisk ikke det tuta er til for. For å få oppmerksomhet dersom det går en vakker lettkledd skapning på fortauet?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Mange gode grunner til å tute når man kjører i Oslo sentrum feks. på de som ikke enser at det skifter fra rødt til grønt - TUUUUUUT!!!!!!! Akkurat. Du er av det slaget, ja. Kan ikke du bare klatre opp igjen i det treet du dessverre klatret ned fra? Ape!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 For å få oppmerksomhet dersom det går en vakker lettkledd skapning på fortauet? Det er nok mer sannsynlig at du irriterer henne grenseløst, samt alle andre rundt deg. Har du aldri stått ved siden av en tutende bil eller?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Syklister har INGENTING på hovedveiene å gjøre. Vi sykler gjerne ved siden av hverandre for å unngå at bilistene kjører forbi oss mens det er motgående trafikk eller svingete veier. Jævlig smart gjort, jada.. Ta opp heile eine kjørefeltet mens dere holder på, det gjør bilistene veldig glade det og det hjelper virkelig på humøret til såkalte "sinte bilister"... Alternativet er å sykle på gangfeltet, men for meg er det uaktuelt og farlig å sykle sikk sakk mellom fotgjengere og barnevogner Logikk... Er det liksom mindre farlig å kjøre i veien hvor tunge kjøretøy kommer i 50-60-80km/t ? I think not.
Inx Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Det er nok mer sannsynlig at du irriterer henne grenseløst, samt alle andre rundt deg. Har du aldri stått ved siden av en tutende bil eller? Hvis jeg tuter så ønsker jeg en reaksjon, så om hun blir irritert er det full pott ..
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 Bilister er skadedyr. Ikke at jeg liker syklister så godt heller, men bilister er jordas avskum.
Inx Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 Akkurat. Du er av det slaget, ja. Kan ikke du bare klatre opp igjen i det treet du dessverre klatret ned fra? Ape! Surmelk i kaffen i dag?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Syklister har INGENTING på hovedveiene å gjøre. Jo det har de faktisk når de ikke har et sykkelfelt, så den må du lengre ut på landet med. Jævlig smart gjort, jada.. Ta opp heile eine kjørefeltet mens dere holder på, det gjør bilistene veldig glade det og det hjelper virkelig på humøret til såkalte "sinte bilister"... Det er mer enn "såkalt". Road rage er et velkjent fenomen hvor de blir irrasjonelt sinte. Men du synes kanskje det er normalt å sette liv i fare og true dem med bank etterpå? Vel, det er det ikke for resten av verden. Logikk... Er det liksom mindre farlig å kjøre i veien hvor tunge kjøretøy kommer i 50-60-80km/t ? I think not. Hvis du tenker deg om så skjønner du at Dag Otto Lauritzen og kompisen hans ikke sykler like treigt som et par unger med støttehjul. De hører ikke til å fotgjengerfeltet. Det er farlig fordi folk kjører som idioter. Du skjønner jo også at det er bare å vente til man kommer til et sted hvos de kan sykle inn til siden og la bilister kjøre videre, akkurat som man gjør om man har en traktor, bil med stor campingvogn foran seg eller lignende.
tineline Skrevet 4. august 2010 #14 Skrevet 4. august 2010 Men road rage har jo ikke bare med syklister å gjøre. Jeg syns det først og fremst virker som om det er folk med liten tålmodighet, som setter sin egen ankomst foran andres (og sin egen) liv og helse. I det siste har jeg sett så sinnssykt mange farlige forbikjøringer, at jeg ikke trodde det var mulig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå