Gå til innhold

innekatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Vi har en innekatt og renser doen en gang om dagen... For hver gang vi renser doen går vi ut med søpla, er redd det skal bli lukt i huset om vi ikke gjør det.

Hvordan gjør dere det når dere renser kattedoen? Går dere ut med søpla hver gang?

Går tom for søppelposer når jeg må ut med søpla hver gang:p

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Bruker bæsjeposer (til hund) som jeg putter klumpene oppi. Når jeg fjerner all sanden, bruker jeg handle-poser.

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

jeg tømmer ikke doen vær dag, tømmer den 2 ganger i mnd. det kommer jo selfølgelig litt ann på hvor mye katten har gjort fra seg men.

en annen ting er at viss du tømmer doen vær dag risikerer du at katten begynner å gjøre fra seg andre steder i huset. den liker å gjøre fra seg en plass der den kan lukte at den har gjort det før. viss det lukter av sanden etter bare en dag bør du heller bytte kattesand, evt bruke litt mer sand i kassen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fjerner klumper hver dag, fyller på mer sand ved behov. Fjerner all sand og vasker kassa ca to ganger i året. Totalt luktfritt.

• Liker 1
Gjest Pucifer
Skrevet

Fjerner avføring to ganger om dagen (morgen og kveld) og tømmer vel doene helt for sand 2-4 ganger i året.

Går ut med søpla når søpla er full, uansett om det er kattesand og avføring i søpla eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tømmer ikke doen vær dag, tømmer den 2 ganger i mnd. det kommer jo selfølgelig litt ann på hvor mye katten har gjort fra seg men.

en annen ting er at viss du tømmer doen vær dag risikerer du at katten begynner å gjøre fra seg andre steder i huset. den liker å gjøre fra seg en plass der den kan lukte at den har gjort det før. viss det lukter av sanden etter bare en dag bør du heller bytte kattesand, evt bruke litt mer sand i kassen ;)

Tror katten vår liker at vi tømmer doen vær dag.. Virker som om han ikke vil bæsje om det ligger en bæsj der fra før.. Har vært et par ganger hvor vi har fjernet en bæsj, og så har den gått å bæsja igjen med en gang...

Lukter ingen ting av kattesanden eller når den har tisset der... Lukter kun av bæsjen...

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bæsjeposer (til hund) som jeg putter klumpene oppi. Når jeg fjerner all sanden, bruker jeg handle-poser.

Når du bruker bæsjeposer til hund, lukter det ingen ting da du har lukket de igjen?

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Tror katten vår liker at vi tømmer doen vær dag.. Virker som om han ikke vil bæsje om det ligger en bæsj der fra før.. Har vært et par ganger hvor vi har fjernet en bæsj, og så har den gått å bæsja igjen med en gang...

Lukter ingen ting av kattesanden eller når den har tisset der... Lukter kun av bæsjen...

okei, det er nok forskjellig fra katt til katt ;) jeg har ingen erfaring med akkuratt det selv. har bare hørt at det er sånn. viss det kun lukter av bæsjen hadde jeg puttet den i hundeposer som nevnt ovefor, og kastet den i søpla ;)

Gjest Huffsa
Skrevet

Når du bruker bæsjeposer til hund, lukter det ingen ting da du har lukket de igjen?

hiver de i søppelet ute. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ingen katt liker å drite i en kasse full av piss og møkk. Den vil alltid lukte at kassa er doplassen uansett om sanda er ren og kasse vasket. Katten har såpass med luktesans. Og den skjønner godt at sandkassa er doen. Er doen full kan du ende opp med en katt som driter utenfor kassa.

Ikke putt i do :fnise:

Jeg brukte hundeposer. Bare knyt igjen posen og kast den i søpla. Evnt en egen pose og gikk ut med denne daglig.

Vasket og byttet all sand hver uke/hver 14 dag.

Gjest Raindrops
Skrevet

I den perioden mine var inne ryddet jeg i kassen hver dag, og vasket og byttet sand hver 14 dag/en gang i mnd. Hadde det i en egen pose som jeg gikk ut når jeg var ferdig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har en egen rund, kakeboks med en pose oppi ved siden av kattekassen jeg hiver greiene i. Posen skifter jeg hver gang den blir full. Det var egentlig bare en nødløsning helt i starten, men siden det går ann å lukke den helt og er såpass stor har jeg bare fortsatt å bruke den. Lukter ingenting, og er såpass tung at den hyperaktive katten min ikke klarer å velte den hver gang han blir småsprø :fnise:

Skrevet

Har en sånn en.

Bruker den ikke så mye, men den funker 100%. Lukter ingenting :)

Ser at det også har kommet en ny versjon av den.

http://www.youtube.com/watch?v=2CrcEbhY6Ck

Men så lenge du bruker klumpesand holder det normalt å ha det i en tett beholder, de tørre klumpene lukter jo ikke så lenge de er tørre.

Skrevet

Renser kassa for klumper hver andre eller tredje dag, legger det bare i en hundepose som jeg enten putter i restsøpla eller går ut med med en gang. Sanden skiftes i sin helhet ca annenhver måned, eller kanskje litt oftere. Har bare én katt.

Skrevet (endret)

Det lukter uansett do av kassen, samme hvor mye du rengjør den, katter har veldig god luktesans. Dessuten er de vanedyr og vil gjøre fra seg på samme sted, og de setter også pris på muligheten til å grave. Min erfaring er også at de begynner å gjøre fra seg alle andre steder, hvis kassa blir for ekkel.

Jeg har utekatter, så renser bare kassa 1-2 ganger i uka, bruker da en stor pose, og bærer det rett ut i søpla. Det lukter såpass mye at jeg ikke vil ha det stående i gangen, og det ser så shabby ut å ha søpleposer stående utenfor døra. Her jeg bor nå er det uansett bare snakk om å gå ti meter ekstra til søppelkassa. Bytte sanden fullstendig gjør jeg bare ett par ganger i året.

Endret av Auraya
Skrevet

Har to innekatter, renser doen hver dag. Putter klumpene i hundeposer, og hiver i bosset på badet. Lukter ingenting når avføringen har trekt inn i sanden og blitt hard. Så hiver jeg alt i restavfallet når det er fullt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tømmer doen for klumper ca to ganger om dagen.

Da tar jeg dem i en egen pose og går ut med den med en gang. Legger den aldri i søppla for at de skal få godgjøre seg der til resten av søpla er full altså....det er tross alt avføring, så om det er i en knytt pose eller ei, vil jeg ikke ha sikt i kjøkkenbenken!

Kattedoen tømmer jeg for sand innimellom og vasker med klorin. putter oppi igjen den sanda (selvsagt fri for klumper)som var der og fyller på mer hvis det er lite. Grunnen til det er at de skal lukte at "jeg er fortsatt doen deres".

Vil ta med at jeg anbefaler alle å Kjøpe kattesand i dyrebutikk! Den er absolutt dyrere enn den man får i matbutikker osv, men det er verdt det!Man får også kjøpt en slags spade til å renske doen med. Den siler ut klumpene så den rene sanda blir igjen i kassen.

Kjøpte billig sand en gang og aldri mer.... Urinen lå som en gjørme i bunnen, og kablene bare fløyt...Ble våte urin-sølemerke-fotspor på gulvet når katten var ferdig....

=)

AnonymBruker
Skrevet

Akkuret nå har jeg 9 katter her hjemme (4 voksne katter og et kull på 5 kattunger på 11 uker)og jeg fjerner klumpene fra kattedoene 3-4 ganger daglig.

Jeg bruker kvalitetssand kjøpt på dyrebutikk, da slipper jeg at det lukter av dem. Tømmer, vasker og desinfiserer dokassene en gang i uka.

Skrevet

Vi tømmer kattedoen 1-2 ganger daglig.

Har begynt å kjøpe "hundeposer" på matbutikken, koster ca en tier for 30 poser, og nå lukter det mer eller mindre ingenting her. Kaster posen i søpla inne, og går ut med sølpa når den er full, ca annenhver dag.

Kjøper forresten klumpsand i vår lokale dyrebutikk, som også fjerner en del lukt :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dere som tømmer kassa helt, og vasker 2-4 ganger i året, hva slags sand bruker dere? Vi bruker krystallsand kjøpt på dyreforretning, har to katter, en voksen som er litt ute, samt en kattunge på 4 mnd som ikke er ute alene enda. Vi tømmer for bajs 1-2 ganger for dag, og tømmer/vasker fullstendig ca hver 14. dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...