Gå til innhold

Er du for eller imot innføring av Euro??

Vil du stemme for eller imot Euro i Norge?  

1. 1. Vil du stemme for eller imot Euro i Norge?

• Jeg er for Euro
      20
    • Jeg ønsker ikke Euro
      11
    • Vet ikke.
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis vi blir medlem i EU, ville du da ha stemt for eller imot Euro??

Eller er krona for kjær??

Og hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Innføring av Euro ville fjernet usikkerhetsmomentet ang. pris- og konkurransedyktighet i forhold til andre EU-land.

Det ville også fratatt en av de verste spekulantgruppene vi har, leketøyet deres. Jeg snakker selvsagt om valutaspekulantene, som ved flere anledninger har lekt med den norske kronen og påført landet store tap.

Jeg ville vært for.

Skrevet

Er så kjedelig å reise på ferie når en ikke engang må venne seg til ny valuta. Hva skal da forvirre en stakkars turist? ;)

På det rent praktiske plan har jeg ikke vurdert saken så nøye, og har derfor ikke gjort meg opp en mening.

Skrevet

Jeg skjønner at det ville gjort ting enklere, men jeg er jo litt glad i kronene og da... Jeg hadde nok trengt litt overtaling. Lover å sette meg bedre inn i saken til neste gang det blir EU-avstemning :D

Skrevet

Vet ikke.

Men tror jeg stemmer for KR,-

Koldbruna :vinke:

Skrevet

Jeg stemmer for. Etter og ha erfart hvor mye enklere det er blitt for oss etter euroen kom her i Belgia. Greit å ha felles valutta når man reiser en del.

Skrevet

det med EU er jeg veeeeldig i tvil om (var mot i 94), men skulle vi først bli medlem ville jeg definitivt ha euroen med på kjøpet!

liker euroen, jeg.. var på besøk hos en kamerat av sambo i helge og han sat og mimret over alle de europeiske myntenhetene som er borte.. (hadde et album med sedler i!) Men jeg så ikke det triste i det.. sedler er liksom ikke det jeg blir romantisk av :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis vi blir medlem av EU noen gang, bør vi også innføre euroen. En helt annen sak er om vi bør bli medlem av EU.

Uansett har vi opplevd flere ganger at kronen er sårbar for spekulasjon, og teoretiske pengeflyttere har jeg begrenset sans for!

Skrevet

Vet ikke! :roll:

Tror at det ennå er mange år før Norge trenger å ta stilling til dette, og innen den tid tror jeg også jeg kanskje har en klarere mening om dette.

Skrevet

Absolutt for.

Synes det er deilig å bare forholde meg til en valuta når jeg reiser i Europa ... så slipper jeg alle de restene av diverse valtuaer jeg aldri finner igjen neste gang jeg skal ut å reise... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...