Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trondheim. Er usikker på hvor lenge jeg blir værende. I hvertfall 1 år, men mye mulig et par år til. Er så usikker på om jeg skal kjøpe. Er det noen som har noen formening om hvor lenge man må holde på leiligheta for at det ikke garantert skal være et tapsprosjekt. Jeg er helt grønn når det kommer til det her boligkjøpetemaet. Og ja, jeg burde ta meg en tur i banken først og høre hva de har og si :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er noen god idè å kjøpe leilighet hvis du ikke har planer om å bli der lenge. Selvfølgelig kan det være du er kjempeheldig og at verdien på leiligheten stiger masse i verdi på kort tid, men det mange glemmer er å ta hensyn til omkostninger i forbindelse med kjøp og salg, og ikke minst skal megleren ha en stor porsjon av inntektene fra salget.

Ser ikke helt motivet ditt for å kjøpe leilighet når du ikke har tenkt å bli boende så lenge. Det lønner seg å eie, ja, men som oftest kun i det lange løp.

Skrevet

Jeg bor i Trondheim. Er usikker på hvor lenge jeg blir værende. I hvertfall 1 år, men mye mulig et par år til. Er så usikker på om jeg skal kjøpe. Er det noen som har noen formening om hvor lenge man må holde på leiligheta for at det ikke garantert skal være et tapsprosjekt. Jeg er helt grønn når det kommer til det her boligkjøpetemaet. Og ja, jeg burde ta meg en tur i banken først og høre hva de har og si :)

Du har alt for kort tidshorisont til at du bør kjøpe bolig. Husk at det er omkostninger ved både kjøp og salg. Du vet ikke hvordan boligmarkedet vil gå de nærmeste årene. Det er heller ingen selvfølge at boligprisene går oppover, tvertimot kan du oppleve at boligprisene synker. Du vil også bruke opp førstehjemslånmulighetene dine. Ved neste boligkjøp må du gjøre regning med å stille med minst 20 % egenkapital, noe som kan bli veldig vanskelig når du er så kortsiktig.

Mitt råd blir å leie bolig til du vet mer om hvor du ønsker å bo. Spar opp så mye egenkapital som mulig så lenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...