Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på stranden sammen med min 2-åring her en dag, og småen sprang rundt naken på gresset, badet litt og koste seg veldig. Så kom jeg til å se meg litt rundt, og oppdaget at mitt barn var det eneste barnet som var helt naken. Alle de andre barna hadde klær, enten badebukse eller badedrakt/bikini, noen hadde bare bleie, noen hadde slike UV-klær, så nesten ut som våtdrakter. Noen også hatter med nakkeklaff, eller hva det heter.

Er det ikke vanlig at barna er nakne på stranden lenger? Da jeg var lita var vi alltid nakne på stranden når vi var så små. Er det jeg som er sær som lar min 2-åring gå i Adams drakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror folk er veldig skremt av pedofilihysteriet. Mange er nok redde for at de skal bli kalt for dårlige foreldre hvis de skulle finne på å vise barna nakne i offentligheten. Har ikke lagt merke til hvordan småbarna går kledd på stranden, men foreldre får selv bestemme hva de gjør uten at noen skal mene noe om det :)

Skrevet

Jeg ville ikke latt barnet mitt gå naken på stranda.

Tenk om det sitter en barnepeddo inni mengden.

Skrevet

I made my point ser jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke latt barnet mitt gå naken på stranda.

Tenk om det sitter en barnepeddo inni mengden.

Hva så? Tenk om det er en pedofil i din familie? Det er nærmest umulig for deg å vite det.

Og det er jo ikke slik at om det skulle være en pedofil på stranden, så er det jo ikke slik at barnet ditt blir utsatt for overgrep der. Iallefall ikke så lenge du holder ett øye med ditt barn.

Du kan jo ikke styre hva folk tenner på, eller tenker når de ser ditt barn eller andres barn.

Pass på ditt barn, ja...men å være så hysterisk med tanke på at det KAN være en pedofil på samme sted som dere...det blir jo teit.

AnonymBruker
Skrevet

Barnepeddo?

Men hva så om en pedofil ser ungen naken. Hva vil egentlig skje?

Er det noe verre at en pedo ser ungen naken enn med med klær på, eller i minimalt badetøy?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri latt mitt barn løpe nakent rundt på en offentlig strand, hjemme i hagen ville vært noe annet.

Pedofile som mesker seg med små barn på film og kamera. Nei, takk.

Jeg hadde ikke hatt allverdens med bekledning, men badebukse, eller badedrakt hadde vært fint.

Det er en ting at du mener det er det naturligste i verden at et lite barn løper nakent rundt på stranden og koser seg, andre kan ha motsatt oppfatning.

Jeg løp aldri rundt på stranden naken da jeg var liten.

Når det er sakt så ville jeg ikke stusset over at du hadde et nakent barn på stranden, for min del er det likegylding om barnet har bekledning eller ei, men for barnets egen del ville jeg hatt klær på barnet.

Skrevet (endret)

Hva så? Tenk om det er en pedofil i din familie? Det er nærmest umulig for deg å vite det.

Og det er jo ikke slik at om det skulle være en pedofil på stranden, så er det jo ikke slik at barnet ditt blir utsatt for overgrep der. Iallefall ikke så lenge du holder ett øye med ditt barn.

Du kan jo ikke styre hva folk tenner på, eller tenker når de ser ditt barn eller andres barn.

Pass på ditt barn, ja...men å være så hysterisk med tanke på at det KAN være en pedofil på samme sted som dere...det blir jo teit.

Jeg har en svert liten familie, så tror ikke du trenger og bekymre deg for det.

Desuten så har jeg ikke barn enda.

Jeg sier bare at JEG ville ikke latt ungen min gå naken på stranda. Hva andre gjør det gir jeg blanke i.

Endret av RoseBedd
Skrevet

Jeg ville aldri latt mitt barn løpe nakent rundt på en offentlig strand, hjemme i hagen ville vært noe annet.

Pedofile som mesker seg med små barn på film og kamera. Nei, takk.

Jeg hadde ikke hatt allverdens med bekledning, men badebukse, eller badedrakt hadde vært fint.

Det er en ting at du mener det er det naturligste i verden at et lite barn løper nakent rundt på stranden og koser seg, andre kan ha motsatt oppfatning.

Jeg løp aldri rundt på stranden naken da jeg var liten.

Når det er sakt så ville jeg ikke stusset over at du hadde et nakent barn på stranden, for min del er det likegylding om barnet har bekledning eller ei, men for barnets egen del ville jeg hatt klær på barnet.

Takk, du sa det så mye bedre enn hva jeg ville gjort :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jøss, her var det mange sprø meninger.

Jeg ville latt barnet mitt løpe naken rundt på stranda så lenge barnet ikke ble solbrent. Eneste kriteriumet mitt.

Jeg er ikke redd for pedofile, hvis de ligger i buskene med kikkerten sin, så runker de sikkert uansett barnet har på seg masse klær, bikini, badebukse, bleie, ingenting, en hatt, eller hva som helst annet.

Og jeg kan ikke stoppe det. Det viktige er at pedofile ikke får komme nær mitt barn, og det er ganske enkelt å holde øye med slikt på stranda.

Skrevet

La nå barna være nakne i sola , kan jo smøre de med solkrem . tenk så deilig å senke en bar rumpe ned i vann og sand :)

Vi trenger de d vitaminene vi får fra sola om sommeren .

AnonymBruker
Skrevet

La nå barna være nakne i sola , kan jo smøre de med solkrem . tenk så deilig å senke en bar rumpe ned i vann og sand :)

Vi trenger de d vitaminene vi får fra sola om sommeren .

Fortsatt ingen som har svart på hva som er så farlig om en pedofil ser ungen naken. Og er det ikke da like farlig om de ser ungen i bikini, badedrakt eller like så godt i full vintertøy?

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ville ikke latt mitt barn fly naken. Jeg syntes heller ikke så mye om å bli påtvunget nakenhet,uansett alder.

Skrevet

Nei jeg ville ikke latt mitt barn fly naken. Jeg syntes heller ikke så mye om å bli påtvunget nakenhet,uansett alder.

Så om en toåring får velge, så velger den badedrakt eller bikini , tror ikke det gitt .

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Så lenge den pedofile bare ser men ikke rører så skader det jo ingen.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg, så lenge barnet er såpass liten(ung i alder altså..) og det ikke er sjenerendes for det selv eller andre rundt så hadde jeg ikke brydd meg(når barnet er i førskolealder så vil dem mest sannsynlig ikke løpe rundt uten badetøy, men et to år gammelt barn?). De aller fleste små barn liker å lufte stumpen litt, så jeg ville ikke sagt at man tvinger dem til å være nakne..

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn fikk løpe nakne rundt så lenge de ville egentlig. Men var vi på sandstrand, så prøvde jeg å få dem til å ha på bukse. Og det pga sanden som trenger seg inn overalt og gjør små stumper såre :)

Min datter på 8 får fortsatt ikke lov til å bruke bikini. Hun får bruke enten bikinibukse eller badedrakt, bh-lignende topper er uaktuelt.

En pedofil ser på barnet som noe seksuelt. Og ved å kle så gjør man dem faktisk bare mer spennende. En liten jente har f.eks. ingenting i en bh å gjøre, det er et praktisk plagg for voksne/ungdom som har begynt å utvikle bryst.

De fleste overgrep mot barn skjer innad i familien eller av nære slektninger/venner. Så jeg har aldri skjønt hvorfor folk er så utrolig hysteriske overfor fremmede?!

N

Skrevet

Tråden er ryddet.

Helen, mod.

Skrevet

Så om en toåring får velge, så velger den badedrakt eller bikini , tror ikke det gitt .

Anonym bruker vil ikke bli påtvunget nakenhet, Du misforsto.

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn fikk løpe nakne rundt så lenge de ville egentlig. Men var vi på sandstrand, så prøvde jeg å få dem til å ha på bukse. Og det pga sanden som trenger seg inn overalt og gjør små stumper såre :)

Helt enig i det du skriver her. Eneste grunnen til at jeg mest sannsynlig ville hatt på en så liten en noe mer er at det er greit å ha på bleie for det meste (spesielt for andre på stranden, ikke gøy om småtten gjør fra seg "overalt"), og at det ikke kan være godt å få rompa full av sand og ting som er i gresset.

En pedofil ser på barnet som noe seksuelt. Og ved å kle så gjør man dem faktisk bare mer spennende. En liten jente har f.eks. ingenting i en bh å gjøre, det er et praktisk plagg for voksne/ungdom som har begynt å utvikle bryst.

Helt enig. Men jeg synes personlig det er stor forskjell mellom en bikini med bh-topp og en todelt badedrakt for barn. En truse og en topp som ikke er bh, men mer liknende singlet, hadde jeg syntes var greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...