Gå til innhold

Diamant i ring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var og hentet ringene våre i går, min ring har en liten diamant, men vi fikk ikke med noe ekthetsbevis eller hvor mange karat stenen er på. Er dette vanlig?

Har ingen diamanter fra før, men trodde det var vanlig å få "bevis" på at det er en ekte diamant i ringen når man henter de..

Dette er en gullsmedkjede med butikker over store deler av Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig å få det.

Skrevet

Diamantsertifikat heter det

AnonymBruker
Skrevet

Internasjonale diamantsertifikat (de eneste diamantsertifikatene som er verdt papiret de er skrevet på) utstedes bare på diamanter fra 0,5 karat og oppover. En lapp hvor gullsmeden skriver at du har fått en diamant er ikke verdt noe som helst, og er derfor unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Internasjonale diamantsertifikat (de eneste diamantsertifikatene som er verdt papiret de er skrevet på) utstedes bare på diamanter fra 0,5 karat og oppover. En lapp hvor gullsmeden skriver at du har fått en diamant er ikke verdt noe som helst, og er derfor unødvendig.

TS her.

Oki, da er rett og slett diamanten "for liten" for diamantsertifikat.. Forloveden min kaller diamanten i ringen min for et støvkorn :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Oki, da er rett og slett diamanten "for liten" for diamantsertifikat.. Forloveden min kaller diamanten i ringen min for et støvkorn :gjeiper:

Støkorn du liksom, tror du må stramme han opp :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...