Gå til innhold

Ansiktskrem med gode ingredienser til en ok pris

Nebel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om det finnes en litt rimelig ansiktskrem uten skumle ingredienser (dvs mineralolje og diverse som tetter porene og virker mot sin hensikt)? Jeg trener en del og det hadde vært kjekt å bare hatt en ansiktskrem i treningsbagen konstant, må alltid ha krem etter dusj fordi jeg blir så stram i ansiktet. Det må være noe man kan kjøpe i butikk, fordi jeg trenger det raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruker Spenol. Vet dette er som å banne i kirka, men det er fint alternativ til clinique'n jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita har tilbud på både GreenPeople og Sensilis i disse dager, det er jo gode alternativ uten mineraloljer og annet møl. GP er organisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bruker Spenol. Vet dette er som å banne i kirka, men det er fint alternativ til clinique'n jeg bruker.

Jeg klarer ikke dy meg. Spenol er ren mineralolje på flaske og rett og slett det minst sunne du kan smøre på huden din! At den ikke skiller seg veldig fra Clinique tviler jeg ikke på. Clinique er også stinn av mineralolje!

Klippet fra urtekosmetikk.no:

MINERALOLJER

Også kalt Petrolatum-Paraffinum liquidum-Vaselinum-Medisinsk hvitolje, Ceresin, Dimethico, Ozokerit (i maskara), Polyisobutene (i lippgloss), E 905.

Brukes istedenfor vegetabilske oljer og fetter. Fremmedstoff for kroppen. Absorberes ikke av frisk hud. Legger seg som en tynn hinne på huden og tetter til porene og blokkerer den naturlige prosessen slik at huden ikke fungerer bra. Talgproduksjonen forstyrres. Hemmer svettavsondringen med ca 50%. Gir en falsk mykhetsfølelse på huden. Inneholder ingen fettsyrer eller vitaminer. Hindrer opptagelsen av fettløselige vitaminer som A-, D-, E-,F- og K-vitamin – og noen mineraler. Huden blir avhengig av oljen og vil etter en stund bli tørr og livløs. Kroppen kan ikke ta opp eller bruke dette stoffet. Kommer stoffet likevel inn i kroppen gjennom munnen etc. og sår lagres stoffet i lever, nyrer og lymfeknuter og kan dermed forårsake betennelse i hjerteklaffene, leddbetennelser og leddgikt. Kan gi unormal cellevekst som eventuelt kan resultere i svulstaktige dannelser. Miljøbelastende. Forurenser jord og vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker veldig godt rosekremene fra både Dr Hauschka og Weleda. Koster ikke så voldsomt - rundt 180 kr for en tube, og de er fulle av gode stoffer, og lukter veldig deilig! Fins for flere hudtyper, på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje spenolen skal ligge i fjøset ? :sjenert:

Hva anbefaler urtedoktoren da?

Jeg har en hud som reagerer med alergisk utbrudd på sekunder om den inneholder mye snålt... Zyrtek har reddet meg mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo kjøpe en god fuktspray og ha i bagen din, og den vil vare lenge til et ansikt. Md formulations har en god en som kjøpes billigere på nettet, den varer jo en evighet og gir godt med fukt.Bruker selv dermalogica sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Md formulations har jeg testet og er ikke fornøyd, teit m tanke på hva jeg bruker nå.

Ingen andre? Hva med Svanes vitaminkrem fra Svaneapotekene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Hva reagerer du på?

Jeg er veldig fornøyd med Decleor sine produkter, men de er fulle av div eteriske oljer og kan virke irriterende dersom man ikke tåler dette. Dermalogica skal visst være ganske mild mot huden, og fåes i mange forskjellige varianter. MD Formulations kan være for sterke produkter for de som ikke har utpreget problemhud.

Det hadde vært greit å vite litt om huden din, ettersom forskjellige typer kremer passer til forskjellige hudtyper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo kjøpe en god fuktspray og ha i bagen din, og den vil vare lenge til et ansikt. Md formulations har en god en som kjøpes billigere på nettet, den varer jo en evighet og gir godt med fukt.Bruker selv dermalogica sin.

tror du kommer langt med en fuktspray nå.Ser du trenger med en gang. Har du tilgang på hudpleiesalong som selger dermalogica selger de små flasker til 135 kr ca som er veldig fine til å ha i veska eller bagen.Og i tillegg en grei prøvestørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...