Gjest *Twinklestar* Skrevet 4. august 2010 #22 Skrevet 4. august 2010 rett fram m-o-r-t-e-n med tydelig o og ikke å liksom. og skarre r. er vokst opp midt på vestlandet.
sophiaM Skrevet 5. august 2010 #31 Skrevet 5. august 2010 Sier Mårtn, men hvis jeg skal rope navnet så blir det MårtEEn. Er fra Oslo området.
Mermaid Blues Skrevet 5. august 2010 #32 Skrevet 5. august 2010 Jeg er fra Trondheim. Tror egentlig jeg aldri har hørt noen der uttale det annerledes enn det jeg gjør selv, men jeg kan jo ta feil Sikkert finingfruer fra det mytiske land øvre singsaker som sier det Disse som også sier jeg istedet for æ og ikke istedet for itj. Jeg uttaler det likt som personen selv gjør (Er dialektkameleon...)
FangeLiv Skrevet 7. august 2010 #33 Skrevet 7. august 2010 Mårtn. Men hvis jeg skal påkalle hans oppmerksomhet/rope på ham sier jeg Mårten. Snakker østlandsk, varierer mellom bredt og "pent".
Nuith Skrevet 7. august 2010 #35 Skrevet 7. august 2010 Mårtenn - med skikkelig dobbel-N på slutten og nesten uhørlig R. Østlandet.
aline Skrevet 17. august 2010 #39 Skrevet 17. august 2010 Mårtn. Oppvokst i Vestfold, bor i Oslo. samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå