Gå til innhold

Har funnet sunn, kalorifattig kosemat, smaker GODT

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg prøver å gå ned i vekt og bli slankere nå etter ferien (ble en del utskeielser) og prøver å erstatte sjokoladeplatene og muffinsene jeg vanligvis nå har spist med andre ting. Jeg har oppdaget to ting: det ene er yoghurt dobbel 0% fra Yoplait (Kokkos) og det andre en smoothie jeg lager med litt frukt, litt ananas, bringebær, jordbær, samt juice og soyamelk og muligens en yoghurt til som går med i smoothie. Altså både smoothien og yoghurten er to fantastiske erstattere!

Det jeg lurer på er om det er mulig at jeg kan spise begge dsse tingene dalig? Eller mener dere at det blir for mye karbohydrater og kalorier? Yoghurten er jo bare på 56 kalorier men vet jo at man uansett bør styre unna varer med mye sukker/karbo for å få strammere kropp. Smoothien derimot er sikkert på 500 kalorier. Blir begge deler for mye? Takker for synspukter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv om du slanker deg skal du jo ha vesentlig mer enn 500 kalorier i deg, så om du drikker en smoothie om dagen så er det jo bare å justere det andre du spiser resten av dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ja jeg vet, jeg er bare så redd for at et par yoghurter og en frukt&bær-smoothie tipper over på godteri/sjokolade-siden. Hørt og lest at man må holde seg til sunne varer med lite sukker og fett for å kunne bli kvitt ekstraflesket, ellers vil vil fettcellenbe få næring, selv om man går i underskudd og går ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke spise lite av både fett og karbohydrater. Kroppen trenger èn av disse to næringskildene for å fungere normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke spise lite av både fett og karbohydrater. Kroppen trenger èn av disse to næringskildene for å fungere normalt.

Sukker er ikke like alle karbs vettu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...