AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Nok en mineraltråd.. I know.. Jeg har prøvd noen mineralfoundation'er, men finner ingen perfekte! Enten er de for dekkende eller for matte.. Jeg trenger altså et pudder som dekker, jevner ut og gir glød. Jeg er ikke ute etter noe maskeresultat, så heller for lite dekk enn for mye. Jeg tror jeg har normal/blandingshud. De som er prøvd ut er: Glo Minerals Everyday Minerals (Isadora) (Lorèal) Noen som vil være min veiviser i mineraljungelen?
sophiaM Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Slenger med med her! Neitakk til puddefondation som ser pudrete og tørr ut. Ansiktet mitt kler ikke matt hud, jeg vil ha glød i ansiktet !
Honesty Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Hvilken av foundationene fra Everyday Minerals har du prøvd? Original Glo gir veldig fin glød. Ellers har man jo gode, gamle Bare Minerals, for den som liker den. Signature Minerals synes jeg også hadde litt glød, og Lumiere har glød, men der hadde jeg andre issues igjen. Generelt kan man få et fint, ikke pudrete resultat med de fleste foundationer ved å gjøre godt forarbeid. Fuktighetskrem tilpasset hudtypen, peeling jevnlig, og ikke minst: bruke gode koster og påføre lite om gangen. Hvis jeg synes resultatet blir for pudrete, har jeg gjerne vært utålmodig og tatt for mye på kosten.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Hvilken av foundationene fra Everyday Minerals har du prøvd? Original Glo gir veldig fin glød. Ellers har man jo gode, gamle Bare Minerals, for den som liker den. Signature Minerals synes jeg også hadde litt glød, og Lumiere har glød, men der hadde jeg andre issues igjen. Generelt kan man få et fint, ikke pudrete resultat med de fleste foundationer ved å gjøre godt forarbeid. Fuktighetskrem tilpasset hudtypen, peeling jevnlig, og ikke minst: bruke gode koster og påføre lite om gangen. Hvis jeg synes resultatet blir for pudrete, har jeg gjerne vært utålmodig og tatt for mye på kosten. Fra EM har jeg intensive base... Skal ærlig inrømme at jeg er elendig i engelsk og skjønte ikke så veldig mye av de forskjellige formulaene. Jeg har sett det står orginal glo, men så blei jeg litt usikker på om den kanskje dekker litt lite igjen...? Jeg har egentlig ganske ujevn hudtone, så det holder ikke bare med glød... Jeg som har så lys nordisk hud med lyst hår i tilleg ser ikke mye frisk ut med en matt hud! Har hørt masse drit om ID... Har litt lyst til å prøve, men blit litt usikker.
Honesty Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg vil si at Original Glo har medium dekkevne, og den gir et fint, glødende resultat uten at det glitrer for mye. Den dekker litt mer enn Bare Minerals, og er mindre "tørr" i konsistensen, synes jeg. Min favoritt blant de ikke-kommersielle merkene er Alima Pure. Den skal visstnok være matt, men oppå tilstrekkelig fet fuktighetskrem, og hvis man jobber den godt inn i huden i tynne! lag, blir resultatet veldig fint. Denne bør man nok jobbe litt med, ellers blir den raskt matt, men ellers synes jeg den blir litt sånn "din hud, men bedre". Denne har ikke noe skimmer, dog. Jeg har selv en veldig tørr hudtype, og matt går ikke bra i det hele tatt, men jeg har eksperimentert litt, og funnet ut at det er børsten som er nesten viktigst for resultatet. Signature og Lumiere dekker veldig lite, i hvertfall de versjonene som skal gi glød. Hva slags kost bruker du? Jeg synes en kabuki, helst i naturhår, er best til løs mineralfoundation for å få jobbet den godt nok inn i huden.
LineGourmet Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Ikke for å kuppe tråden, men jeg er godt fornøyd med ID bare essentials. Bortsett fra at jeg ikke finner helt riktig fargetone. Medium beige funker på sommeren, men ellers så må jeg blande med en lysere variant. Har hørt at Jane Iredale har gode mineral foundation. Noen som har erfaring? Bedre fargeutvalg der? Noen som vet hvilke parfymeri som fører merket?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Jane iredale er kjempebra!Bruker nå fargen warm sienna. Om vinteren warmsilk eller bisque Gir glød.Har både fast og løst mineralpudder. Selges hos prettyskin4less blandt annet.
Gjest Serena Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Mineralsminke kan ikke gi glød hvis huden under er gunsten. Hva slags hudpleie bruker du? Syns selv at peeiling er det som er viktigst for gløden i huden.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Mineralsminke kan ikke gi glød hvis huden under er gunsten. Hva slags hudpleie bruker du? Syns selv at peeiling er det som er viktigst for gløden i huden. I hudpleie så går det i decleor mens skrubben er fra MD Foumulation
AnneBonny Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Syns selv at peeiling er det som er viktigst for gløden i huden. Huden min tar avstand fra mineralsminke med bismuth. Blir varm og fettete/smeltende, så huden min vil ikke ha dette på seg. Har bestilt mange prøver via internett, men lagt min positivitet på BareFacedBeauty. De uten bismuth gir ikke like mye glød som de med bismuth, så da bruker jeg "Smashbox under. Ellers er jeg enig med Serena over meg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 Jeg vil si at Original Glo har medium dekkevne, og den gir et fint, glødende resultat uten at det glitrer for mye. Den dekker litt mer enn Bare Minerals, og er mindre "tørr" i konsistensen, synes jeg. Min favoritt blant de ikke-kommersielle merkene er Alima Pure. Den skal visstnok være matt, men oppå tilstrekkelig fet fuktighetskrem, og hvis man jobber den godt inn i huden i tynne! lag, blir resultatet veldig fint. Denne bør man nok jobbe litt med, ellers blir den raskt matt, men ellers synes jeg den blir litt sånn "din hud, men bedre". Denne har ikke noe skimmer, dog. Jeg har selv en veldig tørr hudtype, og matt går ikke bra i det hele tatt, men jeg har eksperimentert litt, og funnet ut at det er børsten som er nesten viktigst for resultatet. Signature og Lumiere dekker veldig lite, i hvertfall de versjonene som skal gi glød. Hva slags kost bruker du? Jeg synes en kabuki, helst i naturhår, er best til løs mineralfoundation for å få jobbet den godt nok inn i huden. Ehm, når du sier "uten at den glitrer for mye".. Betyr det at det er litt glitter i den? Hehe, er ikke så veldig dreven når det gjelder sminke, så mulig jeg spør dumt =) Jeg har litt diverse koster jeg prøver ut for å se hvilken som funker best for meg. Har en kabuki fra ID jeg ikke er fornøyd med. Den er hard! Har en kabuki fra EM, som jeg foreløpig liker veldig godt. Har også en flat top fra EM som jeg ikke har fått prøvd ut så veldig enda. Takk for mange lange fine svar forresten, Honesty
Honesty Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 Neida, jeg ordla meg kanskje litt klønete, rett og slett. OG glitrer ikke, men den har litt skimmer. For meg er det forskjell på glitter og skimmer. Ellers må jeg bare få si at for meg er det ikke bismuth som gir kløe, for jeg tåler både Bare Minerals og Glominerals. Derimot kan ingrediensen mica gi kløe når jeg blir varm, og BareFacedBeauty kunne jeg ikke bruke i det hele tatt. Denne har et fint skimmer, for den som vil ha det. Jeg har forresten også Purepressed fra Jane Iredale, i fargen Radiant. Denne er nøytral og lys/medium. Jeg testet først Warm Sienna, men på meg ble denne knallgul. Not a pretty look. Jeg oppfatter fargene derfra som vanskelige å gjette seg fram i, og hadde mer flaks enn noe annet da Radiant passet. Den løse skal visstnok være 1-2 toner mørkere enn den pressede. (Ellers har jeg Medium Beige i Bare Minerals (litt mørk, men Fairly Light er for lys), Natural Light og Medium i Glominerals (løs), og litt forskjellige blandinger fra Everyday Minerals og Alima, men helst i den nøytrale enden av skalaen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 OK.. Men jeg tror jeg tar sjangsen på EM - orginal glo. Den har jeg jo testa før, så da bommer jeg hverfall ikke helt sånn fargemessig Bare fregnene mine syns gjennom den er jeg fornøyd (det gjør de nemmelig ikke i intensive formulaen!!) Da hiver jeg en "fair" - orginal glo sammen med litt blush og børste-stasj, så har jeg noe å glede meg til! Takk for hjelpa, alle sammen!
Frua Skrevet 4. august 2010 #14 Skrevet 4. august 2010 Det er stor forskjell på intensive base og original glo base fra EM! Jeg er også superfornøyd med den siste! Jeg bruker litt Bare minerals all over face color i fargen "pure radiace" etterpå for nå få den berømte gløden
LineGourmet Skrevet 4. august 2010 #15 Skrevet 4. august 2010 (endret) Jeg har forresten også Purepressed fra Jane Iredale, i fargen Radiant. Denne er nøytral og lys/medium. Jeg testet først Warm Sienna, men på meg ble denne knallgul. Not a pretty look. Jeg oppfatter fargene derfra som vanskelige å gjette seg fram i, og hadde mer flaks enn noe annet da Radiant passet. Den løse skal visstnok være 1-2 toner mørkere enn den pressede. (Ellers har jeg Medium Beige i Bare Minerals (litt mørk, men Fairly Light er for lys), Natural Light og Medium i Glominerals (løs), og litt forskjellige blandinger fra Everyday Minerals og Alima, men helst i den nøytrale enden av skalaen. Høres ut som vi matcher samme farge her Kanskje jeg skal ta sjansen på å bestille på nett uten å ha testet i parfymeri først.. Vil du si den løse eller pressede er best? Blir begge helt tilsvarende ID? Edit: jeg snakker om Jane I Endret 4. august 2010 av LineGourmet
Honesty Skrevet 4. august 2010 #16 Skrevet 4. august 2010 Jeg har ikke prøvd det løse fra JI pga. fargeforvirring. Jeg foretrekker nøytrale farger, så jeg vurderer Satin eller Radiant, men er ikke sikker. Jeg har lest at noen som bruker Medium Beige i Bare Minerals bruker Satin, i hvertfall. Hvis du prøver i parfymeri, kan du gi tilbakemelding på fargene? Jeg har selvsagt lyst til å teste det løse, også. Det pressede sitter veldig godt, og gir et mye mer naturlig/mindre pudrete resultat enn Glominerals, i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 TS - her Oppdatering: Det endte med at jeg bestillte meg EM - orginal glo, og jeg er storfornøyd. Huden min gløder! Dekkevnen kan jobbes til å bli veldig dekkende for de som trenger det. Pluss i boka til EM
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #18 Skrevet 9. september 2010 Ikke foundation så beklager hvis noen blir sinte for at jeg "sporer av", men Guerlain primer for normal/tørr, eller normal/fet gir en fin og god glød gjennom foundation =) Merker stor forskjell på huden etter at jeg begynte med denne. Jeg bruker samme gamle foundation men kjører Guerlain for normal/tørr under og føler meg som ny i ansiktet! Trykk her for bilde. Den til venstre for fet, den til høyre for tørr. Gullet i den for tørr blander seg med huden, og det glinser ikke i gull når man har den på, men er derfor det visstnok hjelper for å få fin glød. JEg har ikke prøvd den til venstre.
ondebanan Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Et tips kan være å bruke en finishing veil med glød! f.eks. den fra Tikei: http://www.tikei.se/produkter/veil_primer/tikei_finishing_veil_glow.asp der kan du bestille prøve som koster 10 kr før du evt. bestiller stor størrelse for å se hva du liker. Da kan du jo bare bruke opp alle de mineralpudderene du har liggende og slenge, og være litt økonomisk i samme slengen
LineGourmet Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Jeg har ikke prøvd det løse fra JI pga. fargeforvirring. Jeg foretrekker nøytrale farger, så jeg vurderer Satin eller Radiant, men er ikke sikker. Jeg har lest at noen som bruker Medium Beige i Bare Minerals bruker Satin, i hvertfall. Hvis du prøver i parfymeri, kan du gi tilbakemelding på fargene? Jeg har selvsagt lyst til å teste det løse, også. Det pressede sitter veldig godt, og gir et mye mer naturlig/mindre pudrete resultat enn Glominerals, i hvertfall. Oj, da var det visst plutselig bestilt. JI amazing loose minerals. Jeg har kjøpt i blinde og valgte bisque, så får vi se om jeg har flaks eller ikke Kommer tilbake med oppdatering. Dette med bakgrunn i at jeg mottok ID matt i går, og er ikke fornøyd. Syns den er for matt og dekkende og kladdete og rar Ville prøve noe nytt når jeg gikk tom for den orginale ID'n. Kjøpte derfor Mac pudder foundation, men alt for matt og pudrete det også. *aldri fornøyd* :dåne:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå