Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det, når det står "mount image"?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet

I hvilken sammenheng står dette? Det kan bety at man skal "laste inn ett bilde" eller lignende.

Men betydningen blir ikke klar før man vet sammenhengen.

Skrevet

Sender deg en PM ;)

Gjest Nedfall
Skrevet

Har dem begynt å gi ut spill i form av ISO images nå.. ? :klø:

Skrevet

:)

Ett image (i forbindelse med spill som man må være vanskelig for ikke å kunne lese av emne) er en kopi av en cd/dvd som man kan lagre feks på sin harddisk. Ett program som Daemon Tools tillater deg å kjøre opp(mounte) imaget og kjøre den som en cd/dvd-stasjon.

Gjest VinglePetter
Skrevet

Du har ett iso-image (CD/DVD-blåkopi) som du skal montere og installere fra.

Du kan enten brenne det på en dvd vha ett cd-brenne-program. Eller du kan

bruke DAEMON Tools Lite f.eks til å montere filen. Da tror maskinen at du

bruker en CD/DVD.

Men hvis du kjøper ett spill, vil du aldri måtte trenge å bry deg om alle

disse tekniske detaljene.

Du kjenner vel historien fra hakkebakkeskogen? Pepperkaker du har stjålet smaker

surt. De du betaler for smaker godt.

Gjest Nedfall
Skrevet

Du har ett iso-image (CD/DVD-blåkopi) som du skal montere og installere fra.

Du kan enten brenne det på en dvd vha ett cd-brenne-program. Eller du kan

bruke DAEMON Tools Lite f.eks til å montere filen. Da tror maskinen at du

bruker en CD/DVD.

Men hvis du kjøper ett spill, vil du aldri måtte trenge å bry deg om alle

disse tekniske detaljene.

Du kjenner vel historien fra hakkebakkeskogen? Pepperkaker du har stjålet smaker

surt. De du betaler for smaker godt.

Har selv lagd mine egne ISOer av spill jeg eier. Grunn: Man blir etterhvert møkkalei av DVDromspilleren som står der og suser. Dernest får man en ekstra jobb med å skjule CD/DVD emulatoren (f.eks DAEMON Tools) fra spillet. Heldigvis er ikke alle spillutgivere like paranoide..

Å kunne kjøpe kjøpe ferdige ISOer, er desverre ett lite utbredt tilbud.. ;)

Gjest VinglePetter
Skrevet

Har selv lagd mine egne ISOer av spill jeg eier. Grunn: Man blir etterhvert møkkalei av DVDromspilleren som står der og suser. Dernest får man en ekstra jobb med å skjule CD/DVD emulatoren (f.eks DAEMON Tools) fra spillet. Heldigvis er ikke alle spillutgivere like paranoide..

Å kunne kjøpe kjøpe ferdige ISOer, er desverre ett lite utbredt tilbud.. ;)

Jepps, jeg ser fordelen. Men det er stadig alt for mye jobb.

Steam er tingen. Da behøver du ikke å tenke på cd-imager lenger. Du behøver bare bredbånd, så kan du laste ned og spille MANGE spill så mange ganger du vil, helt lovlig.

Skrevet

Dette var en påfallende gjennomsiktig "hjelp meg å piratkopiere"-tråd.

Skrevet

Jepps, jeg ser fordelen. Men det er stadig alt for mye jobb.

Steam er tingen. Da behøver du ikke å tenke på cd-imager lenger. Du behøver bare bredbånd, så kan du laste ned og spille MANGE spill så mange ganger du vil, helt lovlig.

Må man ikke ha nettilgangen mens man spiller?

Skrevet

Personen skrev at du må ha bredbånd ;)

Gjest VinglePetter
Skrevet

Steam krever at du autentiserer deg før du starter opp spillet. Du kan godt spille offline.

Har aldri testa det, for jeg er alltid på nett.

Skrevet (endret)

Personen skrev at du må ha bredbånd ;)

Ja, for å laste ned spillet. Jeg lurte på om man må være koblet til nett for å faktisk spille det, eller starte det opp. Innmari upraktisk når jeg skal spille på f.eks. toget.

Men Steam er uansett (for det meste) grisedyrt i forhold til å kjøpe spill på plate, så jeg kjøper spillene, lager image av dem og finner en no cd-crack. Litt mer jobb, kanskje, men funker fett.

Endret av Zzyzx
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Takker for svar fra dere, og skammer meg for at jeg ikke har svart tilbake ;)

Men jeg fant ut av det :enig: :enig: :enig: :enig:

Og man må ikke være koblet på nett for å spille et spill man har installert med mindre man spiller nettspill.

Endret av Lise_
Skrevet

Har selv lagd mine egne ISOer av spill jeg eier. Grunn: Man blir etterhvert møkkalei av DVDromspilleren som står der og suser.

...eller man ikke gidder å rote rundt med alle platene (det blir en hel haug når man har kjøpt platespill siden ca '95), eller er redd for å ødelegge en, slik som skjedde med Black Thorn-platen min da en liten pokal fant ut den skulle ramle fra hyllen og ned i det åpne BT-coveret. I tillegg er det et spørsmål om lesehastighet, å installere (eller starte selve spillet/laste nytt brett) går vesentlig kjappere fra 7200 rpm-disk enn fra ekstern cd via usb. De platene jeg har iso av oppbevares forøvrig sammen med plater med blant annet epost-backup på loftet hos jobben, så slipper jeg å miste både live versjon og backup i en og samme brann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...