Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dritt lei all drama på jobb at jeg tror jeg begynner å grine. Det værste er at jeg kan faktisk stoppe denne ødeleggende baksnakkingen om min utrolig gode barndomsvenninne, men det vil kreve at jeg kan få et helvette.... Hva gjør jeg?

Vi er en gjeng venner og bekjente som noen jobber fast, og andre sommervikarer på nærmatbutikken. Alle kjenner hverandre fra skoletiden eller sosiallivet og vi har alle en god tone sammen. Ei av sommervikarene er bare her hjemme i feriene, og er ellers langt unna å studerer. Alle kjenner henne fra skoletiden, hvor hun da også tok skolen seriøst. På en måte tilfaller hun ikke «gjengen» da hun ikke bor her fast, men er ansett som en god venninne som på jobb er utrolig til å stille opp og er alltid blid. I det siste er det lagt merke til at kjæresten til ei i «gjengen» og denne «Kine» har en god tone. Denne gode tonen er lite likt blant gjengen som støtter opp «Silje», kjæresten. Dette er noe som prates om i pausene og over hyllene og skaper en lite trivelig arbeidsmiljø. Jeg synes de beskyldningene og den måten de prater om Kine på, som nedbrytende og jeg gruer meg for å møte på jobb. For om sant skal sies så er det heller kjæresten til Silje som har et godt øye til Kine, enn motsatt. Dette sier jeg fordi jeg ser de gjengen ser med andre øyne, altså ikke med sortmaling og drama-queen factor. Dette har fått meg til å se at vi kanskje har et litt inngrodd miljø, men jeg vet at dersom åpner min munn så blir situasjonen å endre seg. Ja for de blir nok å se at det heller er «Håkon» som er djevelen og ikke Kine, men det blir å gå ut over MEG. Jeg som skal bo her resten av tiden. :(

Det værste er at vi er VOKSNE mennesker!

(orker ikke legge ut hva som faktisk blir sakt, heller de faktiske navnene fordi jeg er litt redd dette alerede skinner gjennom :S)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde stilt opp for hun som blir urettferdig stemplet, uten tvil. Det kunne vært du som var i hennes sko, hadde ikke du ønsket at noen skulle backe opp deg?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å være profesjonell på jobb. Det er ikke greit å delta i baksnakking eller sladder, ta avstand og still opp for de som blir baksnakket ved å være inkluderende og hyggelig, men prøv å være forståelsesfull ovenfor Silje også. Hun er nok umoden og føler seg sviktet av kjæresten sin.

Silje burde ikke bare tie stille om det plager henne at Kine og typen hennes har en god tone. Hun burde bryte inn og ta det opp med dem.

Du kan evt få denne Kine til å bli oppmerksom på at Silje blir veldig sjalu og ulykkelig om hun prater så mye med typen hennes.

Det er sjalusi og usikkerhet fra Silje sin side som driver dette, om hun tar det opp og snakker ut med de det gjelder, så kommer de kansje frem til en forståelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...