estrella Skrevet 3. august 2010 #1 Del Skrevet 3. august 2010 Ble litt "fristet" av jenta90 sin studie-dagbok. Virket litt morsomt å ha et sted hvor en skriver ned tanker og hendelser omkring de tre neste årene på høgskolen! Jeg har alltid visst at jeg vil bli noe og jeg har alltid visst at dette noe ville være innenfor helsesektoren. Joda, jeg har lurt på både lege og psykolog, men har etter mye om og men, funnet ut at det har jeg egentlig ikke lyst til. Karakterene er der, men ikke lysten. Frister ikke i det hele tatt Jeg har de to siste årene hatt en deltidsstilling i avlastningsbolig og SFA(skolefritidsavlastning). Jeg virkelig elsker det arbeidet! Det innebærer kanskje både drittbleier og andre kroppsvæsker, men det er fantastisk gøy å jobbe med disse herlige personene! Jeg har nok blitt påvirket av min mor som også er utdannet vernepleier. Helt fra jeg var lita jente har hun hatt med seg brukere hjem, så det har alltid vært naturlig for meg å være rundt dem og at alle har et sted i samfunnet, uansett. I tillegg er min mormor og tre tanter innenfor samme felt..så ja :gjeiper: Nå er det altså like før skolestart. Gleder meg masse. Gruer meg også en del, men det går seg vel til? Gruer meg mest til første dagen. Da skal vi møte bak Nidarosdomen..og de som er faddere for min linje skal ha på seg rosa t-skjorter (hvis jeg ikke husker feil). Vi har alt vært oppe i leiligheten med flyttelasset. Det var en..grei tur. Ekstremt lang - 16 timer en vei. Kan tro vi var lei av å kjøre når vi var nede i Stavanger igjen! Jeg sitter her og skriver vi..men dere vet jo ikke hvem noen av oss er. Så kan jo fortelle litt om meg først. Navnet er Rebecca, jeg er 20 år gammel. Født og oppvokst på vestlandet. Jeg er elst av en søskenflokk på 9 (jepp, jeg har 8 søsken, minstemann er 1 år :rødme: ) og flyttet ut alt som 16-åring. Mine interesser består av kortlaging og oppussing av saker og ting. Jeg elsker å reise ut på turer, oppleve verden og være med venner. Er ikke så veldig glad i fest og fyll, men kan gjerne være med en liten tur ut! Jeg er også veldig glad i bøker, musikken jeg hører på er en salig blanding, men jeg elsker metal og rock! Min kjæreste er ei jente på 23 år. Hun skal bli førskolelærer (noe sier meg at vi iallefall ikke blir rike på våre elder dager ). Vi er egentlig rake motsetninger, så det er underlig at vi fant hverandre, men hva kan jeg si? Jeg elsker jenta :rødme: Så, da var vel klokka nok til at jeg burde lagt meg for en god stund siden..så nå tusler jeg til senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 4. august 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 4. august 2010 Da er gamle leiligheten vasket ut. Tok ikke så utrolig lang tid, men var en kjedelig prosess. Gleder meg til å se depositumet tilbake på kontoen Fremover skjer det ikke så veldig mye spennendes, jeg har fri frem til skolestart - noe som er veldig deilig. Desverre ser det ikke ut som om sommertemperaturene er på min side Men, dårlige temperaturer ødelegger ikke for meg, det er fantastisk deilig å endelig ha litt fri! Nå teller jeg ned dagene til avreise, gleder meg til å komme meg på plass oppe i nye leiligheten! Er der noen dager alene og de dagene skal bli brukt til litt maling og oppussing av møbler Det er kjempegøy Nå skal jeg benke meg foran tv-en med et godt teppe (jeg fryser litt... ) og vente på middag laget av kjæresten :rødme: Flink hun er! (For å si det slik, jeg som er jente-jente fikk verktøy til jul, hun som er super-guttete av seg fikk kjøkkenmaskiner og utstyr til jul...det røper kanskje hvem som gjør hva?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 4. august 2010 #3 Del Skrevet 4. august 2010 Her kommer jeg til å følge med! Vi kommer jo kanskje til å se hverandre på studiestartdagen, er det 18. for deg og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 4. august 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 4. august 2010 Her kommer jeg til å følge med! Vi kommer jo kanskje til å se hverandre på studiestartdagen, er det 18. for deg og? Det er 18 ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 6. august 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 6. august 2010 Da har jeg laget et budsjett for høsten og våren. Det kommer nok til å bli noen forandringer, er litt usikker på hvor høy lønningene i august og september kommer til å være og når jeg starter i ny jobb(altså om lønningen kommer i oktober,november eller desember neste gang :gjeiper: ). Dessuten er jeg usikker på om vi får 17000 kr hver sånn ca i stort stipend i augst eller mer :klø: I fjor så fikk liksom kjæresten hele 26000 kr i august, mens jeg fikk 14000 kr(begge gikk påbygg, jeg hadde ungdomsrett og hun ikke). Men sånn foreløpig så vil vi klare oss akkuratt på stipend/lån hvis vi er flinke til å spare august-inntektene Det blir interessant å se hvordan ting blir. Når jeg kommer opp i nye leiligheten har vi sikkert fått gjeldsbreva..så da står det jo eksakt hva vi får pr måned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 8. august 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 8. august 2010 Da var pulten kapret. Gratis og greier Veldig glad i gratis Den trengs litt oppfriskning, men det er også det som er gøy! Jeg liker å fikse ting, hva kan passe bedre enn mange møbler som jeg får lov å ghøre hva jeg vil med? Så frem til nå har jeg klart å skaffe; Pult - gratis Dvd-hyller x2 - 200 kr Stuebord - gratis Tv-benk - 450 kr Sofa - låner av ei venninne og samboeren; de har ikke plass til begge sofaene sine så vi låner den på ubestemt tid Nydelig sofa! Lys og fin, akkurat som jeg liker det! Veldig god kvalitet på den også. Det vi mangler er; Vaskemaskin Seng Arbeidsstol Gardiner til stua Hyller til hobbyrom og bod Skjenk Skohyller Stoler til stua Kjøkkenbord Så da må vi bare se hva vi får til! Jeg har veldig lyst å se om jeg finner noe som kan brukes til skohyller, hyller til hobbyrommet og badet og skjenk på en bruktbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikønn Skrevet 9. august 2010 #7 Del Skrevet 9. august 2010 Grattis med både dagbok og vernepleierstudiet.. Går selv på vernepleier'n, om et par uker er jeg selv igang med tredje og siste året mitt! Skal prøve å følge deg videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 9. august 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 9. august 2010 Grattis med både dagbok og vernepleierstudiet.. Går selv på vernepleier'n, om et par uker er jeg selv igang med tredje og siste året mitt! Skal prøve å følge deg videre.. Hvordan synes du det er å gå på vernepleierstudiet? Har du en eksamen i året? Hvordan er det egentlig? Vanskelig? Masse å lese? Oi oi, glemte helt å si hei til deg, men HEI, koselig med besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikønn Skrevet 9. august 2010 #9 Del Skrevet 9. august 2010 Hvordan synes du det er å gå på vernepleierstudiet? Har du en eksamen i året? Hvordan er det egentlig? Vanskelig? Masse å lese? Oi oi, glemte helt å si hei til deg, men HEI, koselig med besøk Det var mange sprsmål med en gang Vet ikke hvordan ditt studie er lagt opp, men hos meg har alle tre årene vært delt inn i delemner. Det har totalt vært ti delemner, og til hvert har det hvertfall vært en eksamensbesvarelse, som oftest 2, kanskje 3. Det er ganske mange innleveringer på vernepleierstudiet, men det er som regel ikke store oppgavene Flere av de er gruppeoppgaver også, så da er du ikke helt alene med arbeidet.. Selv om det kanskje er verre til tider.... Men studiet er veldig forskjellig fra skole til skole ettersom jeg har skjønt, så det kan hende du har det annerledes.. Jeg trives veldig godt med studiet jeg, og jeg angrer ikke en dag på at jeg begynte.. Det er til tider myyyye å lese, men selvfølgelig- det er hva du gjør det til selv. Første året syntes jeg var litt kjedelig, det var mye teori.. Andre året startet vi med en praksis og avsluttet med en praksis. Vi hadde også anatomi, fysiologi, sykdomslære, medikamentutregning og legemiddelhåndtering dette året, så det gikk fort. Da var det mye å gjøre, men et veldig lærerrikt år.. Siste året er det mest fokus på bachelor og siste praksis, og avsluttende studier.. Ettersom jeg har skjønt Jeg syntes det ikke er så vanskelig jeg da.. Har klart meg veldig bra uten å måtte lese meg ihjel.. Du får bare spørre hvis du lurer på noe mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 9. august 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 9. august 2010 Det var mange sprsmål med en gang Vet ikke hvordan ditt studie er lagt opp, men hos meg har alle tre årene vært delt inn i delemner. Det har totalt vært ti delemner, og til hvert har det hvertfall vært en eksamensbesvarelse, som oftest 2, kanskje 3. Det er ganske mange innleveringer på vernepleierstudiet, men det er som regel ikke store oppgavene Flere av de er gruppeoppgaver også, så da er du ikke helt alene med arbeidet.. Selv om det kanskje er verre til tider.... Men studiet er veldig forskjellig fra skole til skole ettersom jeg har skjønt, så det kan hende du har det annerledes.. Jeg trives veldig godt med studiet jeg, og jeg angrer ikke en dag på at jeg begynte.. Det er til tider myyyye å lese, men selvfølgelig- det er hva du gjør det til selv. Første året syntes jeg var litt kjedelig, det var mye teori.. Andre året startet vi med en praksis og avsluttet med en praksis. Vi hadde også anatomi, fysiologi, sykdomslære, medikamentutregning og legemiddelhåndtering dette året, så det gikk fort. Da var det mye å gjøre, men et veldig lærerrikt år.. Siste året er det mest fokus på bachelor og siste praksis, og avsluttende studier.. Ettersom jeg har skjønt Jeg syntes det ikke er så vanskelig jeg da.. Har klart meg veldig bra uten å måtte lese meg ihjel.. Du får bare spørre hvis du lurer på noe mer.. Så vidt jeg har forstått er det delt opp i emner, slik som hos deg. Jeg tror det var 10 emner hos oss også, men vi har kun en tverrfaglig eksamen som skal dekke alt vi har hatt det året. Har hørt fra andre at det er en del teori det første året, men det får vel bare være. Jeg har alltid vært flink teoretisk, så det skal nok gå greit. Dette er jo noe jeg har interesse for også, så ja, det går seg nok til. En ting jeg vet jeg må arbeide med er at jeg må være litt mer strukturert enn jeg har vært tidligere - det har liksom blitt en del skippertak kan du si. Riktignok så ser en ikke det på karakterene fra videregående, men det er unødvendig å la alt ligge helt frem til eksamensperioden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. august 2010 #11 Del Skrevet 10. august 2010 Hvordan går det der, har du kommi opp til Trondheim allerede? Jeg er midt i et pakkehelvete, har så mye jeg skal prøve å få plass i stakkars biln Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 10. august 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 10. august 2010 Hvordan går det der, har du kommi opp til Trondheim allerede? Jeg er midt i et pakkehelvete, har så mye jeg skal prøve å få plass i stakkars biln Jeg er her! Eller jeg bor jo ikke i Trondheim da Men jeg elsker leiligheten og hvor vi bor da! Så selv om det er et lite stykke utafor (Stjørdal) så kunne det ikke vært bedre. Leiligheten er kjempepen, lys og fin. Sist, men ikke minst, den er relativt ny(huset ble bygget for sånn 3-4 år sida?). Jeg er oppe alene nå, mens samboer jobber ei uka og så kommer opp. Så jeg har tatt beina fatt (og toget..) i dag. Så har utforsket Stjørdal sentrum og gått til Hell kjøpesenter. God tur det! Stjørdal sentrum er faktisk kjempekoselig. Jeg trodde det var mindre enn det er, så ble positivt overrasket kan man si! Liker stedet veldig godt. Selve beliggenheten, her hvor leiligheten er, den minner meg litt om Norges svar på amerikanske forstader, slik som i frustrerte fruer! Jeg er 100% sikker at det finnes slike nabodamer her Du ser kjempegodt at det er nye hus og barnefamilier. Det skriker liksom unger av nabolaget! Men kjempekoselig! Er veldig veldig fornøyd! Under utflukten min fikk jeg kjøpt meg maling, så får se om jeg ikke får starta med det i løpet av kvelden. Skal male litt møbler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. august 2010 #13 Del Skrevet 10. august 2010 Stjørdal er kjempekoselig Liker meg kjempegodt der :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikønn Skrevet 11. august 2010 #14 Del Skrevet 11. august 2010 Så vidt jeg har forstått er det delt opp i emner, slik som hos deg. Jeg tror det var 10 emner hos oss også, men vi har kun en tverrfaglig eksamen som skal dekke alt vi har hatt det året. Har hørt fra andre at det er en del teori det første året, men det får vel bare være. Jeg har alltid vært flink teoretisk, så det skal nok gå greit. Dette er jo noe jeg har interesse for også, så ja, det går seg nok til. En ting jeg vet jeg må arbeide med er at jeg må være litt mer strukturert enn jeg har vært tidligere - det har liksom blitt en del skippertak kan du si. Riktignok så ser en ikke det på karakterene fra videregående, men det er unødvendig å la alt ligge helt frem til eksamensperioden Ja, det er litt annerledes fra skole til skole.. Etter bachelor er innlevert skal vi forsvare den muntlig, og da blir vi spurt om alle tre årene. Liker egentlig å ha det delt opp i delemner, da er det lettere å bli ferdig med det. Hvor mange praksiser skal dere ha? Er det noen første året i det hele tatt? Strukturert ja.. Hva er det? Har nok blitt litt flinkere enn jeg var på videregående.. Men.. Har bestemt meg for å bli skikkelig flink dette året her. Har ekstremt mye pensum også, så må bare komme gjennom det. Skal lage meg skikkelige leselister og regne ut hvor mye jeg må lese hver dag for å komme meg gjennom alt.. Kjenner du noen andre som skal begynne i klassen din eller er du heelt alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 12. august 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 12. august 2010 Ja, det er litt annerledes fra skole til skole.. Etter bachelor er innlevert skal vi forsvare den muntlig, og da blir vi spurt om alle tre årene. Liker egentlig å ha det delt opp i delemner, da er det lettere å bli ferdig med det. Hvor mange praksiser skal dere ha? Er det noen første året i det hele tatt? Strukturert ja.. Hva er det? Har nok blitt litt flinkere enn jeg var på videregående.. Men.. Har bestemt meg for å bli skikkelig flink dette året her. Har ekstremt mye pensum også, så må bare komme gjennom det. Skal lage meg skikkelige leselister og regne ut hvor mye jeg må lese hver dag for å komme meg gjennom alt.. Kjenner du noen andre som skal begynne i klassen din eller er du heelt alene? Jeg har ikke peiling når vår første praksisperiode er..får nok vite det etterhvert regner jeg med. Det med å lage leselister var lurt! Foreløpig har jeg ikke en eneste anelse om hvilke bøker jeg trenger en gang Jeg er heeeelt alene. Gruer meg littegranne ja, men regner med at jeg får noen venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikønn Skrevet 18. august 2010 #16 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kjente ingen jeg heller, men fikk meg venner ganske så kjapt.. så det er ikke noe problem... Har du begynt nå forresten..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 18. august 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kjente ingen jeg heller, men fikk meg venner ganske så kjapt.. så det er ikke noe problem... Har du begynt nå forresten..? Da er studielivet mitt startet ja Første dag i dag! Det var ikke så veldig skummelt egentlig. Pratet litt da Fikk utdelt faddere og litt annen informasjon om selve skolen og timeplanen vår. Her kjører vi hardt og starter rett på! Men studiedag i morgen da..noe som kanskje er positivt da vi skal på fest i kveld?! Må skyndte meg og skrive ferdig dette her, for toget går 15.45. Da bærer det inn til Trondheim, hvor jeg skal møte begge fadderene og resten av gruppa. Så skal vi til ene fadderen og ha ...*trommevirvel* forspill. Klokka 21.00 starter IM-festen på samfundet Men jeg kan desverre ikke være med så lenge i kveld..da toget går 23.10 Det er også siste tog! (Bussen går ikke etter 22 nei :gjeiper: ) Men kanskje like greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 19. august 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 19. august 2010 Kvelden startet veldig bra i går, vi var som sagt hos ene fadderen. Veldig gøy! Ble bedre kjent med en del av kullet mitt. Veldig koselige jenter. Hun ene skal til og med være min venn Hun ble veldig veldig veldig full, så jeg skal minne henne på dette her i morgen. Morsomme jenter (og gutter!). Kvelden endte uheldigvis ikke like bra, men det går seg nok til. Planen var jo å være med INN på samfundet, men så langt kom jeg aldri. Fikk en telefon om at min kjære var veldig dårlig,så hva annet gjør man da, enn å møte hun snille jenta som tok seg av henne og få henne med meg hjem. Var en del ubehagelige ting som skjedde på denne reisen hjem, men jeg skal ikke legge ut om hva, det blir litt for personlig. Men det var veldig veldig tungt for min del, men jeg tror nok det skal gå bra. Jeg føler iallefall at ting er litt bedre i dag enn hva det var i går kveld.. Egentlig er det gatefæst i Trondheim i dag, men den står jeg over. Jeg hadde veldig lyst, men noen ganger må man prioritere litt annerledes. I dag prioriterer jeg kjæresten :rødme: Blir en ny dag i morgen, da skal jeg først på skolen og så er det quiz på skolen etterpå. Blir sikkert morsom, har alt kjøpt meg bonger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 22. august 2010 #19 Del Skrevet 22. august 2010 Dumt at du ikke fikk vært med på gatefæsten, den var bra! Men er jo mye anna artig framover og Skal du på standup på torsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 22. august 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg har ikke meldt meg på, ehm, vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Mest sannsynlig blir det nok ikke, er greit med en dag fri inni alt det andre Var på idrettsdagen i dag, huff for et vær I morgen er det jo rebusløp, håper virkelig været blir litt bedre. Hvis ikke blir det frem med regntøyet gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå