estrella Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Jeg har ei dagseng i merket Meldal fra Ikea. Den er svart og materialet er stål. Kan jeg male denne? Har lyst å male den hvit/beige/lys slik at den passer bedre inn i resten av rommet. Den vil ikke starte å flasse av etter ei viss tid?
Frøken Frigg Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Det finnes egen maling for å male på metall. Om du går til en fargehandel kan de helt sikkert anbefale deg et merke. Det kan hende at du bør grunne for å unngå flassing, men det veit de på fargehandelen.
estrella Skrevet 3. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2010 Ja, det blir en tur til en fargehandel! Har masse jeg skal male fremover :gjeiper:
Christiane_W Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Du kan bruke Quick Spraylakk og grunne først med Quick Universalgrunning. Bare pass på å mattslipe med fint slipepapir og vask med salmiakk før du grunner:-) Brukte det på en metallseng fra Ikea og det fungerte veldig bra.
estrella Skrevet 3. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2010 Takk! Skal sjekke det ut! Hvor kjøper man denne spraylakken forresten? Og pris?
Christiane_W Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Du får den hos Jernia og Maxbo i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå