Gå til innhold

Drømmer om eksen..


Breakeven

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier så drømmer jeg om eksen iblant. Dette har skjedd en god del ganger. Ble slutt for over 1 1/2 år siden og jeg er pretty much over him. Tenker på han iblant sellvfølgelig fordi han var jo en stor del av livet mitt. Senest i natt drømte jeg om han og at vi var venner igjen, og snakket om gamle dager. Og som dere vet så føles jo drømmer så ekte, og det gjorde at jeg savnet han litt når jeg våknet. Ellers husker jeg og ha drømt om at jeg har møtt på han og forloveden hans (har hatt litt issues med dette..eller det har vært et vondt og sårt tema) og at jeg har blitt sammen med han igjen.

Bare lurer på om det er noe underbevisstheten min sier siden jeg drømmer så mye om han. Jeg drømmer ikke om han hver natt, men det skjer nå iblant og det begynner å irritere meg for jeg tenker ikke på han noe særlig lenger og tenker at jeg savner han, som jeg gjorde før.

Noen andre som har hatt drømmer om ekser? Og hva drømte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Drømmefangeren

Jeg har også drømt om ekser, men for meg er det tydelig hvorfor jeg drømmer som jeg gjør.

I mitt første forhold var det jeg som gjorde slutt, og i flere år etterpå hadde jeg drømmer om at han kom til meg og ville snakke eller bli sammen med meg igjen, mens jeg avviste ham hver gang. Er sikker på at dette var en måte for underbevisstheten min å bekrefte at jeg tok det riktige valget. (Det vet jeg at jeg har gjort, for han er i dag sammen med drømmedama si. :) )

I mitt andre forhold var det han som gjorde det slutt, og da hadde jeg mange drømmer etterpå der jeg fikk utløp for all sorg, enten ved å kunne skjelle ham ut, ydmyke ham, eller få "hevn" ved at han ville ha meg tilbake og jeg avviste ham. Igjen, dette var nok en måte for meg å bearbeide følelsene mine på, selv om dette ikke er noe jeg ville ha gjort i virkeligheten.

Alle disse drømmene har irritert meg, for jeg er jo tross alt ferdig med disse mennene. Når jeg er i et forhold vil jeg i hvert fall ikke at ekser skal dukke opp i drømmene mine. Men det positive er at det siste året så har jeg ikke hatt noen drømmer, og jeg tar det som et tegn på at bearbeidelsesprosessen er over. Det er slik jeg føler det til daglig også, at jeg ikke lenger føler meg trist eller sint på grunn av ekser, men at jeg er lykkelig. Og jeg tror nok det reflekteres av drømmene mine. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger drømt om min eks. Vi var samboere og var sammen i fem år, så det er mange minner der. Mine drømmer er imidlertid mer mareritt, der jeg drømmer at jeg er utro mot mannen jeg nå er gift med, med denne eksen. Helt forferdelig, våkner med høy puls og lettere panikk. Det tar jeg som et tegn på at jeg ikke ønsker meg tilbake i alle fall. ;)

Men når det gjelder å ha koselige drømmer om ekser som gjør at man savner dem, så tenker vel jeg at det er jo alltid en grunn til at det ble slutt.. og av og til blir disse grunnene litt utydelige etterhvert som tiden går. Da kan det være lett å plutselig savne noe som man kanskje ikke ville hatt hvis det var et alternativ? Ikke godt å si. Men at man drømmer om folk man har mange minner om er nok ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer stadig om eksen min (som jeg gjorde det slutt med) - det har foregått i 4 mnd nå. Get out of my head!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer stadig om eksen min (som jeg gjorde det slutt med) - det har foregått i 4 mnd nå. Get out of my head!!!

Ikke sant. Når jeg først klarer å komme meg over han så må han haunt me in my dreams:P Jeg tror kanskje det er en slags closure for meg, siden jeg aldri fikk en ordentlig. Mener å huske å ha sagt alt jeg følte om bruddet til han i en drøm. Siden jeg aldri får sagt det in real life så kanskje jeg må drømme det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også stadig om ekser - senest forrge uke hadde jeg en serie der jeg drømte først om en (ganske marerittaktig, men drømmene om ham er alltid det) og så om en annen).

Sistnevnte drømte jeg at hadde dødd og jeg gikk glipp av begravelsen hans. Førstnevnte var et tilbakevendende tema - han og kona hans. Aldri hyggelig.

Det skjer nå av og til og jeg regner med at det er uberabeidede følelser som jeg fremdeles jobebr med inni meg et sted, selv om jeg ikke tenker på det så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer mye om min eks og jeg hater det. Vil ikke drømme om han. Drømmer at det blir oss og at han kommer å kryper og vil ha meg tilbake. Vi har barn sammen og jeg vet og tror at det aldri kommer til å skje. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Jeg har lest litt drømmetyding, og i følge det jeg leste der, så handler drømmer om eks`er at man føler at man står i stampe på visse områder i livet og ikke kommer videre. Det handler visst nok ikke om eks`en i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også ofte om min eks, men det er nok fordi jeg ikke er helt over han enda. Vi er fortsatt venner, siden vi er i samme vennegjeng, noe som kan være vanskelig. Da møtes vi omtrent en gang i uka og ofte drømmer jeg veldig "lifelige" drømmer ettter at vi har møttes. Ofte at vi har sex, så er vel kanskje mest det fysiske jeg savner. Men jeg merker at det går bedre og bedre :) de siste gange vi har møttes, har jeg ikke drømt om han (så vidt jeg kan huske). Så det går nok over for deg også. Kanskje du skal prøve å bearbeide eventuelle tanker når du ikke sover? Er nok det at han er forlovet som plager deg, kanskje. Snakk med en venninne, også prøver du å gjøre det ferdig med det :) Les en spennende bok før du skal sove, så kanskje du drømmer at du er i den boka eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt drømmetyding, og i følge det jeg leste der, så handler drømmer om eks`er at man føler at man står i stampe på visse områder i livet og ikke kommer videre. Det handler visst nok ikke om eks`en i det hele tatt...

Det var veldig interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt drømmetyding, og i følge det jeg leste der, så handler drømmer om eks`er at man føler at man står i stampe på visse områder i livet og ikke kommer videre. Det handler visst nok ikke om eks`en i det hele tatt...

I mitt tilfelle stemmer iallefall dette. Er på et punkt i livet der jeg er litt "stuck" - men det er bare et tidsspørsmål før jeg kommer videre - der jeg vil være.. Håper jeg :)

Det i kombinasjon med at jeg ikke er helt over eksen er vel kanskje årsaken til at jeg stadig drømmer om henne.

Drømte forøvrig om eksen igjen... i natt.. Husker faktisk det meste, merkelig nok. Var på fest eller noe slikt med henne - det ble en del "pinglige" blikk på hverandre - så husker jeg at en eller annen fyr satte seg ved henne, og de var tydeligvis kjærester.. Jeg ble rasende forbannet, og tok tak i han og skulle slå han ned ---- så sa han at det var HAN som hadde invitert meg her, og ikke eksen min eller noe slikt - så forandret alt seg, og jeg synes det var hyggelig at de 2 var sammen.. Som en fin avslutning på drømmen, så ble huset vi var i beskutt, det begynte å bli hull i veggene eller noe slikt (av bomber?) -- og vips så våknet jeg. Fucked up!

Hadde vært så mye morsommere å drømme om noen andre enn eksen.. det er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt drømmetyding, og i følge det jeg leste der, så handler drømmer om eks`er at man føler at man står i stampe på visse områder i livet og ikke kommer videre. Det handler visst nok ikke om eks`en i det hele tatt...

Interessant ja. Litt skummelt, for det kan faktisk stemme i mitt tilfelle. Om det ikke har noe med ekse min å gjøre, men med at jeg føler at jeg sitter fast på andre områder. Jeg er nettopp mitt i jobbsøking og føler meg ganske stressa pga det. Jeg er redd jeg må gå lenge arbeidsledig og det bekymrer meg. Jeg trenger en jobb for å komme meg videre på andre områder i livet. Ved å kjøpe leilighet, spare penger til ting jeg vil gjøre osv. Kanskje det at jeg går uten jobb gjør at jeg tenker for mye og det reflekteres i drømmene mine, who knows=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant ja. Litt skummelt, for det kan faktisk stemme i mitt tilfelle. Om det ikke har noe med ekse min å gjøre, men med at jeg føler at jeg sitter fast på andre områder. Jeg er nettopp mitt i jobbsøking og føler meg ganske stressa pga det. Jeg er redd jeg må gå lenge arbeidsledig og det bekymrer meg. Jeg trenger en jobb for å komme meg videre på andre områder i livet. Ved å kjøpe leilighet, spare penger til ting jeg vil gjøre osv. Kanskje det at jeg går uten jobb gjør at jeg tenker for mye og det reflekteres i drømmene mine, who knows=P

Dette er som tatt ut av "mitt liv". Er nyutdannet, men har enda ikke fått jobb innen det jeg er utdannet som (ble utdannet for 1 års tid siden).

Jobber jo med andre ting, men det gir meg ingen stabil inntekt til at jeg kan kjøpe meg hus/leilighet, som jeg så veldig gjerne vil ha. Så jeg er litt STUCK!

Får satse på (skikkelig) jobb snart, og at eksen slutter å infisere oss, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er som tatt ut av "mitt liv". Er nyutdannet, men har enda ikke fått jobb innen det jeg er utdannet som (ble utdannet for 1 års tid siden).

Jobber jo med andre ting, men det gir meg ingen stabil inntekt til at jeg kan kjøpe meg hus/leilighet, som jeg så veldig gjerne vil ha. Så jeg er litt STUCK!

Får satse på (skikkelig) jobb snart, og at eksen slutter å infisere oss, hehe.

Kjenner til frustrasjonen din. Jeg har bare vært arbeidsledig litt over 1 mnd, men føles som en evighet! Skal på et intervju på mandag som er relevant for utdannelsen min, så krysser fingrene for den! Tror jeg har mulighet for å få en fast stilling der, og sjefen virket veldig positiv på mail fordi jeg kunne starte med en gang. Håper det ordner seg for deg snart:) Ikke gi opp! Selv om det er lett når alt ser mørkt ut, men jeg har troen på at alt ordner seg tilslutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Anonym!!!

Hei!

Jeg drømmer alltid om mine eks-kjærester og alt jeg alltid har sex med dem, hvorfor er det slik ? Eller hvordan kan det ha seg slik? Når jeg nå er lykkelig med min nåværende samboer og meg om min samboer har et bra sex liv.

Det er ikke veldig stimulernde å ha disse drømmene, og jeg har til og med sagt hans ene navn i søvne sa min samboer og han da lurte på hvem denne personen var.

I drømmene så har jeg alltid en gjenforening med dem, med han ene så er vi veldig sosiale og har sex OVERALT selv om det er en stor gjeng med mennesker rundt oss.

Med han andre så må vi gjemme oss slik andre ingen ser oss å da har sex.

Hva betyr dette? Jeg drømmer disse drømmene minst 3 dager i uken, hvis ikke det er meire.

Er ganske lei av disse drømmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psystudent

Det interessante er hvilke følelser du har i disse drømmene. HVA du drømmer er kanskje ikke så viktig. Eksen var jo en del av livet ditt, og det er normalt at en drømmer ting man har opplevd, husker osv.. Jeg drømmer eksempelvis om at jeg går på butikken, snakker med familien min og venner, men dette er dagligdagse hendelser og det er ingen følelser involvert. Hvis det er følelser som redsel, vonde følelser (hjertesorg) osv, så syns jeg du skal tenke over hva du føler for eksen din. Eller eventuelt ikke. Det er jo relativt normalt å ha følelser fremdeles, men du får hvertfall finne ut hva du vil gjøre med de eventuelle følelsene dine; gjøre noe med dem ,eller aktivt løsrive deg fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg drømmer også om en jeg har på en måte vært ''involvert'' med i 3 år nå, kjent han i snart 7 år nå .. kan ikke si at vi var involvert men mer kosevenner.. han ville aldri ha noe forhold med meg, det var iallefall det han sa siden han var så lei av å være i forhold. han er i grunn 8 år eldre enn meg. vi traff hverandre kanskje et par ganger i mnd i starten, så ble det stille.. så traff vi hverandre mye og lite.. det var sånn opp og ned. det ble mye nå i vinter og sommer.. han har vært mye opp og ned.. viser meg store mengder av mixa signaler om at han faktisk vil mer enn bare kosing.. i jul ble det en misforståelse hvor han trodde at jeg ville mer og da sendte han en sms og sa at han ikke syns vi burde treffes mer siden han ikke følte det samme. jeg ble selfølgelig sønderknust og snudde alt til å få han tro det var en misforståelse. og han trodde på det!

idiotisk av meg ja, men jeg er faktisk håpløst forelsket i han, etter den dagen har han vist betydelig signaler om at han vil mere enn bare kosing.. har ikke turt å konfrontere han med det md tanke på det som skjedde.. så jeg har bare levd i en fantasiverden, drømt om han hele tiden.. drømmer om han praktisk talt hver kveld nå.. har prøvd å prate med han, traff han for kanskje 2 uker siden og siden da har vi ikke pratet. har prøvd å sende melding , snakke med han på face, men han vil verken svare meg eller prate med meg .. jeg savner han så inderlig mye, hjertet mitt brister hver gang jeg ser han pålogget.. og jeg forstår ikke hvorfor han plutselig ikke vil prate med meg lenger? vi har hatt det så fint.. alt gikk så bra, han viste interesse og ønske om mer.. drømmer om han , drømmer mest dårlige drømmer, at jeg mister han til en annen jente, at han behandler meg som dritt.. men har gode drømmer også, hvor han innrømmer at han har følelser for meg, at han ikke kan fordra og se meg med andre gutter.. at det er meg han vil ha.. noen tips til å slutte å drømme om han? kanskje i tillegg tips for å skjønne hva det er han vil? og ikke spørre han, for han svarer meg ikke.. HAN SVARER MEG IKKEE!!!! :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min hadde en drøm om sin eks, og han fortalte meg det. Han var opprørt da han våknet for i drømmen hadde eksen klinet med søskenbarnet hans. Hva betyr en slik drøm?? Det ble slutt med henne like før han møtte meg.. Betyr det at han fremdeles har henne i tankene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fant denne tråden da jeg googlet litt, drømmer nemlig en del om eksen min for tiden. Trenger bare å få det ut, og det er en trøst at det er "normalt" og at det ikke trenger å bety noe stort. Jeg er nemlig i et forhold med en gutt jeg er veldig glad i, vi har det så fint og han har alle de kvalitetene jeg savnet hos eksen og som bidro til at jeg gjorde det slutt. Følte meg helt over han, helt til jeg plutselig så at han har fått seg kjæreste for en stund siden. Etter det har jeg drømt mye om han, og våkner opp med en skikkelig ekkel følelse. Ligger jo ved siden av kjæresten min som jeg er så glad i, mens hodet er fullt av tanker om eksen. Og drømmene er så ekte så det føles ut som jeg nettopp har sett han, vært med han, tatt på han. Veldig ubehagelig. I drømmene skjer det alltid at jeg vil at han skal dumpe sin nye kjæreste for meg, og at vi sniker oss rundt. Våkner opp med en forvirret følelse av savn. Har aldri følt det savnet siden det ble slutt for 2 år siden så skjønner ikke hvorfor det kommer nå. Håper det går vekk fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperat

Eksen min slo opp med meg i august, og jeg var sønderknust men fikk meg selv til å innse at han behandlet meg dårligere enn kjæresten jeg har nå

Men jeg savner han, jeg drømmer heletiden om han at vi blir forelsket igjen, at min nåværende kjæreste står der og ser på oss, men jeg bryr meg ikke fordi jeg vil ha Eksen min. Og sånn er det hver natt, plutselig er vi i syden, møtes tilfeldig på takterrassen ( forholdet skar seg mens jeg var i syden ) og at vi møtes på hotell og vi begynner og snakke og jeg er så lykkelig før vi kliner og jeg bryr meg ikke om hva kjæresten min sier eller mener.

Det er litt sant det at jeg savner han, vi har ingen kontakt eller noe. Jeg er jo likevel lykkelig med han jeg har nå, Eksen er kanskje bedre i senga, litt mer kjekkere og mer min type, men han jeg har nå behandler meg som jeg skal bli behandlet.

Noen som har noen formeninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...