Keira Skrevet 30. september 2003 #1 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har fått slike herpesblemmer på underleppa , og: JA, jeg vet det er skrevet endel om dette her inne. Har likevel et par mer konkrete spørsmål som jeg ikke finner svar på: 1. Jeg har liggende både Vectavir og Zovirax. Er det noen som har en formening om hva som funker best? Er det greit å variere mellom de to under samme utbrudd? Hva gjør dere? 2. Det står på resepten at man kun skal smøre på et tynt lag noen får ganger daglig. Er det negativt å smøre oftere, eller har det bare ikke betydning? Hva gjør dere? 3. Om natten. Har dere på vekking og smører på noe da? Jeg synes alltid det er værst om morgenen.. 4. Dere som bruker disse kremene; kombinerer dere det med alternative metoder? Hvilke? 5. Flere skriver at de går over til Bacimycin etter hvert. Når gjør dere det? Når skal man slutte med reseptsalvene? (Jeg har brukt dem helt til utbruddet er borte, jeg...) Faens drittblemmer! :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 30. september 2003 #2 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har brukt Zovirax, men føler ikke at denne har noe for seg i det hele tatt. Jeg har fått anbefalt en leppe-pomade som heter Savex. På denne esken står det "Cold sores & Fever Blisters". Vet ikke helt hvor du kjøper den, for jeg fikk den av en kollega. Når jeg har sår på leppen, smører jeg før jeg legger meg om kvelden, men ikke om natten. Er enig i at utbruddet kan virke verst om morgenen. Når jeg brukte Zovirax, smørte jeg dette på hele tiden, spesielt etter måltider o.l. hvor kremen forsvinner. Men denne har jeg helt sluttet med, da den ikke hjalp meg i det hele tatt. Dessuten så er det en krem du skal ha på med en gang du ser tegn til små blemmer på leppen din, for å forhindre et utbrudd. Når du først har fått utbruddet, har ikke Zoviraxen så mye for seg. Iallefall ikke for meg. Noen sier det hjelper å smøre på tannkrem. Dette har jeg selv aldri prøvd, men... Det er jo forsøket verdt! Munnsår er HAT! :evil: :evil: :evil: Har du vært utsatt for stress, sol, solarium, psykisk påkjenning i det siste. Eller har du hatt mensen? Dette er de vanligste årsakene til at du får et utbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 30. september 2003 #3 Del Skrevet 30. september 2003 Zovirax hjelper best FØR utbruddet. Når blemmene er der, kjør på med Z. Det har funket for meg! Under utbruddet har det vel ikke vært noe alternativ, annet enn å holde ut. Det er jo helt forjævlig vondt, sånn egentlig! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 30. september 2003 #4 Del Skrevet 30. september 2003 Bruker bare tannkrem jeg - smører på om natten, og tannkremen trekker ut fuktigheten i blemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marabella Skrevet 1. oktober 2003 #5 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bruker en leppepomade laget av aloe vera... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keira Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 1. oktober 2003 Men hvor lenge er utbruddet smittsomt da? Når kan man egentlig kysse igjen? Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå