AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 jeg elsker pai med skinke, men får ikke til å lage den selv Verken bunnen, eller eggestanden blir bra... Blir sånn luftig og rar liksom... Noen som har en lett og god oppskrift?
FatallyYours Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Har denne lagret på dataen, stjålet fra nettet ett steds. Husk at eggestanden SKAL være luftig da! Denne oppskrifta blir iallfall alltid perfekt til meg Ingredienser Bunn: 150gr. margarin 200gr. hvetemel 2ss. vann Fyll: 150gr. skinke hakk opp ca.10cm. purreløk 250gr. revet Norvegia, eller Jarlsberg ost 4egg 2 ½ dl. melk ½ ts. salt ½ ts. pepper Paiform: 24cm. i diameter Tilberedning I stekeovnen: 200 gr. I ca.15 min. ( forsteking av bunn ). 175 grader i 35 minutter ( m/fyll ). Ha kald margarin og hvetemel i foodprocessoren, kjør maskinen ca. 15 sekunder, tilsett vannet og kjør maskinen til deigen samles til en ball, ( det går veldig raskt ). ( Dersom du ikke har foodprocessor kan deigen lages slik: Smuldre margarin og mel. Rør inn vannet og lag en jevn deig. ) Trykk deigen ut i paiform og prikk bunnen med en gaffel. Forstek bunnen. Hakk skinke og purreløk. Legg det i bunnen av paiskallet, dryss på litt av den revne osten. Visp lett sammen egg, melk og krydder, og hell blandingen i formen. Dryss på resten av den revne osten. Stek paien og server den varm.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 da skal det prøves i morgen, takk synes paien er best når eggestanden ikke er luftig :gjeiper:
Amys Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Hvis den blir for luftig pisker du kanskje for mye? Jeg pleier å piske lett med gaffel eller liknende, og det pleier å gå bra iallfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå