Gå til innhold

Huseier som ødelegger søvnen til babyen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ikke snakk om at huseier er grei og lar TS bo gratis i huset og hun må finne seg i alt, han (eller hun) tjener faktisk penger på det og da skulle det bare mangle at man ikke tar litt hensyn, uansett hvem som eier huset. TS er en "kunde" av huseier kan man si og dette er litt av en "kundebehandling"... Det kan godt hende at det er ikke "ulovlig" å holde på til langt ut på kvelden, men for meg handler det om respekt, eller i dette tilfellet mangel på respekt. Dessverre kan jeg ikke se at finnes noen bra løsninger på dette, så lenge huseier ikke er villig til å ta hensyn - andre enn å flytte selvfølgelig, tror jeg ville gjort det.

Men ts skal ikke ta hensyn til at huseier faktisk ikke vil snekkre på kvelden??

Fortsetter under...

Gjest Serena

Det er ikke snakk om at huseier er grei og lar TS bo gratis i huset og hun må finne seg i alt, han (eller hun) tjener faktisk penger på det og da skulle det bare mangle at man ikke tar litt hensyn, uansett hvem som eier huset. TS er en "kunde" av huseier kan man si og dette er litt av en "kundebehandling"... Det kan godt hende at det er ikke "ulovlig" å holde på til langt ut på kvelden, men for meg handler det om respekt, eller i dette tilfellet mangel på respekt. Dessverre kan jeg ikke se at finnes noen bra løsninger på dette, så lenge huseier ikke er villig til å ta hensyn - andre enn å flytte selvfølgelig, tror jeg ville gjort det.

Uff, å forklare til leietageren at man må fortsette oppussingen av huset til man er ferdig er respektløs. Man skal slutte oppussingen av huset, og vente til babyen er blitt stor.

Lyden av oppussing er fæl, men oppussing må faktisk gjøres for det. Hvis saken gjaldt el gitar på full guffe frem til 22:59, ville jeg vært enig med deg. Men oppussing er faktisk nødvendig.

Gjest Chickpea

Men ts skal ikke ta hensyn til at huseier faktisk ikke vil snekkre på kvelden??

Ble TS forespeilet at dette skulle bli slik, når hun flyttet inn? Hun betaler faktisk for å bo der. Jeg kan tenke meg at huseier vil slite med å finne ny leietaker som er villig til å betale for å bo der, hvis han er ærlig om forholdene.

Uff, å forklare til leietageren at man må fortsette oppussingen av huset til man er ferdig er respektløs. Man skal slutte oppussingen av huset, og vente til babyen er blitt stor.

Lyden av oppussing er fæl, men oppussing må faktisk gjøres for det. Hvis saken gjaldt el gitar på full guffe frem til 22:59, ville jeg vært enig med deg. Men oppussing er faktisk nødvendig.

Som TS sier i sitt startinnlegg "I skrivende stund (23:40) pågår det bråk ut av en annen verden, såpass at alle naboene blir påvirket av dette", så ja, jeg synes absolutt huseier er respektløs. Hvis man ikke klarer å ta hensyn til andre, så bør man la være å leie ut deler av huset sitt, eller være ærlig om at det blir ingen fred å få på kveldstid - ikke heller etter 23.00..

Gjest chickpea

Tror nok noen hadde vært lykkelig over å få leid ett sted jeg...

Også hvis det innebærer at man har dundrende hodepine jevnlig pga bråk frem til midnatt og muligens lenger? Tror huseier er den som bør prise seg lykkelig i dette tilfellet - enn så lenge i hvertfall..

Også hvis det innebærer at man har dundrende hodepine jevnlig pga bråk frem til midnatt og muligens lenger? Tror huseier er den som bør prise seg lykkelig i dette tilfellet - enn så lenge i hvertfall..

Nå er det ikke alle som er like følsomme for bråk da..

Annonse

Gjest chickpea

Nå er det ikke alle som er like følsomme for bråk da..

Hver eneste kveld babyen er lagt ned og har sovna, begynner bråket.

Det er gressklipping, hamring av spiker på terassen min med platting som går rett utenfor soverommet hvor babyen sover, spilling av elektrisk gitar med forsterker, spyling av vegger og vinduer med høytrykk (ja, det bråker noe forferdelig!), slenging av dør som er på samme vegg som soverommet, ene barnet til huseier som ringer på døra og stikker av, samme ungen sparker i inngangsdøra så det smeller og sliping av terassen som bråker såpass at vedkommende selv står der med hørselsvern og jeg sitter med dundrende hodepine... I skrivende stund (23:40) pågår det bråk ut av en annen verden, såpass at alle naboene blir påvirket av dette, og her bor det fullt av småbarnsfamilier.

Nei, det er sant, det kan jo hende at huseier er så heldig å finne en døv leietaker.. :fnise:

Hver eneste kveld babyen er lagt ned og har sovna, begynner bråket.

Det er gressklipping, hamring av spiker på terassen min med platting som går rett utenfor soverommet hvor babyen sover, spilling av elektrisk gitar med forsterker, spyling av vegger og vinduer med høytrykk (ja, det bråker noe forferdelig!), slenging av dør som er på samme vegg som soverommet, ene barnet til huseier som ringer på døra og stikker av, samme ungen sparker i inngangsdøra så det smeller og sliping av terassen som bråker såpass at vedkommende selv står der med hørselsvern og jeg sitter med dundrende hodepine... I skrivende stund (23:40) pågår det bråk ut av en annen verden, såpass at alle naboene blir påvirket av dette, og her bor det fullt av småbarnsfamilier.

Nei, det er sant, det kan jo hende at huseier er så heldig å finne en døv leietaker.. :fnise:

Har faktisk lest hva ts sier. Men for alt vi vet kan det være at ts er litt følsom ovenfor lyder mitt i ammetåke perioden sin

Man må ikke være døv for å tåle støy :ler:

AnonymBruker

Selv om "alle" her i tråden elsker støy til langt på kveld, så setter ihvertfall jeg stor pris på at jeg har greie naboer som tar hensyn til naboene sine, og får unnagjort gressklipping og oppussing tidlig på kvelden. Det hjelper nok at vi har normale naboer som er barnefamilier hvor barna legges til normale tider.

Hadde jeg bodd der TS bodde, hadde jeg nok ikke blitt værende der særlig lenge. Ungene sover igjennom det meste. Men det hender at jeg må ta kvelden i 22-tiden, og i dette nabolaget er det null problem :) Jeg hadde uansett blitt tullerusk i hodet med konstant støy rundt meg!

Så, TS; Du har prøvd å si fra til huseier. Det nytter tydeligvis ikke. Så hvis du vil bli kvitt støyen (og jeg forstår deg godt!), så må du nok flytte til et roligere nabolag. Gjerne en enebolig.

Skulle virkelig ønske jeg kunne flytta til enebolig men det går ikke når jeg ikke har råd til eget hus.

Gjest chickpea

Har faktisk lest hva ts sier. Men for alt vi vet kan det være at ts er litt følsom ovenfor lyder mitt i ammetåke perioden sin

Jeg sitter ikke igjen med det inntrykket at man må være spesielt "følsom ovenfor lyder" til å synes dette er uutholdelig og jeg ville nok aldri funnet meg i dette, men flaks for huseier at det finnes folk som deg :)

Gjest Blondie65

Men gjennom hele tråden her blir trådstarter fremstilt som en super var hønemor og at den stakkars husverten må jo få lov å pusse opp.

Kl 2340? Og hva har elgitar med oppussing å gjøre? Hva har uforskammede uoppdragne unger som ringer på og løper, sparker i døren og løper å gjøre med oppussing?

Hvis man VELGER å leie ut må man også være klar over at man velger bort friheten til å ture i vei som om ingen andre bodde i samme hus. Og når man ikke en gang velger å følge det som norsk lov sier om nattero (sitert flere ganger her til å være etter kl 23) så er det ikke trådstarter som er hysterisk men husverten som er hensynsløs.

Og jada jeg er helt enig i at barn / babyer har godt av å vende seg til bråk. Men det får da være grenser, ærlig talt?

Men gjennom hele tråden her blir trådstarter fremstilt som en super var hønemor og at den stakkars husverten må jo få lov å pusse opp.

Kl 2340? Og hva har elgitar med oppussing å gjøre? Hva har uforskammede uoppdragne unger som ringer på og løper, sparker i døren og løper å gjøre med oppussing?

Hvis man VELGER å leie ut må man også være klar over at man velger bort friheten til å ture i vei som om ingen andre bodde i samme hus. Og når man ikke en gang velger å følge det som norsk lov sier om nattero (sitert flere ganger her til å være etter kl 23) så er det ikke trådstarter som er hysterisk men husverten som er hensynsløs.

Og jada jeg er helt enig i at barn / babyer har godt av å vende seg til bråk. Men det får da være grenser, ærlig talt?

som jeg har nevnt mange ganger FLYTT.Er ikke vits å tilkalle politiet for da blr nok ts kastet ut av huseier uansett av en eller annen grunn

Annonse

AnonymBruker

som jeg har nevnt mange ganger FLYTT.Er ikke vits å tilkalle politiet for da blr nok ts kastet ut av huseier uansett av en eller annen grunn

TS igjen. Jeg har da ikke tenkt å ringe politiet! Men meningene mine må jeg da få lov til å ha!!

Thats life, kan like gjerne bli vant med det med en gang. Hele verden kan ikke ta hensyn til at du har en baby. I et nabolag finnes det som regel alle slags mennesker og aldersgrupper. Noen legger seg tidlig og står opp og begynner å hamre og banke tidlig, andre fester og spiller musikk halve natten og sover halve dagen. Og noen gjør andre ting til andre tider. Selv hører jeg vel med til den kategorien som "virker" mest på kveldstid. Da er jeg kommet fra jobb og fått middagen i meg, og begynner deretter å tenke på ting som skulle vært gjort på/i huset. Naboen min er en morgenfugl med små barn, og begynner å hamre og banke kl. 7-8 om morgenen. I helgene når vi har fri, våkner vi som regel av dette. Men det plager meg ikke, godt å høre folk i aktivitet, og skal vi bo i et (tett) byggefelt må vi tåle at alle ikke har samme dagsrytme som oss. Og de må tåle det samme.

Om jeg skulle leid ut kjelleren, så kunne det aldri vært aktuelt å gå og liste seg fra 7-8 tiden på kvelden pga. en baby. Det er jo tidlig kveld for de fleste. Selv da mine barn var babyer gjorde vi ikke det. Vi var veldig nøye med å lage lyder, faktisk, slik at de skulle bli vant til det og ikke våkne for den minste ting. Vi satte til og med på radio litt høyt slik at de skulle bli vant til lyder. Og det ble deretter aldri noe problem.

Tenk litt lenger enn til akkurat deg selv og ditt. Selv om du har en baby akkurat nå, stopper ikke verden opp. Jeg ville heller vurdert å flytte, enn at de jeg leide hos skulle forandre hele sin dagsrytme og gå på tå hev, bare på grunn av MEG OG MITT. Da hadde jeg følt meg som en belastning!

Annonse
AnonymBruker

Jeg har vokst opp i blokk og siden bodd i blokk med små barn. I et borettslag er det regler som skal følges, og hver har nok sine retningslinjer ihht ro.

Når jeg fikk baby kunne da ikke jeg gå til naboen og si at han ikke fik lov til å bore i veggen, kun fordi min unge sovnet kl 18. Han hadde lov til å gjøre det han gjorde.

Er man veldig var for lyder kan man faktisk ikke bo et sted der det bor andre mennesker.

AnonymBruker

Hvis dere to siste så mye som gidder å lese tråden, så har trådstarter sagt at hun skal skjerpe seg og komme ut av bobla si og takker for innspill og synspunkter. Samtidig så er det stor forskjell på hamring og høye brå lyder enn musikk og normale lyder folk lager. Pluss at klokka halv elleve, tolv på kvelden er noe helt annet enn klokka sju. Hjelpes...

Skjønner TS godt jeg.

Leier selv en sokkel og har hatt en veldig frustrende sommer!

Vi (jeg og samboer, har ikke barn) får huseiers 3 barn klatrende inn gjennom vinduene, det klippes plen opp til 8 ganger om dagen, det er sammenkomster rett utenfor vårt stuevindu hver dag hvor vi ufrivellig får høre på alt av nabolagets sladder :filer:

Dersom vi skal lage noe mat på kjøkkenet må vi passe på å lukke vinduet slik at gress ikke kommer flyvende inn, da dem kjører gressklipperen helt ned til kanten. De dro på ferie 1 uke i sommer, vi gledet oss til en stille uke! De hadde da leid inn 3 folk til å male huset på dagtid, men de ble der hele uka og satt ute og drakk (da snakker vi 1 meter utenfor stuevinduet igjen!) til langt på natt. Kattene deres kommer også inn i leilgheten og markerer på innsiden av vinduskarmene, spurte om vi kunne sette inn en slik ramme med netting slik at vi ikke slapp dette men det ble ikke aktuelt da det kunne skade vinduene :lete:

Vi får glede oss til høsten TS, og håpe på skikkelig guffent vær slik at hensynsløse utleiere holder seg inne :danse:

Gjest Huldra

...Jeg har sagt ifra to ganger tidligere da huseier har bråket om at her er det en liten baby som må få sove på kveldstid med det svaret at han må få gjøre ferdig det arbeidet han har starta på, her er det null respekt og null hensyn...

...Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har gode leggerutiner til babyen min, men hva hjelper det når det alltid blir bråkete på det tidspunktet min lille legges ned...

...Må legge til at de har hatt tid til dette på dagtid, da de sitter og drikker kaffe på terassen hele dagen, og har sommerfri...

Ts skriver jo at de har sommerfri og kunne gjort dette på dagtid, så da får jeg inntrykk av at dette bare er midlertidig...?? Isåfall er det vel ikke noe å gjør no sak ut av; de kan jo umulig ha så lang ferie. Er det derimot noe som skjer kontinuelig bør du be om å få slippe fra kontrakten og flytte, da dette ikke er et bra sted for et lite barn.

For hvis gressklipping, hamring av spiker på terassen min med platting som går rett utenfor soverommet hvor babyen sover, spilling av elektrisk gitar med forsterker, spyling av vegger og vinduer med høytrykk (ja, det bråker noe forferdelig!), slenging av dør som er på samme vegg som soverommet, ene barnet til huseier som ringer på døra og stikker av, samme ungen sparker i inngangsdøra så det smeller og sliping av terassen skjer hver kveld hele kvelden og de i tillegg sitter å venter med å starte til du har fått lagt barnet ditt før de starter er det ikke no sted for et lite barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...