Gå til innhold

Noen som har en pratende papegøye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en papegøye i over 12 år nå. Hun har også hatt eiere før oss, så hun er vel rundt 15 år gammel. Dette er en afrikansk grå, grå jacko.

Hun prater veldig mye. Og i mange timer i dag også nå...sier hun: Nattaa. Med en kvinnelig og myk stemme.

Hun sier dette hele tiden, sånn ca hver 10 minutt.

Jepp der sa hun det igjen. Pluss at hun har sagt for første gang på flere år: Auu auu aaaaauuuu....

Når hun sier: natta. Så sier hun også innemellom: *** Stå opp (navnen på min sønn).

Er det noen andre som vil dele historier etc. Hver eneste morgen når alle stresser og skal på skolen + jobb så sitter fuglen i bakgrunnen og sier: Hade.....Hade....Hade....

Når alle er ute så stopper hun.

Om kvelden før vi legger oss, så pleier vi å vaske litt opp og fikse litt. Da sier hun: Good night. (Hun er kjøpt i England).

Og dette sier hun hele tiden til vi er i sengs.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Koselig.

Ene undulaten min, Tarzan, var en skravlekopp. Han kunne sitte hele dagen og si "kose Tarzan - kooooooose Tarzan" før han brøt av og sa "stakkars staaaaaaakkars Tarzan" :fnise:

Passet en blåpannet amazon nå noen uker. Han satt å pludret hele dagen lang men var som regel "Kose Gakken". Og når man kom inn døra, så ropte han ut "Hallooooo". Ellers så ringer han (lager telefonringelyder) og man spørr hvem han ringer og han sier "hallo". Han er ikke året gammel ennå, så kommer nok mer der.

Skrevet (endret)

Åh så søtt da. Hadde en undulat som vi fikk gratis da vi kjøpte dette "monsteret". Og den sa: Custard pretty boy.

Ja da, vi kjøpte disse i England.

I dag foressten, så spurte jeg min sønn på norsk: Hvor vil du sove i natt?

Da svarte fuglen min på engelsk: Come right here!

:skratte:

Endret av Beauté
AnonymBruker
Skrevet

hihi kult. Jeg har også en grå jaco. "Passer" den (kommer sikkert til å bli hos meg bestandig). Den er i midten av 30 åra!

Hu sier "hallo" med sikkert ti forskjellige stemmer og tonefall. Og "heeei jaco" (hu heter jaco). Og "kom da"! hver gang vi skal ta hu opp. Og "kom heeeer". Også ler hu med den skumleste latteren i verden hehe.. Hu sier endel vi ikke skjønner.. Også er hu en racer til å etterlikne lyden av en brus som åpnes og at man heller oppi glasset, raping og fising, samt andre lyder i huset, som dører som knirker og gåing i trapp... skikkelig kul ass:)

AnonymBruker
Skrevet

Naboen (tomannsbolig) hadde en grå jaco. Den ropte stadig pappa med yngstemann sin røst. Tror far i huset fikk løpt fra seg. :))

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Akkurat lekt med kakaduekreket igjen idag (passet han 14 dager). Han snakker ikke, men deng å han skriker :rope: Godt han bor langt utpå landet uten noen naboer. Jeg kunne ikke hatt han mange dagene i blokka her uten å få klager. Men så lenge man gir han noe å makulere (aviser, brødskiver, plommetregrener) så holder han fred.

Skrevet

For en fin tråd! Gullkorn fra papegøyemunn er visst enda artigere enn gullkorn fra barnemunn! Håper flere har historier å underholde meg med :popcorn:

Skrevet

Jeg har også en grå jaco.. Han er 2,5 år og har i det siste begynt å skravle som bare det.. Når vi går ned trappen så roper han "hade", om morran når han ser noen av oss så kommer det "go morn".. Når kattene kommer inn så lager han "puspus" lyd, sånn små mjau/prr lyder og roper navnet på ene katta..

Han er en racer på lyder, flørte plystring (til naboens store begeistring :ler: ), vi har en slik sladreradio i hus hvor man kan høre når ambulanser og politi blir utkalt, alarmen som kommer først, den kan han. Han plystrer begynnelsen på en klassisk sang som vi har lært han.. Han teller til 2, men han vil ALDRI si 3.. Han lager slike "dråpe" lyder.. Han lager sånn lyd som ofte brukes i tegnefilmer når noe faller, vi har begynt å legge til en "borsh" lyd hver gang han gjør det nå i håp om at han skal ta den og.. :P Han bjeffer i kor med hundene her i huset.. Han kan ringelyden på hustelefonen til naboen, ganske morsomt for min del.. Skjønte ikke hvor han hadde fått den lyden fra.. Stod ved varandadøra en dag, naboen satt på varandan, så lager han denne ringelyden, naboen hiver seg opp av stolen for å inn, hun stopper i døra og ser opp hit peker og ler litt sammen med mannen sin.. Jeg syntes det var ganske morsomt. Er forøvrig samme nabodama som syntes det er veldig stas å komme ustelt i morgenkåpen ut på varandan for åta en røyk om morran og hører jacoen her flørteplystre..

Passet en blågul ara for en vennine her i helga, når støvsugeren gikk så satt han med sitt grove mål og sang "lalalalalala".. Når hundene her bjeffet så satt han i navnet til ene hunden til eieren og sa "Legg sæ!" Han satt også å kjæftet på seg selv flere ganger, "*navnet sitt* neeei, fy! Neineinei! Fyyyyyy!" Ganske morsomt.. Vi hadde det mest morro med denne syningen hans da, makan til dårlig sangstemme.. :ler:

Skrevet

Akkurat lekt med kakaduekreket igjen idag (passet han 14 dager). Han snakker ikke, men deng å han skriker :rope: Godt han bor langt utpå landet uten noen naboer. Jeg kunne ikke hatt han mange dagene i blokka her uten å få klager. Men så lenge man gir han noe å makulere (aviser, brødskiver, plommetregrener) så holder han fred.

ÅÅÅH skriking er noe de ALLE kan gjøre. Uff, forstår deg godt.

Min er akkurat nå KLIN stille. Sikkert pga det dempede lyset. Heldigvis trenger vi ikke å legge noe teppe over henne.

Hehehe en gang så passet min søster fuglen, og min søster tok et håndkle over for hun trodde fuglen ville holde kjeft mens min søster så på tv.

Men nei da. Fuglen dro hele håndkleet inn i buret og var helt kokko. :P

Skrevet

Jeg har også en grå jaco.. Han er 2,5 år og har i det siste begynt å skravle som bare det.. Når vi går ned trappen så roper han "hade", om morran når han ser noen av oss så kommer det "go morn".. Når kattene kommer inn så lager han "puspus" lyd, sånn små mjau/prr lyder og roper navnet på ene katta..

Han er en racer på lyder, flørte plystring (til naboens store begeistring :ler: ), vi har en slik sladreradio i hus hvor man kan høre når ambulanser og politi blir utkalt, alarmen som kommer først, den kan han. Han plystrer begynnelsen på en klassisk sang som vi har lært han.. Han teller til 2, men han vil ALDRI si 3.. Han lager slike "dråpe" lyder.. Han lager sånn lyd som ofte brukes i tegnefilmer når noe faller, vi har begynt å legge til en "borsh" lyd hver gang han gjør det nå i håp om at han skal ta den og.. :P Han bjeffer i kor med hundene her i huset.. Han kan ringelyden på hustelefonen til naboen, ganske morsomt for min del.. Skjønte ikke hvor han hadde fått den lyden fra.. Stod ved varandadøra en dag, naboen satt på varandan, så lager han denne ringelyden, naboen hiver seg opp av stolen for å inn, hun stopper i døra og ser opp hit peker og ler litt sammen med mannen sin.. Jeg syntes det var ganske morsomt. Er forøvrig samme nabodama som syntes det er veldig stas å komme ustelt i morgenkåpen ut på varandan for åta en røyk om morran og hører jacoen her flørteplystre..

Passet en blågul ara for en vennine her i helga, når støvsugeren gikk så satt han med sitt grove mål og sang "lalalalalala".. Når hundene her bjeffet så satt han i navnet til ene hunden til eieren og sa "Legg sæ!" Han satt også å kjæftet på seg selv flere ganger, "*navnet sitt* neeei, fy! Neineinei! Fyyyyyy!" Ganske morsomt.. Vi hadde det mest morro med denne syningen hans da, makan til dårlig sangstemme.. :ler:

Så utrolig vittig. Min lager gamle tv spill lyder, som om noen skyter. Det har vel skjedd bare noen ganger for noen år siden. Men en gang så oljet vi døren . Tror du ikke fuglen fortsatte med knirkelyden. :ler:

Skrevet

Jeg passet en grå Jaco for kusinen min en gang, jeg hadde fuglen i 14 dager og allerede dag 2 hadde hun allerede lært seg ringelyden til telefonen min, og lyden til dørklokka. Så når fuglen syns jeg hadde sittet på rævva for lenge i sofaen, så satt den der og plapra i vei lydene, og jeg fòr opp like godtroende hver gang. Vi hadde det mye morro sammen, håper kusine snart skal på ferie igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...