Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok siste p-sprøyte i desember og i juni kom mensen tilbake..

Første syklus var på 21 dager, tok noen el-tester, men muligens for sent...

Neste syklus var på bare 16 (!) dager og heller ikke da fikk jeg noen positive el-tester..

Denne syklusen (er på dag 12 nå) begynte jeg el-testing på dag 5, men el-testene er fortsatt like hvite og negative!!!

Blir så frustrert. Hva skjer?? Har jeg ikke el da, eller??

Man nå vel ha el for å få mensen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk at ikke alle får utslag på EL-tester. Temp istedet!

og, i værste fall kan sprøyten henge i i 2 år...

Skrevet

1) Man kan få mensen uten EL.

2) Hormonprevansjon kan medføre syklusforstyrrelser i et år. Mener p-sprøyter her er en av "verstingene".

3) Man kan ha EL uten å få positiv EL-test. LH (hormon man måler) toppen kan vare kort slik at man ikke har høyt nok nivå akkurat da man tester. Man kan måle på for tynn urin, eller bruke testen feil på andre måter. Det er en del feilkilder ved EL tester. Mange får aldri positiv EL test, selv perioden de har blitt gravid.

Dersom du er usikker på om du har EL og gjerne vil kartlegge syklusen, anbefaler jeg temping. Se for eksempel http://www.pernille.info/bbt.htm og www.fertilityfriend.com. For meg, med lange, uregelmessige sykluser, var dette til stor hjelp. Ofte har man ikke EL når man har slike sykluser, men med temping ser jeg en klar temperaturstigning et par uker før mens.

Skrevet

Siden du har så korte (og ustabile) sykluser henger nok p-sprøyten i fremdeles. Mener å ha lest at man må ha noe sånt som minst 10 dager mellom EL og IKM for at et evt. egg skal få tid til å feste seg. Jeg støtter forslaget om temping, det er sikkert bedre i ditt tilfelle. Ellers så går nok syklusene seg til etterhvert, du får prøve å være tolmodig :klemmer:

Skrevet

Takker for svar;D Fortsatt ingen positive el-tester..

Men for å bruke temp-metoden, må man ikke ha tempmåler med to desimaler?? Det må jeg i så fall skaffe meg..

Kan også legge til at jeg i går fikk mensen IGJEN!! Denne gangen på dag 14.. Hååååpløst! Håper inderlig at det går seg til snart, er jo snart 9 mnd jeg tok siste sprøyta....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...