Gå til innhold

Tur til Oslo, hva "må" oppleves/gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å dra en liten tur til Oslo en helg.

Turen er i første omgang beregna for Tusenfryd, holder det med en - en og 1/2 dag der? Det er så lenge siden jeg ha vært der, og ingen av de andre har vært der:) Tar det lang tid å kjøre fra Oslo(si Oslo S)

Andre ting som en kan oppleve i Oslo?

Er det noen akvarier der? Event. andre lignende steder?(har hørt noe snakk om en slags reptil-park eller noe??)

Vi har med oss to gutter på ca 12/14 år, og kommer med stor bobil(hvor er beste plassen å overnatte, da nært Tusenfryd/Oslo?)

Hvordan er det med parkering ved Tusendryd og event. reptilpark?

Vi tenkte ellers å kanskje kjøre gjennom Sverige og nedover, er det noe her å oppleve? (Kommer nordfra og føger i ut.g.pkt indre vei-ikke e4)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Tøyenparken og teknisk museum er verdt å oppleve i oslo.

Når det gjelder reptilpark, du finner mer info HER

AnonymBruker
Skrevet

Holder fint med en dag i Tusenfryd... er ikke akkurat noen gigapark, og man går lett gjennom på et par timer. Om det er mye folk, så tar det lengre tid (inkludert spising) dersom man skal kjöre noen berg og dalbaner.

Husk å ha 50kr (tror det var det) i löspenger til parkering utenfor Tusenfryd.

Tar vel ca 20 minutter fra Oslo +/-

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenkte ellers å kanskje kjøre gjennom Sverige og nedover, er det noe her å oppleve?

Göteborg og Liseberg. Synes den parken er mye koseligere enn Tusenfryd.

Gjest Pucifer
Skrevet

Mye bedre enn Tusenfryd ja.... Tusenfryd er tragisk faktisk. De har et par attraksjoner som er helt okey, men ellers er det slitent, lite og ganske kjedelig.

Skrevet

Takker for svar.

Nå kommer vi nordfra og har allerede ca 1120km å kjøre. Skal vi da til Gøteborg(som er etter det jeg vet ihvertfall, sør for Oslo med 4-8t kjøring) så blir det bare kjøring og kjøring.

Jeg har ihvrtfall tidligere likt Tusenfryd, det har ikke vært noen særlige ulykker der(i motsetning til hva man har hørt at har skjedd på Liseberg)

Men tilbake til topic, er det akvarier eller lignende å se i Oslo(event. på tur opp/ned? Sverige/Norge)

Hvor er det fint å stå med bobil den helga man er der? (campingplass)

Skrevet

Med tanke på campingplasser så er det ikke så veldig mye å velge mellom i Oslo. Ekeberg Camping (da er dere på "riktig" side av byen med tanke på Tusenfryd) eller Bogstad Camping.

Ellers er det vel ingen akvarier (type det som finnes i Bergen) i Oslo. Men dere kan jo ta turen til Drøbak Akvarium.Tar ca 35-40 min å kjøre fra Oslo til Drøbak, og dere er jo halvveis til Drøbak når dere er på Tusenfryd.

Skrevet

Jeg synes åpent slott var spennende. Og så Teknisk Museum, Vigelandsparken, Reptilparken og kanskje museene på Bygdøy (kombinert med bading i Paradisbukta).

Tusenfryd er da helt OK, hvertfall når man ikke er der så ofte.

Ac camping vet jeg bare om Ekeberg og Bogstad, men ser det står campingbiler litt her og der i byen, men vet ikke hvordan regelverket er??

Aktiv i Oslo er en bra side for å finne ut hva som skjer: http://www.aktivioslo.no/index.php

Gjest navnelapp
Skrevet

Ein tur på St.Hanshaugen er fint for å oppleve Oslo utanfor gryta. Parker i Geitmyrsveien, drikk kaffe på Java, kjøp lunch hos Pascal og nyt bylivet. Grünerløkka er også verd eit besøk, Parker øverst, i Markveien, for eksempel. Gå ned Th. Meyers gate, stikk innom den fine ostebutikken ved Birkelunden og kjøp med noko til lunch, eller spis på Nighthawk. Kjøp jordbær hos Sultan, sjekk ut nytt kjøkkenutstyr på Granit, skrå over Olaf Ryes plass, gå ned markveien og sjå på livet.

Skrevet

Ein tur på St.Hanshaugen er fint for å oppleve Oslo utanfor gryta. Parker i Geitmyrsveien, drikk kaffe på Java, kjøp lunch hos Pascal og nyt bylivet. Grünerløkka er også verd eit besøk, Parker øverst, i Markveien, for eksempel. Gå ned Th. Meyers gate, stikk innom den fine ostebutikken ved Birkelunden og kjøp med noko til lunch, eller spis på Nighthawk. Kjøp jordbær hos Sultan, sjekk ut nytt kjøkkenutstyr på Granit, skrå over Olaf Ryes plass, gå ned markveien og sjå på livet.

Genialt!!! Kopierer denne og tar med meg tipset neste gang jeg får besøk av utenbysfolk som synes Oslo er så forferdelig - også har de bare sett området fra Oslo S til Slottet (dvs. Karl Johan).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...