AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 En nær venn av meg fortalte meg nylig at han mistenker at han er far til 4 barn i byen der han bor. For 5-6 år siden hadde han en vill periode på byen etter et samlivsbrudd der han "harvet over" mellom 50 og 100 damer (hans egne estimater)i løpet av en periode på et par år. I ettertid har 4 av disse kvinnene fått barn og han sier at "nøktern kalkulasjon" tilsier at han må være faren. Det går en del rykter i byen (liten by)som støtter oppunder mistankene hans. Likevel har ingen av disse kvinnene tatt kontakt. Min venn begrunner det med at "de har vel fått seg nye kjærester", men jeg synes det virker veldig rart! Hva er oddsene for at FIRE kvinner uavhengig av hverandre skal velge å ikke ta kontakt med barnefaren, når de vet at han kommer fra en ressurssterk familie med mye penger? Min venn har slitt med en tung depresjon de siste årene, og han orker ikke ta tak i situasjonen. Nå går han rundt og er redd at det plutselig skal ringe noen på døren og avsløre hemmeligheten hans. Det er kun jeg og en annen nær kamerat av ham som vet om dette. Foreldrene hans vet det ikke. Synes det er en tung bør å bære, for jeg kjenner moren godt og vet at hun hadde tatt tak i situasjonen om hun hadde visst. Noen som har noen gode råd å gi i denne situasjonen? Jeg er bekymret.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Harvet over kanskje 100 damer på to år er altså en ny dame per helg, og byen er såpass liten at det går rykter? Jeg tror at han rett og slett skrytet på seg et heftigere sexliv enn det han egentlig hadde. Er byen så liten at det går rykter kunne han sikkert ikke finne 100 jenter og ligge med, og at 4 kanskje har fått hans barn er sikkert bare "ønsketenkning" fra hans side - kanskje depresjonen som maler svart for ham.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Harvet over kanskje 100 damer på to år er altså en ny dame per helg, og byen er såpass liten at det går rykter? Jeg tror at han rett og slett skrytet på seg et heftigere sexliv enn det han egentlig hadde. Er byen så liten at det går rykter kunne han sikkert ikke finne 100 jenter og ligge med, og at 4 kanskje har fått hans barn er sikkert bare "ønsketenkning" fra hans side - kanskje depresjonen som maler svart for ham. Han har dratt mye på festivaler rundt omkring i årenes løp, de fleste "liggene" stammer derifra. Jeg tviler ikke på at han snakker sant når han estimerer antall sexpartnere. Jeg tviler heller ikke på at han har hatt mye ubeskyttet sex. Det ville heller ikke være usannsynlig at han er blitt far mot sin vilje... en eller flere ganger. Det jeg stusser på, er hvorfor barnemødrene ikke har tatt kontakt. Om jeg var mann og hørte et rykte om at jeg hadde gjort en kvinne gravid, og det var reelt mulig at det kunne skjedd, ville jeg tatt kontakt med vedkommende og avklart saken. Nytter ikke å stikke hodet i sanden... Nå er jo disse barna det dreier seg om i førskolealder...
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Siden ingen har tatt kontakt er han nok ikke faren. I dag får de allerfleste jo ordnet seg en farskapstest, bidrag og samværsordning. Det er den moderne måte å gjøre ting på, så at fire jenter har født hans barn uten å ta kontakt har jeg liten tro på - også selvom de har fått seg kjærester. Sjansen for at han husker litt feil med tanke på befruktningstidspunkt er vel ganske stor. Tenk å skulle huske navn og rekkefølge på 100 ligg på så kort tid...
Frk. Fie Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 ...hva om damene var noe i nærheten av like aktive? Ikke sikkert han var den eneste for dem, vettu;)
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 #6 Skrevet 3. august 2010 Han smigrer seg selv. En enkelt kvinne kunne sikkert latt være å si noe. Men ikke fire. Særlig om han faktisk har penger også... Aldri i livet.
Kråkesaks Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 En nær venn av meg fortalte meg nylig at han mistenker at han er far til 4 barn i byen der han bor. For 5-6 år siden hadde han en vill periode på byen etter et samlivsbrudd der han "harvet over" mellom 50 og 100 damer (hans egne estimater)i løpet av en periode på et par år. I ettertid har 4 av disse kvinnene fått barn og han sier at "nøktern kalkulasjon" tilsier at han må være faren. Det går en del rykter i byen (liten by)som støtter oppunder mistankene hans. Likevel har ingen av disse kvinnene tatt kontakt. Min venn begrunner det med at "de har vel fått seg nye kjærester", men jeg synes det virker veldig rart! Hva er oddsene for at FIRE kvinner uavhengig av hverandre skal velge å ikke ta kontakt med barnefaren, når de vet at han kommer fra en ressurssterk familie med mye penger? Min venn har slitt med en tung depresjon de siste årene, og han orker ikke ta tak i situasjonen. Nå går han rundt og er redd at det plutselig skal ringe noen på døren og avsløre hemmeligheten hans. Det er kun jeg og en annen nær kamerat av ham som vet om dette. Foreldrene hans vet det ikke. Synes det er en tung bør å bære, for jeg kjenner moren godt og vet at hun hadde tatt tak i situasjonen om hun hadde visst. Noen som har noen gode råd å gi i denne situasjonen? Jeg er bekymret. To teorier: 1) ryktene stemmer ikke. 2) han har oppført seg som en skikkelig drittsekk overfor disse damene og de vil ikke ha noe med han å gjøre. De vil heller ikke at barnet deres skal ha med han å gjøre.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 Sjangsen er nok større for at han har skaffa seg en del lumske kjønnsykdommer. Hvis han har hatt ubeskytta sex med hundre damer må han jo nærmest ha plukka opp noe skummelt. Be han dra til legen i stedenfor du.
Gjest H Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Hm... Dette kunne passe med en tidligere nettbekjent av meg. Begynner på H? Har ikke hatt kontakt på mange år, men husker ham godt fra den perioden. Kvinnene det dreier seg om, kan ha hatt flere partnere, kanskje har de en sikker far til barna. Dersom de oppgir far ukjent i papirene, får de et, riktignok beskjedent, bidrag fra staten i stedet. De har ingen rettigheter i forhold til formuen eller inntekten til hans foreldre, kun hans egen inntekt. Arv får barna først når far dør, så det haster sjelden å få avgjort et farskapsspørsmål når et barn er lite av den grunn. Hvis det er H det er snakk om, var den på det tidspunktet jeg kjente ham, relativt uforutsigbar inntekt. Hvis en kvinne velger å holde far uvitende om hun ble uønsket gravid etter en ons, er det stor mulighet for at det er fordi det ikke er en playboy hun ønsket som far til barnet. En far er ikke først og fremst en mulig inntektskilde, hun må også tenke på at far kan kreve samvær, omsorgsrett og bli et stort moment i livet til barnet. Hvis det var meg som var blitt gravid på den måten, ville jeg føle det fryktelig å gi fra meg kontrollen med at barnet hadde det bra ved å måtte overlate det til en mann jeg ikke kjente eller stolte på. Det er jo helt andre egenskaper man vurderer for et ennattseventyr versus en omsorgsperson for ens forsvarsløse lille barn. Personen jeg kjente, er en som har mange ressurser og gode egenskaper, men også en som er litt vill, og har hatt problemer med å akseptere og sette begrensninger for seg selv, som kommer i konflikt med en del viktige personer og som har gjort en del "ustabile" ting. Kanskje er ikke din venn faren til disse barna, eller kanskje er det flere mødre som tenker at det er tryggest å ikke blande for mye playboy og kanskje usikkerhet inn i tilværelsen til de små, kanskje de er redde for å angre, og det går ikke an å reversere en slik opplysning. Håper det ikke er H som sliter, selv om det vel er like ille hvem det nå er. Hvis din venn er far til flere barn, kan han idømmes barnebidrag hvis mødrene krever det. Hvis far lever i 50 år til, er det lenge til disse barna kan arve farmor og farfars penger, så mødrene trenger ikke å forhaste seg hvis de av ulike grunner ikke vil involvere far. Hva er det som er verst for din venn? Å bli stilt til ansvar, eller det evige stresset med at ting fra fortiden kan dukke opp? Eller føler han noe i forhold til at han kan være far? Hvis han er far, og mødrene ikke har tatt kontakt, kan det hende at de gjør det veldig sent eller aldri. Hvis han er tungt deprimert, er det ikke sikkert at han per i dag ønsker å forholde seg til evt. barn, men hvis det gir ham mer ro i sjelen å få spøkelsene fram i lyset, er det mulig å finne ut av disse barna. Nøktern kalkulasjon sier kun at han KAN være faren, ikke at ikke kvinnene kan ha vært involvert i andre menn rundt samme tiden. Kanskje han bekymrer seg helt unødig.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Hm... Dette kunne passe med en tidligere nettbekjent av meg. Begynner på H? Har ikke hatt kontakt på mange år, men husker ham godt fra den perioden. Kvinnene det dreier seg om, kan ha hatt flere partnere, kanskje har de en sikker far til barna. Dersom de oppgir far ukjent i papirene, får de et, riktignok beskjedent, bidrag fra staten i stedet. De har ingen rettigheter i forhold til formuen eller inntekten til hans foreldre, kun hans egen inntekt. Arv får barna først når far dør, så det haster sjelden å få avgjort et farskapsspørsmål når et barn er lite av den grunn. Hvis det er H det er snakk om, var den på det tidspunktet jeg kjente ham, relativt uforutsigbar inntekt. Hvis en kvinne velger å holde far uvitende om hun ble uønsket gravid etter en ons, er det stor mulighet for at det er fordi det ikke er en playboy hun ønsket som far til barnet. En far er ikke først og fremst en mulig inntektskilde, hun må også tenke på at far kan kreve samvær, omsorgsrett og bli et stort moment i livet til barnet. Hvis det var meg som var blitt gravid på den måten, ville jeg føle det fryktelig å gi fra meg kontrollen med at barnet hadde det bra ved å måtte overlate det til en mann jeg ikke kjente eller stolte på. Det er jo helt andre egenskaper man vurderer for et ennattseventyr versus en omsorgsperson for ens forsvarsløse lille barn. Personen jeg kjente, er en som har mange ressurser og gode egenskaper, men også en som er litt vill, og har hatt problemer med å akseptere og sette begrensninger for seg selv, som kommer i konflikt med en del viktige personer og som har gjort en del "ustabile" ting. Kanskje er ikke din venn faren til disse barna, eller kanskje er det flere mødre som tenker at det er tryggest å ikke blande for mye playboy og kanskje usikkerhet inn i tilværelsen til de små, kanskje de er redde for å angre, og det går ikke an å reversere en slik opplysning. Håper det ikke er H som sliter, selv om det vel er like ille hvem det nå er. Hvis din venn er far til flere barn, kan han idømmes barnebidrag hvis mødrene krever det. Hvis far lever i 50 år til, er det lenge til disse barna kan arve farmor og farfars penger, så mødrene trenger ikke å forhaste seg hvis de av ulike grunner ikke vil involvere far. Hva er det som er verst for din venn? Å bli stilt til ansvar, eller det evige stresset med at ting fra fortiden kan dukke opp? Eller føler han noe i forhold til at han kan være far? Hvis han er far, og mødrene ikke har tatt kontakt, kan det hende at de gjør det veldig sent eller aldri. Hvis han er tungt deprimert, er det ikke sikkert at han per i dag ønsker å forholde seg til evt. barn, men hvis det gir ham mer ro i sjelen å få spøkelsene fram i lyset, er det mulig å finne ut av disse barna. Nøktern kalkulasjon sier kun at han KAN være faren, ikke at ikke kvinnene kan ha vært involvert i andre menn rundt samme tiden. Kanskje han bekymrer seg helt unødig. Hei! Navnet hans begynner ikke på H. Takk for at du tok deg tid til å svare. Ja, det er godt mulig at han har playboystatus i hjembyen og at kvinnene ikke vil ha ham som far til sitt barn. Jeg diskuterte det med en venninne i sted - er det slik at staten betaler barnebidraget hvis moren fører opp "far ukjent"? Hva om moren etter f.eks 10 år tar kontakt med barnefaren og vil at han skal involveres, kan staten kreve barnebidrag tilbakebetalt for 10 år da?
Gjest Mann Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Harvet over kanskje 100 damer på to år er altså en ny dame per helg, og byen er såpass liten at det går rykter? Jeg tror at han rett og slett skrytet på seg et heftigere sexliv enn det han egentlig hadde. Er byen så liten at det går rykter kunne han sikkert ikke finne 100 jenter og ligge med, og at 4 kanskje har fått hans barn er sikkert bare "ønsketenkning" fra hans side - kanskje depresjonen som maler svart for ham. Blir som når en kamerat av meg på sto å ha klina med 2000 damer etter å ha forstått damer. Meg: Så når begynte du å forstå damer? Han: for 2 år siden Meg: Var du på byn hver helg? Han: ja Meg :ukedager også? Han: nei Meg: det er 52 helger i året, altså 104 fredager og lørdager. han: øhh ja.. Meg: 208 fredager og lørdager på to år. 2000 delt på 208 blir blir i under kant av 10 damer hver gang du var ute..Inkludert jul og andre helig dager.... Han: øøøøøhhhhhhhhhhhhhh.........Overderv kansje øhhh litt...... Meg: ja du overdrev.
(-: Aurora :-) Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Ikke bland deg i det, ingen av dem har tatt kontakt, da er han nok ikke faren. Han er deprimert, og lager kanskje litt større bekymringer enn han hadde gjort ellers. Og at rykter går på små steder er ingen nyhet, både rykter det er hold i og rykter det ikke er hold i. Når barna har nådd nesten skolealder uten at han har hørt noe fra noen av dem, så får vi tro disse kvinnene har kontroll på hvem som er faren og ikke begynne å spekulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå