Zoo Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Står med hodet over kasserollen med kjøttsaus. Har hatt i for mye vann og lurer på hva jeg kan gjøre for å redusere det? Prøver å koke bort vannet, men kjelen har stått på ovnen siden halv fem, det har blitt mindre vann men det er fortsatt mye igjen. Vil liksom ikke sile av vannet heller for det er jo så godt. Hvordan få sausen tjukkere?
LukaFrost Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Du kan tykne sausen med hvetemel eller med Maizena.
Zoo Skrevet 3. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2010 Men blir det ikke litt rar smak på det da? Innbiller meg det Er forresten helt nybegynner på kjøkkenet.
Zoo Skrevet 3. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2010 Og hvordan skal jeg gjøre det? Bare slenge oppi en spiseskje hvetemel og røre rundt og se hva som skjer?
LukaFrost Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Men blir det ikke litt rar smak på det da? Innbiller meg det Er forresten helt nybegynner på kjøkkenet. Hvorfor skulle det bli rar smak? Melsmaken kokes jo ut etter 10 min. Hvis du har i mel sent i sauskokinga kan de tvære en fordel å røre ut melet i vann/melk før du har den i sausen. Så heller du forsiktig inn mens du rører. I noen sauser går det bra å ha melet rett inn bare man fordeler det forsiktig mens man rører.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå