Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen? Hva er lengden på korte fingre/lange fingre? Hvordan vet man hva man har?

Hvor store "skal"/"bør" hendene være i forhold til armene? Har hørt noen si at hvis hånden er 17 cm lang, så er den STOR. Har det egentlig noe å si?

Hva er deres lengde?

(Blir jo snart redd. Alt kroppslig skal jo ha et mål...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du tenkt å gjøre hvis fingrene er for lange da? (au!) :) Jeg er sikker på at fingrene dine er helt normale, uansett hvor korte eller lange de er. Har aldri hørt om at det er "anbefalte" mål på dette :)

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen med mindre hender enn meg så tar det derfor for gitt at jeg er i kategorien korte fingre. Men noen spesielle mål og tabeller har jeg ikke hørt om.

Skrevet

Jeg har lange fingre, det sier i alle fall andre :ler: Og jeg ser det jo selv. Typisk pianofingre, tynne og lange. Langefineren måler 8 cm fra innsiden av hånden til tuppen tydeligvis. Fra håndleddet og ut langefingeren, 18 cm.

Moro ting å fundere på, nå fikk jeg i alle fall målt :gjeiper:

Skrevet

Synes mine hender er små. Lillefingeren er 4,5cm og langfingeren er nesten 7cm, og jeg bruker ringstrl 49. Tror ikke du har noe å bekymre deg over ihvertfall. Neppe noen som gpr rundt og ser at du har store/små hender :)

Noe annet som er litt morsomt, er at foten din er like lang som underarmen mellom håndleddet og albuen. Bare å legge foten oppå underarmen og sjekke :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ike vet hva du har, så har du vel ikke hverken korte eller lange, men noe midt imellom! Jeg har pianofingre, 8 cm langfinger, 17,5 cm hånd. Aldri noen som har fortalt meg det, men jeg ser det jo selv. Har aldri tenkt at jeg har STOR hånd da! Jeg har hender som passer til meg :-)

Skrevet (endret)

Jeg har lange, men også litt pølsete fingre. Ikke så veldig da. Dvs. man ser ikke knokklene eller noe sånt, men de er fortsatt noe feminine. Bruker størelse 60 på ringefingeren, hvis det sier noen noe. :ler:

Det ligger i familien, så uansett hvor slank og fin man er, så er de noe runde fingrene der. :fnise:

Men hvem bryr seg? Vil heller ha en slank og fin kropp med litt pølsete fingre, enn av det skulle være f.eks. omvendt. ;)

Endret av Teriyaki
Skrevet

min langefinger er 8,5 cm fra rot på innsiden til tupp.

Fra håndledd til langefinger er det 19 cm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe annet som er litt morsomt, er at foten din er like lang som underarmen mellom håndleddet og albuen. Bare å legge foten oppå underarmen og sjekke :)

Ikke hos meg, underarmen er 2 cm lengre enn foten min.

Jeg har alltid fått høre at jeg har små hender, måler 14 cm fra håndledd til langfingertupp, langfingeren min er 6 cm lang.

Skrevet

vel 2 cm er ikke mye i grunn. Jeg pleier å sjekke om sko kan passe ved å legge den på underarmen, om jeg ikke har anledning til å prøve.

Skrevet

Mora mi pleier å si at jeg har jordmorhender - små, nette hender som kommer lett til der en jordmor trenger å ha hånda :ler:

Fra håndleddsrot til langfingertupp har jeg 16,5 cm på begge hender, 7 av dem er langfinger målt fra rota. Det er vel ganske normal størrelse og normale proporsjoner, tror jeg. Tar det igjen med gripetærne mine... Men hvis 17 cm hånd skal være stort vil jeg gjerne vite hvor det har utspring. Japan?

Jeg synes forresten tomlene mine virker lange, men det er kanskje fordi de er så tynne. Min høyre er 5,3 cm fra buen mot pekefingeren, målt tett mot tommelen. Noen som henger seg på så jeg kan finne ut om det er langt? :jepp:

Skrevet

vel 2 cm er ikke mye i grunn. Jeg pleier å sjekke om sko kan passe ved å legge den på underarmen, om jeg ikke har anledning til å prøve.

Offtopic, men hvorfor ikke bare legge den langs foten?

Skrevet (endret)

17 cm fra tuppen på langfinger til der håndleddet stopper.

Langfinger= 8 cm. Lillefinger 6 cm.

Endret av Koh-i-Noor
Gjest Anjelika
Skrevet

Er det liksom fælt å ha hånd over 17 cm?

Jeg måtte jo måle, har 8.5 cm langefinger og 18.5 cm lang hånd. Og jeg får ofte komplimenter om hvor fine, lange pianofingre og smekre hender jeg har.

Skrevet

Jeh har også noe store hender og lange litt pølsete fingre, arv fra mamma. Men små smale negler. Tærne mine er også slik. Bruker 40 i sko også da og er forholsvis høy så de matcher jo :gjeiper: Synes det hjelper å ha lange negler, det får fingrene mine til å se slankere ut.

Skrevet

Hmm.. måtte dra frem linjalen nå gitt :fnise:

8,5 cm langfinger. 18,5 cm fra håndledd og ut. Har ikke pianofingre, men ikke pølsesnabber heller. Mulig litt kraftig benbygning? Standard armbånd som ikke har åpne/lukke mekanisme passer aldri på meg, får de ikke over knokene.. :filer:

Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg er 15cm fra håndleddet og til tuppen av langfingeren. Langfingeren er 7cm lang.

Har alltid fått høre at jeg har veldig små og søte hender. :) Liker hendene mine :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...